sormbroen Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Noen som har erfaring/råd med ventil tikking? har en forholdsvis ny oppsatt/overhalt motor med NYE ventil løftere. Men på fredag kom det tikking i motoren. bytta ganske kjapt olje, å håpa på at det skulle hjelpe siden jeg ikke har bytta siden før gatebil på rudskogen sept.Men tikkinga er fortsatt der fra 2500 omdreininger å oppover. Kjører jeg VELDIG pent, eller lar den gå litt på tomgang blir tikkinga borte for en stund. Tikkinga blir ikke verre eller bedre, sjøl om jeg nå har kjørt ca 25mil etter den kom. noen som har erfaringer fra tette eller pungterte løftere? eller andre tips? Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk.
Minibønna Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 (edited) Dette er desverre et kjent problem på løftere til disse motorene, trange oljekanaler i løfterene er visst mye av problemet.Dette gjør vel at de blir veldig kritisk på oljetype. Kunne kanskje prøvd en rens på oljesystemet før du bytta olje, kan være avleiringer som ligger og blokker.Jeg hadde problemer på min med at den tikket før den ble skikkerlig varm, før olja fikk den viskositeten den skulle ha. Edited September 15, 2008 by Minibønna Motor uten turbo SUGER!
Guest Dre Racing@ Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 hell på mobil1 5-50 måtte jeg på min, problem løst! ikke ett tikk en gang
sormbroen Posted September 15, 2008 Author Posted September 15, 2008 Hvilken olje bruker du ?har brukt agip 20-50 siste 4 olje skift... har fungert bra tidligere.... kanskje litt tjukk, men er jo billig Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk.
Minibønna Posted September 15, 2008 Posted September 15, 2008 Hvilken olje bruker du ? Lenge siden bilen har vært brukt så jeg husker dessverre ikke. Motor uten turbo SUGER!
tomnsr Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 Er det en fordel å plombere oljeuttaket på 4wd toppen og hente olje med et T.stykke ved oljetrykkføler?
sormbroen Posted September 17, 2008 Author Posted September 17, 2008 Er det en fordel å plombere oljeuttaket på 4wd toppen og hente olje med et T.stykke ved oljetrykkføler?oljeuttak til turbo mener du? Sierra Cosworth 2wd 455hk. 600NMFocus RS 215hk.Sierra Cosworth 4wd 220hk.
hår ball Posted September 17, 2008 Posted September 17, 2008 hvorfor hente olje trykk til turboen ved blokka, og ikke ved toppen?dårliger trykk?ja/nei svar, er heller til liten nytte, skriv heller litt teknisk, noe som er morro og lese..
tomnsr Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Mente til turbo ja. hvorfor hente olje trykk til turboen ved blokka, og ikke ved toppen?dårliger trykk?ja/nei svar, er heller til liten nytte, skriv heller litt teknisk, noe som er morro og lese.. Fordi 4wd har oljeuttak på selve toppen. 2wd har olje uttak på blokka. Cosworth motorene har litt trøbbel med oljetrykk i topplokket..
OleK Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 grunnen til at du bør ta olja fra blokka er det at den lille slangen som går fra toppen og til turbo har en tendens til å bli fryktelig varm, og da vil olja er værste fall kokse i slangen og etterhvert tette seg. dette i tillegg til at oljetilførselen i toppen kan være dårlig fra før av. dette er spesielt når man setter på større turboer med større eksoshus som kommer enda nærmere slangen. Cosworth!
F.C Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hvor tar man olje ut fra når man skal hente fra blokk på en 4x4? -Escort Rs Cosworth
tomnsr Posted September 18, 2008 Posted September 18, 2008 Hvor tar man olje ut fra når man skal hente fra blokk på en 4x4? Kjøper deg et T.stykke som du kobler mellom oljetrykkbryteren.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now