Slåstad RS Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 Vurderer mulighetene ang. ombygg av fruens Mondeo stv. til 4x4.Noen som VET hvordan den originale tractionkontrollen reagerer hvis jeg får på 4x4 ? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
grcossie Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 Da har du litt av en jobb foran deg, Mondeo har ikke hatt 4x4 siden mk1. Du får nok problem med godkjenning. Ang traction, så vil jeg tro det må mikse til noe visst du vil ha den til å fungere, kommer litt an på om du har esp
Slåstad RS Posted January 9, 2009 Author Posted January 9, 2009 Glemte å skrive det. Det er en mk2 , uten esp.Mk2 har vel samme kaross som mk1 ? Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
Guest Trouble-maker Posted January 9, 2009 Posted January 9, 2009 med tractioncontrol mene du vanlig antispinn? denne vil kunne legge merk til om bilen spinner eller ikke, så lenge bilen ikke spinner for ikke denne noe melding på dette. så om du har 4hjulstrekk vil jo ikke den merke det. eneste forskjellen er at du spinner mindre. du vil ha en god del jobb foran deg.. ligger et sted på nettet en engelskmann som gjorde dette, men tror jeg heller ville gått for å kjøpt en MkI 4x4 og heller bygd om til MkII utseende, det så lettere ut enn motsat...
Futte Posted January 10, 2009 Posted January 10, 2009 Vet ikke om det er forskjell på 1997-2000 modell antispinn kontra 1993-1997,men det er originalt antispinn på alle de Mondeoer som kom med 4x4.Den er en del av 4x4 "pakken", og fungerer som en diffbrems på Mondeo.Søk på forumet. Er diskutert og skrevet om før.Men som skrevet over, er det betyderlig lettere å kjøpe seg en MK1 og bytte ut deler.Jaguar X-type (4x4) bruker også Mondeo komponenter, om du er ute etter 4x4 og V6.Om du får dette godkjent, vet jeg ikke. _______________________ Med hilsen / Best Regards Anders T. Flat Out Racing "When in doubt, go flat out."
grcossie Posted January 12, 2009 Posted January 12, 2009 Her er Matin Hadland sin Mk1 med 4x4 og Cosworth motor http://www.reyland.co.uk/projects/mondeo/index.htm
Recommended Posts