Jump to content

Fjører bak på Sierra kontra Scorpio


exin89

Recommended Posts

Har et par scorpio fjører liggende her, og lurer på om de kan brukes på sierra. Er 4x4 sierra det jeg har, men er vel ikke store forskjellen på 2wd og 4x4 bak.

Lurer på om jeg kan få de fjørene til å passe på bilen min. Da mine fjører begynner å bli noe slitne.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Det er lik bakstilling på Sierra og Scorpio. Så rent teoretisk bør de passe. Men om de er like lang eller har samme fjærspenn som Sierrafjærer veit jeg ikke. Har ikke prøvd det selv.

Enkleste måten å finne ut om de passer er vel egentlig å prøve. :rolleyes: Er jo ikke så mye arbeid å skifte bakfjærer :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Kan fint bruke fjører fra Scorpio og Sierra om hverandre. Søskenbarnet mitt satt på Scorpio bakstilling fra 2,3 på en Sierra.

Han flyttet da over bakstillingen (coupe, is) på Scorpioen. Da satte han på Sierra fjører på Scorpioen, men brukte Sierra fjører også på Sierra'n.

Lancer EVO VI RS2 (LE 05/130)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da tenker jeg det blir å sette på scorpio senkefjører på sierran. De er litt stygge så skal få mala dem litt :P så ser det litt bedre ut når jeg får det på bilen. Skader ikke å få av gammel sprukken lakk og lakkere om igjen.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nå har jeg satt på senkefjører fra Scorpio på Sierra 4x4 sedan, og det ser ut til at det fungerer kjempefint. Passa rett på :D

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Nå har jeg satt på senkefjører fra Scorpio på Sierra 4x4 sedan, og det ser ut til at det fungerer kjempefint. Passa rett på :D

 

 

hvordan ble det med høyden?;p

Ford Sierra 2.0 MK1 `85

Ford Sierra 4x4 Cosworth limited edition `92
Ford Sierra 2.0 DOHC STV `91
Ford Sierra 2.0 DOHC 5 dørs `91

Finne Fraupompelag

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...