Jump to content

Lakkering av panser, forskjerm, forfanger og grill.


Recommended Posts

Heisann. Har hatt en liten uoverstemelse med ett autovern og måtte da skifte av panser, forskjerm, forfanger og grill på min sierra. Nå er bilen hel og fin igjen, bortsett fra at den nå har knall rødt panser, forskjerm, forfanger og grill. Det er jeg lurer på er hvor mye vil det koste sånn ca på ett ok verksted og lakkere dette i riktig farge? Eventuelt, er det mulig å gjøre det ok fint selv? Jeg har lakkert en del før med sprayboxer på sykler osv så har jo prøvd det for å si det sånn. Men ja. Noen som har peiling/ forslag?

 

Mvh

Ole Henrik

Edited by OleHenrik90

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ville absolutt levert det inn for å få det lakert. Blir 1000ganger bedre en å prøve på noe selv. men koster nok noen gode tussinger

 

 

Er jo egentlig værdt det da :) Har en onkel som driver med det så blir vel kanskje noe billigere av det :) han er ganske flink også :D

Mekaniker av yrke!

Online markedsføring er hobby!

www.TjenRaskePenger.com

 

kC0Og.jpg

Link to comment
Share on other sites

Er bilen metallic? I så fall nesten umulig å unngå nyanseforskjell, fordi Ford bruker flere forskjellige toninger på den samme lakk-koden. Dessuten vil ny klarlakk gi et dypere resultat, slik at nylakkerte karosserideler alltid ser litt "mørkere" ut. Men et tips for å ungå nyanse forskjellen ved lakkering av panser og framskjerm, er å skygge ut klarlakken til ca midt på framdøra. Slik oppnås en nærmest usynlig myk og naturlig overgang. Litt ekstra jobb er det jo, men absolutt verdt det for å unngå et resultat som sier "kollisjonskadet bil".

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Husker jeg betalte 4k (ikke hvitt :P) for fanger, grill, skjørter, spoiler og speil til sierran jeg hadde.. skulle også lakkere ett speil og en fanger hos en annen lakkerer, han skulle ha 6000...Så, ja det varierer litt..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...