Jump to content

SPM ang borring 200 blokk!


nightking

Recommended Posts

Hei!

 

Funnet ut at jeg må borre opp blokka og kjøpe meg nye stempler!

Jeg gjør dette hos kirkebakken!

 

Jeg har kommet fram / målt meg fram til at det holder å borre opp 0.5mm.. Skal også handle nye 0.5 mm overdim stempler ifra burtonpower.com

 

Noen som veit om dette er "farlig" med tanke på holdbarheten / effekt. Noen som har erfarlinger med dette?

Planene var: Borre opp 0.5 overdim, nye 0.5 overdimstempler, normalisere råder, kontrollere veiv.

 

Jeg lurte også på hvordan det er å dreie ned stempla rundt 1mm?? Noen som har gjort dette? har dette noe for seg? Får jo dratt opp trykket litt

 

Lurer også på hvor det er mulig å få taki de bronseforingene mellom råden og stemplet

 

Takker for svar!

 

MVH Bjørnar

Edited by nightking
Link to comment
Share on other sites

Dreie ned stemplene?....mener du å lage større lomme i stempelet?....littegranne går jo fint....men hva er vitsen liksom....med lavere kompresjon kan du kanskje kjøre på litt høyere trykk....tror det er fint lite å tjene på det.....tenker du taper mer enn du tjener på det, da du vil bli nødt til å skru opp turbotrykket for å ikke miste respons eller moment ved lavere turtall....

 

Men dette er ikke noe jeg er brennsikker på....kanskje jeg har missforstått også....

 

Men resten av jobben du planlegger høres ut som en smart avgjørelse....

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Dreie ned stemplene?....mener du å lage større lomme i stempelet?....littegranne går jo fint....men hva er vitsen liksom....med lavere kompresjon kan du kanskje kjøre på litt høyere trykk....tror det er fint lite å tjene på det.....tenker du taper mer enn du tjener på det, da du vil bli nødt til å skru opp turbotrykket for å ikke miste respons eller moment ved lavere turtall....

 

Men dette er ikke noe jeg er brennsikker på....kanskje jeg har missforstått også....

 

Men resten av jobben du planlegger høres ut som en smart avgjørelse....

 

Peder

 

Jeg kjører med nedreide stempler.....funker ok, greit med moment var det vist også :)

Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Link to comment
Share on other sites

Dreie ned stemplene?....mener du å lage større lomme i stempelet?....littegranne går jo fint....men hva er vitsen liksom....med lavere kompresjon kan du kanskje kjøre på litt høyere trykk....tror det er fint lite å tjene på det.....tenker du taper mer enn du tjener på det, da du vil bli nødt til å skru opp turbotrykket for å ikke miste respons eller moment ved lavere turtall....

 

Men dette er ikke noe jeg er brennsikker på....kanskje jeg har missforstått også....

 

du har nok misforstått ja. er ikkenoe problem å dreie ned stemplene 1mm. du vil nok ikke merke den forskjellen ettersom blokka og toppen planes noen hundredeler også. det er en ren fordel å dreie stemplene da klaringen for ventilene blir større, ikke mye, men litt. momentet blir ikke borte da stemplene er 0,5mm dia større også. jeg har det akkuratt slik du remser opp, 1mm dreide stempler, 200blokk 0,5overdim og nye stempler, funker knallbra.

spørsmålet er om ikke du bør lomme stemplene samtidig for senere å kunne benytte deg av grommere kammer uten at du trenger å være redd for ventilene dine. det spørs litt på effekten du er på jakt etter..

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...