Jump to content

airbaglampe mk3.


forddigger

Recommended Posts

har akkurat kjøpt meg mk3 stv 2liter bensin. men når jeg var og kjøpte bilen så begynte airbag lampa og først blinke og til slutt så lyste den hele tiden. jeg har mine anelser om att det kan være kontakta under sete for jeg flyttet nokså mye på sete når jeg prøvekjørte den. og etter det forrige eier sa så hadde den ikke lyst før på dagen når han hadde startet den. men problemet er att jeg ikke aner hvilken av kontaktene under der som jeg skal ta opp og bade i elektrorens. noen som har bilder av dette eller kan forklare hvilken under der det er?

 

mvh Erik

Link to comment
Share on other sites

har akkurat kjøpt meg mk3 stv 2liter bensin. men når jeg var og kjøpte bilen så begynte airbag lampa og først blinke og til slutt så lyste den hele tiden. jeg har mine anelser om att det kan være kontakta under sete for jeg flyttet nokså mye på sete når jeg prøvekjørte den. og etter det forrige eier sa så hadde den ikke lyst før på dagen når han hadde startet den. men problemet er att jeg ikke aner hvilken av kontaktene under der som jeg skal ta opp og bade i elektrorens. noen som har bilder av dette eller kan forklare hvilken under der det er?

 

mvh Erik

 

ingen som kan hjelpe?

Link to comment
Share on other sites

Går utifra at det er kontaktene til beltestrammeren du leter etter?

De sitter i den store svarte kontakten du ser under der. Det letteste er å løsne setet ettersom det må skrus opp en skru for å dele den... Da ser du lett hvilke ledninger som kommer fra strammeren!

Link to comment
Share on other sites

Går utifra at det er kontaktene til beltestrammeren du leter etter?

De sitter i den store svarte kontakten du ser under der. Det letteste er å løsne setet ettersom det må skrus opp en skru for å dele den... Da ser du lett hvilke ledninger som kommer fra strammeren!

 

ja var den jeg mente. da skal jeg gjøre det. tusen takk for hjelpen

Link to comment
Share on other sites

airbag lampa skal også vise en blinkekode hvis du vil prøve denne... hehe

 

Slå tenning på

Kontroller at lampen lyser

Tell antall blink og noter de.

Blinkekoden består av to grupper, en kort pause skiller hver gruppe.

( 2 blink i gruppe 1 og 2 blink i gruppe 2= Feilkode 22)

 

Når det er lengre opphold, begynner blinkekoden på nytt( gjentar 5 ganger)

 

 

Feilkoden kan jeg gi deg svar på.

Edited by Karlsen^
Link to comment
Share on other sites

airbag lampa skal også vise en blinkekode hvis du vil prøve denne... hehe

 

Slå tenning på

Kontroller at lampen lyser

Tell antall blink og noter de.

Blinkekoden består av to grupper, en kort pause skiller hver gruppe.

( 2 blink i gruppe 1 og 2 blink i gruppe 2= Feilkode 22)

 

Når det er lengre opphold, begynner blinkekoden på nytt( gjentar 5 ganger)

 

 

Feilkoden kan jeg gi deg svar på.

 

feilkode 24 har jeg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Trouble-maker

tror bilen min er litt sånn hypokonder.. jeg leste denne tråden her om dagen, og dagen etter begynnte airbag lampa mi å lyse... mener at den er 4 2... noen som vet hva dette er?

Link to comment
Share on other sites

tror bilen min er litt sånn hypokonder.. jeg leste denne tråden her om dagen, og dagen etter begynnte airbag lampa mi å lyse... mener at den er 4 2... noen som vet hva dette er?

 

er 42 som er feilkoden på min også. var jeg som gikk glipp av første blinkingen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...