Guest darksoul Posted March 11, 2009 Posted March 11, 2009 Halla folkens... Noen som kan forklare litt om gruppe N girkassene? Holdbarhet? Mye tilpassning? Giring? Øyvind,.
kh turbo Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 Halla folkens... Noen som kan forklare litt om gruppe N girkassene? Holdbarhet? Mye tilpassning? Giring? Øyvind,. Gr.n kasse er i utgangspungtet ei helt orginal kasse. Jeg ser enkelte kaller quaife og fix-it kasser for grp.n, i disse tilfellene er det satt i forsterkede drevsatser i orginalt hus, og normal syncronisert giring. Mvh. Kjetil 1986 sierra cosworth "gpa"1980 escort 1600 sport2006 BMW e60 520d2000 Transporter t4 2,5 tdi2002 Subaru wrx sti prodrive1999 Honda Cbr 600f2008 mitsubishi L200
Guest darksoul Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 Gr.n kasse er i utgangspungtet ei helt orginal kasse. Jeg ser enkelte kaller quaife og fix-it kasser for grp.n, i disse tilfellene er det satt i forsterkede drevsatser i orginalt hus, og normal syncronisert giring. Mvh. Kjetil Var ikkje verre altså... Da har eg eit følgespørsmål: Nokon måte å finne ut av kva som er satt inni? Blir kassene merka på nokon måte? Ø.
Mark1 Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 Var ikkje verre altså... Da har eg eit følgespørsmål: Nokon måte å finne ut av kva som er satt inni? Blir kassene merka på nokon måte? Ø. mest sannsynlig er det en original kasse som noen tror de får mere penger for ved å kalle det gr.nOgså veldig mange som har lurt seg selv å kjøpt gr. n kasser uten å vite hva det er og prøver å selge de videre som gr.n.Gjerne er det en fancy gearspak på den, eller eloksert festebrakett for spaken.Om ikke eier kan gi en beskrivelse på nøyaktig hva som er modifisert på kassa, så anse det som en original kasse. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register
grcossie Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 Du kan demontere ryggelysbryter, da vil du se rett inn på 3girs drevet, så kan man sammenlikne med org kasse. Ellers veldig enig med mark1 om lureri på salg av kasser
Guest darksoul Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 Du kan demontere ryggelysbryter, da vil du se rett inn på 3girs drevet, så kan man sammenlikne med org kasse. Ellers veldig enig med mark1 om lureri på salg av kasser Ja, er mange som vil prøve å lure til seg noen kroner ekstra... Grunnen til at eg lurde er at diverse rally escos eg har sett på youtube er oppgitt med gruppe N kasser... Lurte derfor på om det var ein særeigen "gruppe N innmat" eller noko i disse kassene... Ø.
Fakeworth Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 Hva med den på autodb da.. Noen som vet noe om den bilen? Skal jo være gruppe n innmat i kasse og diff.. http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2113966 -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth
bart Posted March 12, 2009 Posted March 12, 2009 (edited) iflg how to rally prepare sierra for motorsport boken, er det kun lov å forandre stivhet på monterings fester. Girutveksling og alt annet skal vere som orginalt i gruppe n, bakaksel og foraksel også eneste som kan gjøres i bakaksel er å optimalisere den orginale diff bremsen(,og senterdiff på xr4x4), og "shoot peeneening" av diff hjul, oljer kan byttes og oppheng kan avsives, en gruppe n bil er mer eller mindre en std bil med andre fjørbein og omprogramert styreenhet+ restriktor Edited March 12, 2009 by bart
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now