Jump to content

Grunning og lakk til underside av bil


RS|Stian

Recommended Posts

Det vi bruker på jobben og jeg bruker under biler er EP Epoxy grunning, hagmans Body og billakk.

Hammerite, benga og allt det der hører ikke hjemme på karosseri... Supert til bruk på differ, girkasser, blokker og liknende, men ikke på bil. Dette reagerer med grunninger og lakk som er til bil og som lakkverksteder bruker.

Gatebil.no

Link to comment
Share on other sites

Hadde tenkte å bruke Hagmans Body også men bør vel ha den som du påfører med pistol og kompressor og ikke den tyntflytende sprayen?

 

Du bør absolutt bruke sprøyte til kompressor ja.

Denne sprøyta fra biltema fungerer utmerket!!:)

Anbefaler og ta av slangen :P

http://www.biltema.no/products/productimag...?iItemId=109872

Edited by Pålær`n

Gatebil.no

Link to comment
Share on other sites

er det ingen som bruker ovatrol lengere???

 

Jeg skal bruke det på min vertfall.

Sett det har gjort underverker ved flere tilfeller tidligere, så skal prøve det på min nå :)

 

Men usikker på hva mer jeg skal gjøre under den..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 2 months later...
alt annet enn 2k grunning er og forblir møkk, med mindre det er noe ordentlig ræv gift, ford sin sveis primer funker meget bra, den er 1k, men YL gruppe 5 mener jeg, den er rett og slett skummel..

 

ellers har mekonomen hagmanns CA primer, det er en 2k epoxy grunning, den har jeg hørt mye bra om, og har prøvd den en del selv, og så langt er jeg knall fornøyd, den pensler jeg på, for da får jeg lagt tykkere enn med sprøyte, og den trengs ikke tynnes så ****** da..

 

 

på jobb bruker vi spice hecker, epoxy grunninga pensles BESTANDIG..

jeg hadde heller aldrig pensla benga/owatrol rett på stål, uten og grunne, folk kan si hva de vill, men slikt blir SVÆRT skjeldet bra, mye pga av at det ikke legges tykkt nokk, spesiellt med pensel, må minst ha 2 strøk, ser jo ofte blank stål etter børstene på kosten..

 

og for alldel, husk og vask godt med silikonfjerner eller lignedne "fett" frie produkter.. kropps fett fra fingrer OL kan være nokk til at det ruster på blank stål, selv med grunning..

 

er zinkspray greit nok å bruke til grunningen på små "håndflater" under gulv /vanger og lignende? har brukt zink-sicaflex lignende fugemasse og så mercasol til slutt men litt usikker på om dette er holdbart ??? :huh:

Link to comment
Share on other sites

Ser hår ball nevner ford sin sveise grunning her.. den er snadder.. men bruk maske.. yl gruppe 5 er noe dritt. alt som river i nesa å lukter dritt funker :D

 

Kan også blande feromax og arcanol å sprøyte på bart stål under bil. dette er noe flere som pusser opp gamle amerikanere bruker, å der pleier d jo å være litt rust.....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...