Jump to content

"Vanlig" Sierra + Cossie dempere


k_drey

Recommended Posts

Vurderer å få på komplett cossie understell etterhvert, når pengene strekker til (student).. Så i stedet for å kjøpe meg dempere og fjører til vanlig Sierra, hvorfor ikke bare kjøpe til cossie med det første? Står biltema bake, noe jeg fant ut sist jeg jekket opp.. Ble fortalt at det var KYB fremme og bake, men sysn det var litt rart at de var blå bake :P + at jeg får aldri godkjent bilen med fjørene og demperne som står på nå! Er ikke spenn fremme når jeg jekker opp bilen, har tatt 4hjulskontroll, men det hjelper lite uansett...

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.. Prøver EN gang til... Hvor stor Diameter har Cossie 2wd/vanlig sierra demper Fremme?

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Ja skal gå å sjekke med en gang.. Gi meg to min da.. :D Hehe..

Sånn ca eksakt 46mm... :)

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Enda en takk til deg Ford ragger!!

Da blir det ut i morgentidlig å måle, får håpe det går uten å må slå og styre.

Er det plass til å kappe litt, for så å sveise på en metallbit?

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

det er plass til å kappe litt og sveise på en bit i fjærskåla. og ja cossie dempere passer på vanlig sierra. men du må være klar over at en del felg dim ikke passer. og jeg hadde aldri kjøpt gule koni dempere igjen. syns dem er myke og langt i fra sportslig demping. og hvis man skal ha lav sierra(vanlig) så hadde jeg heller kjøpt veldig lavt senke fjærer kontra cossie dempere og fjærer.

Link to comment
Share on other sites

Så mellom fjørskåla og 18" felgen min i stad. Det er mellom 2 1/2 og 3 1/2 cm mellom dekk og fjørskåla nå. Med 2wd forstilling og vanlig sierra dempere. Av merke kyb men det er vel likt som på en orginal demper..

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Får måle i morgen og se om det kan gå, eller så må jeg bare lete etter noe til vanlig Sierra. KYB har noen som ser bra ut, men er ikke justering! rundt 2000kr for fremme og bak om jeg ikke tok feil - noe rabatter :P

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Ja mine kyb er gull farga. Meget fornøyd med mine. Har vært utrolig bra og stive og fine med HR senke fjører. 40mm senk.

Edited by Ford ragger

Livet er farlig.. Man kan dø..!

Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..!

Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link

Ford Sierra IS bruksbil- Link

Link to comment
Share on other sites

Er gullfarga de jeg har sett på fra første stund jeg vurderte nye dempere, UltraSR mener jeg de heter.

Eneste er at jeg må ha nytt senkesett uansett, B&D har hjulpet med å senke fjørene fremme litt.. :P

Vil hellst ha justerbart, håper det går, eller kan gå!

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

Ja skal gå å sjekke med en gang.. Gi meg to min da.. :D Hehe..

Sånn ca eksakt 46mm... :)

 

 

Litt ot.

 

Så dimensjonen på Cosworth dempere og sierra er like forran?

 

Med tanke på coilovers forran på en vanlig sierra..?

 

mener det va noen som sa at det var litt forskjell.. ellers er det mulig jeg har drømt :closedeyes:

Edited by Nilssen

Failure is only the opportunity to more intelligently begin again.

Henry Ford

Link to comment
Share on other sites

Guest Red Devil

forskjellen på dempere foran på std sierra og cosworth, std sierra har 3cm lengre avstand fra fjørskåla o ned enn cossie, cosworth demper e passer fint på bilen din foran, MEN det kan hende du må banke opp fjørskåla littegrann.. og siden du skal ha cossie forstilling ettervært så hadde jeg ikke tenkt meg om en gang.. BARE å handle.. og gule koni funker helt knall til daglig bruk..

 

cossie dempere bak har m12 bolt isteden for m10 nederst.. det du da gjør er å borrer opp hullet nede til m12, også må du ha 2 skiver på hver side av demperen i bunn da cossie dempern bak er "smalere"

 

enklere forklart blir det ikke

Link to comment
Share on other sites

Ja skal gå å sjekke med en gang.. Gi meg to min da.. :D Hehe..

Sånn ca eksakt 46mm... :)

Takker og Neier! ;P (Med tanker om ombygging til coilovers fremme..). :ph34r:

 

--og 4x4 cossie har... 48mm?

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Link to comment
Share on other sites

Målte i går, og jeg er en smule skeptisk! Er noen få mm mellom dekk og fjærskål på mine KYB (oransj) som er til vanlige fjører, ikke senkesett.

Om fjærskåla på Cossiedemper sitter 3cm lavere, da blir det problemer, ønsker ikke å voldta koni-dempere heller..

Noen som vet sånn ca. hva man må ut for spindler til cossie? må vell ha bremser også?

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

jeg har montert cossi koni på min standar sierra nå . og jeg kjører med 16" med et 38 og 205\45 hjul og da er det snakk om kanskje 2-3 millimeter fra beinet og maks 5 millimeter fra skåla. og jeg spacet ut 3 millimeter for å være sikker, gikk på uten og men .

Link to comment
Share on other sites

jeg har montert cossi koni på min standar sierra nå . og jeg kjører med 16" med et 38 og 205\45 hjul og da er det snakk om kanskje 2-3 millimeter fra beinet og maks 5 millimeter fra skåla. og jeg spacet ut 3 millimeter for å være sikker, gikk på uten og men .

 

Da sier det seg selv at det blir håpløst med 17" med et38! Kan ikke space 1mm ut, da høvler jeg dekk og skjermer.

Får vell begynne å lete etter spindler til Cossie. Noen som vet om jeg må bytte ut bremseskiver og kalippere, eller kan jeg flytte de over?

Har i tankene at det blir bremser og understell til cossie til neste år, samtidig hvis det blir opplakkering av bilen.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hei. Har cossie dempere med cossie 4x4 fjærer på org sierra nå, Men er ikke fornøyd med demperene foran. Så lurte på hvordan det blir med koni til org sierra og cossi fjører. Blir dette laft, med tanke på at skåla på cossie demperer er heisa 3mm ? Mener jeg må ha cossi dempere får at bilen ikke skal bli alt for lav ?

Edited by megamann89
Link to comment
Share on other sites

Hei. Har cossie dempere med cossie 4x4 fjærer på org sierra nå, Men er ikke fornøyd med demperene foran. Så lurte på hvordan det blir med koni til org sierra og cossi fjører. Blir dette laft, med tanke på at skåla på cossie demperer er heisa 3mm ? Mener jeg må ha cossi dempere får at bilen ikke skal bli alt for lav ?

Er dette riktig ?

Link to comment
Share on other sites

Min ''vanelige'' sierra med 4x4 cossie coilovers,

 

std sierra er 45mm, og cosworth er 48mm eller noe slikt, vi bare fræste opp navene så passa det som kuk i kari :)

 

 

Bilde_018.jpg

 

dårlig bilde da men

 

funker med alt av felger jeg har prøvd, men skal jo ikke være noe prob med coilovers d

Edited by Kskeie

1988 Ford Sierra RS Cosworth WOLF Powered by RS Motor

Guardsystems.no

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok. det var lurt. Men lurte på hvordan det blir med 4x4 fjærer og org demper. Dette blir vel laft ? Må vel ha cossi dempere får å fa en någelunde normal høyde, med tanke på at skåla på cossie demperer er heisa 3mm. Cossie fjærer er 2mm "lavere enn" org og org demper er 3mm lavere enn cossie. Dette tilsvarer vel ca 50mm senking ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...