Stianwang Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 (edited) som topic sier. hva tåler sierra cosworth 4x4 motoren? da med tanke på en nyoverhalt standard motor. søkte litt rundt men fant ingenting.. har tenkt (visst jeg får handlet meg cossie) å kjøre ca 350 MAX 400 hester. Hvordan er bak akselen på 4x4 bilene? lamell sperre eller viskose? er denne noe å spinne litt med ? blir quaife diff etterhvert. på forhånd takk Edited February 25, 2012 by Stianwang
Guest Ford Gnomen Posted September 7, 2008 Posted September 7, 2008 Merkelig du ikke fant noe, for det her er omtrent standardspm. av alle nye.Men 350-400 er bortimot standard trim.Bakakselen er viskose og holder nok til du får quaife.Girkassa derimot...
Stianwang Posted September 7, 2008 Author Posted September 7, 2008 (edited) Merkelig du ikke fant noe, for det her er omtrent standardspm. av alle nye.Men 350-400 er bortimot standard trim.Bakakselen er viskose og holder nok til du får quaife.Girkassa derimot... Tusen takk for raskt svar:) så 400 det blir "holdbart" med nøye valg av oppsett og litt snillere kjøring? girkassa skal byttes ut til t5 ASAP:D Edited September 7, 2008 by Stianwang
Escort RST WRC Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 (edited) Ja, viss du skal bytte til 2wd og Quiafe diff holder drivverket nok en stund som 2wd med den effekten..Men du bør få tak i en nyoverhalt T5 girkasse når du først skal kjøpe det.Men hvorfor ikke kjøpe en 2wd bil med en gang da? Da har du jo T5 kasse og 7,5" bakdiff til å begynne med.Og slipper å bygge om forstilling, bakstilling, mellomaksling, gear etc. for å få skikkelig 2wd Ligger jo mange 2wd med 200blokk tilsalgs viss det er den som er avgjørende. Er motoren GOD, bør du klare å hente ut 350-400 hk av den ja.På en dårlig motor kan så mye hk fort ta kveld på den.. Edited September 8, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
armani Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 for all del hold deg unna pådrag i 5. gir med den effekten. blir fort salat av 5. giret på t5-kassa! 2wd sierra cosworth
Aggi Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 for all del hold deg unna pådrag i 5. gir med den effekten. blir fort salat av 5. giret på t5-kassa! mm helt enig!! Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto, så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto..... The more I learn about women, the more I like cars!
OleK Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 mm helt enig!! hva mener du?? :D ang 5.gir på t5 så tror jeg at Burton-drevene er mye svakere enn de orginale, armani. men har sett flere org rasa 5.gir ja. Cosworth!
Breda Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 for all del hold deg unna pådrag i 5. gir med den effekten. blir fort salat av 5. giret på t5-kassa! Nå skal ikke jeg uttale meg om hvor langt man kan strekke femtegiret, men det kan hende kassa holder lengre hvis man leverer den til overhaling hos noen som kan det og ikke skrur den selv etter å ha lest en "haynes bok" og sett en "overhal t5kasse" instruksjonsvideo. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler
Escort RST WRC Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Kan for meg selv si at jeg har prøvd fullt pådrag på 5.gir en rekke ganger uten å ha rasa.Flere ganger på rad bl.a. 150-250-150-250..Men er jo ikke det villeste oppsettet akkurat jeg har da.Men 2,1 bar med T34 .63 trøkker jo en del på 5. gir. Men har en org. kasse i god stand, med org. drev, om dette har noe å si. Men er flere som har rasa desse på 5.gir, så man kan jo aldri vite.Er jo sjangsespill uansett. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
lowman Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 (edited) er ikke bare t5 kassene som bør overhales.igjen ser man at mange snakker piss om 4*4 kassene..men aldri noen som snakker om å overhale dem.dem holder ikke så lite som folk vil ha det til.sier igjen ikke at det er sterkeste kassa i verden..men den får unødvendig mye negativ omtale spør du meg.har ikke hatt noe kødd med min kasse..og den har gått på nesten 400 hk. men dette var vel strengt tatt ikk en tråd å diskutere det i:)hehe Edited September 8, 2008 by lowman
tommy w Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 (edited) vedlikehold og kjøling/smøring er nok roten til det meste innen girkasse problemer vil jeg tro. hvor mange er det som faktisk har målt tempen på oljen i girkassen på fullt pådrag på 5gir og da gjerne med gammel olje som veldig mange som raser girkassen kjører med? tror at her ligger mye av problemene. Er jo en grunn for at performance biler har oljekjølere på både differ og girkasse. når det kommer til motoren så kommer det veldig mye ann på oppsettet på hvordan mye motoren tåler. Kjøling og smøring er nøkkelord her også selvsagt.vedlikehold kommer også inn. Er f.eks ventilfjærene dine gått 2-300 000 km som er veldig vanlig hos cosworth så er det jo ikke så sannsynlig at disse tåler turtall så godt og du vil få problemer veldig fort. Er disse nye så kan du f.eks dra ut hele registeret uten at det skjer noe og du vil med riktig oppsett fort få 50hk ekstra i forhold til å måtte gi seg tidligere pga fare for krasj mellom ventiler og stempler. og så kommer neste spørsmål, er ventilene tette? på forrige cosworthen min ble toppen overhalt og fikk byttet noen ventiler. Dette førte til at effekten økte med ca 30hk og samtidig reduserte ladetrykket fra 1,7bar til 1,3bar uten å gjøre noe som helst annet. Kjørbarheten var også MYE bedre. Så tilstanden på motoren har mye å si også. En god motor vil du jo fort dra mye mer effekt ut på samme ladetrykk enn en som er slitt. Vi hører også støtt om folk som tar ut over 400hk på std motor og jeg er egentlig overbevist om at det ikke er selve motoren som ikke tåler mer, men noe med oppsettet. Edited September 8, 2008 by tommy w Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Escort RST WRC Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 Har byttet olje 2ganger på kassa siste 12000km Med Forte tilsetning begge gangene.Tror dette vil hjelpe på holdbarheten.. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
armani Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 hva mener du?? :D ang 5.gir på t5 så tror jeg at Burton-drevene er mye svakere enn de orginale, armani. men har sett flere org rasa 5.gir ja. tror også dette er årsaken.. synd det ikke er mulig å få tak i orginale drev. 2wd sierra cosworth
Stianwang Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Ja, viss du skal bytte til 2wd og Quiafe diff holder drivverket nok en stund som 2wd med den effekten..Men du bør få tak i en nyoverhalt T5 girkasse når du først skal kjøpe det.Men hvorfor ikke kjøpe en 2wd bil med en gang da? Da har du jo T5 kasse og 7,5" bakdiff til å begynne med.Og slipper å bygge om forstilling, bakstilling, mellomaksling, gear etc. for å få skikkelig 2wd Ligger jo mange 2wd med 200blokk tilsalgs viss det er den som er avgjørende. Er motoren GOD, bør du klare å hente ut 350-400 hk av den ja.På en dårlig motor kan så mye hk fort ta kveld på den.. Er rett å slett fordi jeg kan bytte min s4 i en 4x4 nå men trekker det mye hester å ha frontdiffen stående igjen når det er byttet kasse til 2wd?
Escort RST WRC Posted September 8, 2008 Posted September 8, 2008 (edited) Trekker ikke hk siden det da ikke er noen mellomaksling fra kasse til diff, som må drive diffenMen er jo mer som må dras rundt i forstillinga, mtp. akslinger etc. Kan bytte til 2wd forstilling,travers og bunnpanne også.Er nok det som er det beste alternativet. Edited September 8, 2008 by Escort RST WRC Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her
Stianwang Posted September 8, 2008 Author Posted September 8, 2008 Trekker ikke hk siden det da ikke er noen mellomaksling fra kasse til diff, som må drive diffenMen er jo mer som må dras rundt i forstillinga, mtp. akslinger etc. Kan bytte til 2wd forstilling,travers og bunnpanne også.Er nok det som er det beste alternativet. Okei skjønner hadde bare vært greit å ha den der tenker litt på sommer/vinter kjøring 2wd om sommern og 4x4 når snøen kommer:D
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now