Jump to content

Bakfanger sierra sedan


evenesh

Recommended Posts

Holler på og repparere bakfangeren på sierraen, men ka type grunning må eg bruke som er bra?? me tanke på at det e plast..

Har hørt at eg ikkje kan bruke vanlig grunning som brukes på metall..

Skal også pusse ned hele bilen før lakkering, kor fint pussepappir må brukes?? Er det någen spesielle metodar..

 

takker for svar:)

Edited by evenesh
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Holler på og repparere bakfangeren på sierraen, men ka type grunning må eg bruke som er bra?? me tanke på at det e plast..

Har hørt at eg ikkje kan bruke vanlig grunning som brukes på metall..

Skal også pusse ned hele bilen før lakkering, kor fint pussepappir må brukes?? Er det någen spesielle metodar..

 

takker for svar:)

 

Når du skal pusse ned bilen tror jeg det er 1000-2000 papir som blir brukt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

slip ned fangeren der skaden er med 320 på eksenter, legg på sparkel der d er rett på plasten for den he en tendens til å reise sei igjennom lakken og grunning. slip so med 120 og opp til 320 der du he sparkla,legg vanlig fyllergrunning og puss med 500 på eksentermaskin uten å slipe igjennom grunningen og lakken. viktig at all plast blir dekt av gammel lakk eller grunning, for igjenn å hindre at plasten reiser seg. lakk og kos deg. d e greit nokk t pakket:P

Link to comment
Share on other sites

Guest BossCat

På gammel lakk bruker vanlig non sanding grunning, på sparkel blir det slipegrunning, og der du har slipt inn til ren plast, må du ha på et tynnt strøk plastgrunning før du går videre med non sanding eller slipegrunning

Edited by BossCat
Link to comment
Share on other sites

Har til en del tidligere mopeder fin slipt med 1200 vannslipepapir å lakken har fyllt "den ruede overflaten" veldig fint.. Å det var me spraybokser :P

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Puss med 500 på rondell.. trenger absolutt ikke noe finere enn det..

 

Husk at skal du slipe sparkel så begynner du med 120,så går du over til 180, 240,320, og til slutt 500..(IKKE rondell før 500 da pusser du det skjeivt igjen)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...