Jump to content

Vil øke vrakpanten


Egil

Recommended Posts

Nå er det vel slik at vrakpanten på enmåte er betalt når du kjøper ny bil og at du bare får den igjen når man hugger bilen..? Å vis vrakpanten øker så øker vel avgiftene på nybil i takt med vrakpant ? Ikke skyt meg viss der er feil..

ISen står nå uansett hvor mye vrakpanten stiger..<3

Sierra 2.0iS

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel slik at vrakpanten på enmåte er betalt når du kjøper ny bil og at du bare får den igjen når man hugger bilen..? Å vis vrakpanten øker så øker vel avgiftene på nybil i takt med vrakpant ? Ikke skyt meg viss der er feil..

ISen står nå uansett hvor mye vrakpanten stiger..<3

 

er med på den der, vrakpantet vil jo være med å øke nybil prisene, men bare om vrakpanten er høy hele tiden? om det er "kampanje" på vrakpanten, så burde jo ikke nybil prisene økes like mye..

Link to comment
Share on other sites

eg håper igrunn at det bilr 20k i vrakpant en periode, tenk hvor mye japse møkk som hives da, og tenk hvor mangen rusta sierra som går i bosset da...

er litt positivt... prisen på en sierra osv vil da en periode gå opp, men vil synke igjen med tiden..

Link to comment
Share on other sites

eg håper igrunn at det bilr 20k i vrakpant en periode, tenk hvor mye japse møkk som hives da, og tenk hvor mangen rusta sierra som går i bosset da...

er litt positivt... prisen på en sierra osv vil da en periode gå opp, men vil synke igjen med tiden..

 

Slenger meg med på den.

 

 

Det er ikke alle som har 15/20 000kr til en "ny" bruksbil. Hvis dette faktisk skjer, noe jeg IKKE håper på (isåfall bare for en liten periode), så blir det ihvertfall elendig for oss ungdommer som lever av fattige 1500kr i måneden (det jeg får ihvertfall, går skole). Hvordan skal vi få råd til bil? Folk vil jo heller vrake bilen for 15/20 000kr, enn å selge den til en ungdom for f.eks 7000.

 

Skal vi betale 25000 for en bil som er verdt 5000?

 

 

Det er helt på trynet!

Edited by Ørjan GS
Link to comment
Share on other sites

eg håper igrunn at det bilr 20k i vrakpant en periode, tenk hvor mye japse møkk som hives da, og tenk hvor mangen rusta sierra som går i bosset da...

er litt positivt... prisen på en sierra osv vil da en periode gå opp, men vil synke igjen med tiden..

 

Skal du begynne å sykle da..? hehe ;)

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Har ikke så mye imot dette. tenkter på å kjøpe meg ny bil, men kommer vel til å kjøre min til vrakpanten kommer opp (ga 4 tusen for min nåværende) så om jeg hadde fått 20k for den, samt slengt på 20k til, så har jeg jo ny å grei bil :)

Ford Scorpio 2.9GL 1988 - Solgt og vraket
Ford Sierra 2.0 CLX 4x4 1992 - Solgt

Ford Mondeo 2.0 TDCI Titanium 2006 - Solgt

Tesla Model 3 AWD LR 2019

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest SieRRa

Jeg tror det hadde vært lurt i å fått en høy vrakpant på uregga biler som står bak låver og hus over alt.

Det hadde fått fjerna masse livsfarlige biler, som folk kjøper og hiver prøveskilt på og kjører gris.

 

Di som har billige biler, er stort sett di som ikke har råd til en dyrere bil.

Om vrakpanten hadde blitt 20k, så tror jeg ikke alle med en bil til 10k hadde vraka den ,pga di ikke har råd.

 

Er vell avgiften som må ned på nybiler, slik at hver og en kan kjøre en trafikksikker bil.

Men der er man tilbake på verkstedprisene og servicer på nybil som koster skjorta

slik at di med lite penger fortsatt ikke kan kjøre trafikksikkert.

 

Så i mine øyner er vrakpant på 20k lite gjennomtenkt .

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror det hadde vært lurt i å fått en høy vrakpant på uregga biler som står bak låver og hus over alt.

Det hadde fått fjerna masse livsfarlige biler, som folk kjøper og hiver prøveskilt på og kjører gris.

 

Di som har billige biler, er stort sett di som ikke har råd til en dyrere bil.

Om vrakpanten hadde blitt 20k, så tror jeg ikke alle med en bil til 10k hadde vraka den ,pga di ikke har råd.

 

Er vell avgiften som må ned på nybiler, slik at hver og en kan kjøre en trafikksikker bil.

Men der er man tilbake på verkstedprisene og servicer på nybil som koster skjorta

slik at di med lite penger fortsatt ikke kan kjøre trafikksikkert.

 

Så i mine øyner er vrakpant på 20k lite gjennomtenkt .

 

Er helt enig! Sånn som resten av alle de forslagene som blir lagt frem. Er så mye som virker så lite gjennomtenkt at det ikke er mulig!

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Det er jo mye gammel amcar i norge da som drar ned snitt alderen veldig..og de brukes jo helst kun på finværsdager på sommeren så jeg tror egentlig ikke det er så ille som de skal ha det til, når man er ute å kjører så er sikkert 90+%av bilene man møter fra midten av 90 tallet og nyere

1968 Mercury Montego MX wagon 390,1969 Mercury Cyclone Fastback 351w
1977 Ford Granada 2,3L Automatic 
1986 Ford Scorpio 2,9i GL,1993 Ford Scorpio 2,9i Ghia Estate, 1993 Ford Scorpio 2,0 GLX, 1994 Ford Scorpio 2,0i , 1998 Ford Scorpio 2,5 TD
1998 Ford Explorer 4,0

Link to comment
Share on other sites

Dette her er jo helt på trynet! er det ikke nok med at LAPPEN er dyr nok så skal pine meg bilene koste minst 20000kr også??? blir dette innført så vil det jo ikke bli biler til under 20000 lengere.. jeg syntes dette her HELT PÅ TRYNET. SENK import avgiftene så skal dere se de gamle bilene forsvinner RASKT.. og gi rabatter til de som kjøper miljøvennlige biler! enkelt å greit

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...