Jump to content

Recommended Posts

Posted

hei har en -86mod rs turbo som ikke starter, dn får bensin, er kjempe god gnist, nytt batteri, men så lurer jeg på startmotoren er litt dårlig, kan d ha noe å si at dn ikke sviver fort nokk runt for å få start på dn. ? noen innslag?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted
hei har en -86mod rs turbo som ikke starter, dn får bensin, er kjempe god gnist, nytt batteri, men så lurer jeg på startmotoren er litt dårlig, kan d ha noe å si at dn ikke sviver fort nokk runt for å få start på dn. ? noen innslag?

 

 

Får den bensin på alle dysene da?

 

bensinmengde fordeleren(KE JETTRONIC) er noe møkk på disse bilene

Posted

fikk start på dn når jeg tauet dn i gang i dag.. men på startmotoren får dn en halv gang runt av gangen.. så kan vel være at startmotoren er defekt, har hørt at rst spiser startere..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted
har hørt at rst spiser startere..

da har du hørt helt rett ;)

problemet er at starteren ligger altfor nære turboen, så varmen tar knekken på den.

finnes varmeskjold til starteren på ebay, men jeg har aldri prøvd det selv - så jeg kan ikke gå god for om det funker eller ikke.

jokeft8.jpg
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

jaja har nå byttet starter satt på en spill ny, kosta 600kr til norge fra england, men d starter fortsatt ikke :/ dn tar ikke etter en gang, men så fant jeg ut at jeg sku sette opp registret på nytt å stille tenninga til nullstilling prøvde meg frem og til bake me liten lykke, dn startet litt å gikk i noen sekunder før dn stoppet igjen, hørtes ut som dn gikk på 1 eller 2 sylindre? skjønner ikke noe? kan d være en brent ventil? råde lr stempel som er gådt til faens? noen forslag gåen toppakning? satte på ny grp.a toppakning i sommer, kjørte me 1,1bar i trykk

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Posted

Eg brente et ventilsete på for høgt trykk og for lite bensin,ventilsetet løsna og ventilen drog det opp igjen og kilte seg heilt,skakkt og jækligt :lol: Men no treng det jo ikkje vera det som er årsaka,prøv å ta ein komptest på den så er det problemet eliminert/funne.

 

"RST spiser startere" seier folket her,kva meiner de med det?Eg hadde RST i nesten 3 år,hadde samme startaren heile tida og eg veitafan korti den var bytt før,om den var bytta i det heile tatt...Til opplysning hadde eg ikkje varmeskjold heller!

  • 2 weeks later...
Posted
Eg brente et ventilsete på for høgt trykk og for lite bensin,ventilsetet løsna og ventilen drog det opp igjen og kilte seg heilt,skakkt og jækligt :lol: Men no treng det jo ikkje vera det som er årsaka,prøv å ta ein komptest på den så er det problemet eliminert/funne.

 

"RST spiser startere" seier folket her,kva meiner de med det?Eg hadde RST i nesten 3 år,hadde samme startaren heile tida og eg veitafan korti den var bytt før,om den var bytta i det heile tatt...Til opplysning hadde eg ikkje varmeskjold heller!

 

Hehe, da har du vært heldig.

Som sagt, så kan du jo se om den får bensin til alle dysene. KE JETTROINC er noe verden kunne ha spart seg for :P

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted
Hehe, da har du vært heldig.

Som sagt, så kan du jo se om den får bensin til alle dysene. KE JETTROINC er noe verden kunne ha spart seg for :P

fint system når det kom ;) må tenke på at det er snart 30 år siden ;)

Posted
jaja har nå byttet starter satt på en spill ny, kosta 600kr til norge fra england, men d starter fortsatt ikke :/ dn tar ikke etter en gang, men så fant jeg ut at jeg sku sette opp registret på nytt å stille tenninga til nullstilling prøvde meg frem og til bake me liten lykke, dn startet litt å gikk i noen sekunder før dn stoppet igjen, hørtes ut som dn gikk på 1 eller 2 sylindre? skjønner ikke noe? kan d være en brent ventil? råde lr stempel som er gådt til faens? noen forslag gåen toppakning? satte på ny grp.a toppakning i sommer, kjørte me 1,1bar i trykk

 

Sjekka du arf med det trykket? Sier ikke at det ikke går, men min gikk magert med 1 bar og fifth injector.

 

Hvilken kompresjon har du på de forskjellige cylinderene nå?

86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.

Posted
fint system når det kom ;) må tenke på at det er snart 30 år siden ;)

 

Kan tenke meg det funker supert på ikke trimmede biler :P!

 

Ja ting var bedre før ;)

Ford Escort RS turbo S2 1986

Link til bilen:

Min RST

Theli (bandet mitt. Prog rock)

Posted
Sjekka du arf med det trykket? Sier ikke at det ikke går, men min gikk magert med 1 bar og fifth injector.

 

Hvilken kompresjon har du på de forskjellige cylinderene nå?

 

 

har ikke fått sjekket kompen enda, men ska gi beskjed når jeg får sjekka det, hva er komp forholdet igjen? 08:1 ? arf? air to fuel ratio du mener? ja kan tenkes at dn hår gått magert, men d var fin farge på pluggene, har ikke sån måler i bilen, men blir nokk d i dn nye motoren, får se om d ikke blir dataspurt etterhvert, hva trenger jeg av deler til d for uten om selve datahjernen å lednings nettet? noen som vet?

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...