Jump to content

Hjelp med bakstilling


megamann89

Recommended Posts

Skulle bytte bakstilling på sierraen i dag.Bakstillinga jeg hadde var fra en 2.8 med skiver bak. Skulle nå bytte til en 2.8 med trommler. Flytta over alt fra den med skive bremser.Men etter hvert, så jeg at det var litt forskjell. Det var b.l.a ikke feste til bremse slange bak. Er det noe andre forskjeller ?

Hadde også problemer med at hjulet ikke gikk rundt,selv om jeg skrudde senter bolten med så mye moment det sto..virka nesten som lageret låste seg eller no. Hva kan dette komme av ? Er det noe forskjell på spindelen/lagerhuset bak,med tanke på venstre og høyre

 

Hoved grunnen til at jeg byttet bakstilling var at bilen hellet litt mot venstre,altså litt skjeiv. Kan dette skyldes bakstillinga ? Eller evt hva kan det være.

 

Håper på raskt svar

Edited by megamann89
Link to comment
Share on other sites

Klipp av ledningene og skøyt de sammen :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Ok. Er ikke farlig om den er borte ?

 

Skulle bytte bakstilling på sierraen i dag.Bakstillinga jeg hadde var fra en 2.8 med skiver bak. Skulle nå bytte til en 2.8 med trommler. Flytta over alt fra den med skive bremser.Men etter hvert, så jeg at det var litt forskjell. Det var b.l.a ikke feste til bremse slange bak. Er det noe andre forskjeller ?

Hadde også problemer med at hjulet ikke gikk rundt,selv om jeg skrudde senter bolten med så mye moment det sto..virka nesten som lageret låste seg eller no. Hva kan dette komme av ? Er det noe forskjell på spindelen/lagerhuset bak,med tanke på venstre og høyre

 

Hoved grunnen til at jeg byttet bakstilling var at bilen hellet litt mot venstre,altså litt skjeiv. Kan dette skyldes bakstillinga ? Eller evt hva kan det være.

 

Håper på raskt svar

 

Noen som har noe forslag

Link to comment
Share on other sites

Eneste funksjonen den har er å stoppe bensinpompa under kolisjon. Mk1 Sierra klarer seg fin uten den bryteren. Vist du kveler motoren, noe som er sansynlig under en ulykke, stopper uansett pumpa nesten med en gang uansett.

Vist du ikke vil fjerne den helt kan du eventuelt prøve med en bryter fra siste typen Sierra. Tror de bruker være plassert under pasasjerstol.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Skulle bytte bakstilling på sierraen i dag.Bakstillinga jeg hadde var fra en 2.8 med skiver bak. Skulle nå bytte til en 2.8 med trommler. Flytta over alt fra den med skive bremser.Men etter hvert, så jeg at det var litt forskjell. Det var b.l.a ikke feste til bremse slange bak. Er det noe andre forskjeller ?

Hadde også problemer med at hjulet ikke gikk rundt,selv om jeg skrudde senter bolten med så mye moment det sto..virka nesten som lageret låste seg eller no. Hva kan dette komme av ? Er det noe forskjell på spindelen/lagerhuset bak,med tanke på venstre og høyre

 

Hoved grunnen til at jeg byttet bakstilling var at bilen hellet litt mot venstre,altså litt skjeiv. Kan dette skyldes bakstillinga ? Eller evt hva kan det være.

 

Håper på raskt svar

 

Noen som har noe forslag til dette ?

Link to comment
Share on other sites

ok Takk. Da blir den fjerna

 

Brytern blir skjeldent ødelagt. Men hvis noen har trykkt på den må du skru den ut å holde den opp ned også gi den et rykk nedover. så skal du måle nesten 0 ohm!

 

Jeg er glad jeg hadde montert den når fattern ødla bilen min hvertfall. uten den vet jeg ikke om det hadde vært lykken.. hadde også batteri kutter.

Edited by Løkka preformance
Link to comment
Share on other sites

Brytern blir skjeldent ødelagt. Men hvis noen har trykkt på den må du skru den ut å holde den opp ned også gi den et rykk nedover. så skal du måle nesten 0 ohm!

 

Jeg er glad jeg hadde montert den når fattern ødla bilen min hvertfall. uten den vet jeg ikke om det hadde vært lykken.. hadde også batteri kutter.

 

Ok. så pass ja. Tenkte litt på å flytte den pga sikkerheten, forslag til hvor den kan sitte ?

Link to comment
Share on other sites

Tilbake til det med den bakstillinga. Byttet tilbake til den gammle i dag. Den sitter det gule poly foringer i. Da jeg skulle skru fast boltene ,passa den ene siden bra, men på andre siden traff bolten ikke hullet i gulvet, måtte bruke brekkjern og presse den mot den andre siden ,og da gikk den på plass. Da jeg satt på den andre med org foringer smatt den rett på plass i begge hullene uten noe pressing. Har dette noe med poly foringene ? Andre som har opplevd at dette ikke passer ? Lurer på om det er noe sjeft i "bjelken" eller om detter er vanelig etter polyforinger ? Gikk jo rett på med den andre med org foringer ? Skal vell mye til at denne bøyla blir skjev

 

 

Takker for svar

Edited by megamann89
Link to comment
Share on other sites

jeg var heldig da jeg monterte poly race foringer i bakstillinga mi å skulle ha den på plass igjen ble bolten for kort så jeg slipte bare ned foringa litt, men morty999 måtte bruke jekkestropp å en go dose makt for å få på bakstillinga si på en av Is turboen hans,

 

problemet er nok at foringene ikke er helt like i fasongen som org foringer å dermed kan dem være litt vrien å få på plass, hørt om flere som måtte bruke jekkestropp for å få på bakstillinga, men du kan jo selfølgelig ha ei skjeiv bakramme, eneste måten å finne ut d på er en hjulstillings kontroll

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jeg var heldig da jeg monterte poly race foringer i bakstillinga mi å skulle ha den på plass igjen ble bolten for kort så jeg slipte bare ned foringa litt, men morty999 måtte bruke jekkestropp å en go dose makt for å få på bakstillinga si på en av Is turboen hans,

 

problemet er nok at foringene ikke er helt like i fasongen som org foringer å dermed kan dem være litt vrien å få på plass, hørt om flere som måtte bruke jekkestropp for å få på bakstillinga, men du kan jo selfølgelig ha ei skjeiv bakramme, eneste måten å finne ut d på er en hjulstillings kontroll

 

 

Jepp,skal ta en hjulstillings kontroll. Måtte bruke gjengestag å presse foringene sammen,og deretter bruke den org bolten. Takk for svar

Edited by megamann89
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...