Jump to content

varmeapparat funker ikkje


zelma

Recommended Posts

Vifta på varmeapparate funker ikkje lengre. den funker ikkje på noken av nivåene.

har sjekket bryteren, den er det ikkje! lurer på om det er motstanden til vifta.

kan du se på den om den er gåen eller må du bytte den for å finne ut om det er den?

 

Eller veit dere hva det er?

 

takker for svar

Link to comment
Share on other sites

Kan være sikringen? er en god sjanse for at den plutselig bynner å funke igjen også, er tross alt ford ;)

'84 Sierra 2.3 GL Sjølpustende V6 prosjekt.

'03 Honda CR-V

 

If I could get back all the money I've ever spent on cars...I'd spend it ALL on cars!!!!

Link to comment
Share on other sites

helt sikkert motstanden å¨vifta...

var slik på min bil oxo og alt fungerte da jeg byttet motstanden

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

nei ikke jeg heller...

 

bare tok sjansen på at det var den som var gåen og det var det :)

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

er det helt dødt`?

vifta fungerer ikke i det hele tatt`?

sjekk om viften går rundt..

da jeg kjøpte min bil så hadde den stått i 2år og vifta sto stille...

byttet sikringen og dyttet igang vifta så fungerte det igjen helt til motstanden sa stopp :P

Edited by dohcen

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Mål om du har spenning i kontakten på vifta. Viss ikke, sjekk børstene i vifta eller skift den ut. Selv om motstandene er gåene, så skal vifta gå på det raskeste trinnet, for da får vifta full spenning å går ikke via motstandene.

x:88 Ford Sierra IS-Turbo
x:86 Ford Sierra 2.0L
98 VW Passat Sedan
87 Volvo 240 Turbo

Link to comment
Share on other sites

er det helt dødt`?

vifta fungerer ikke i det hele tatt`?

sjekk om viften går rundt..

da jeg kjøpte min bil så hadde den stått i 2år og vifta sto stille...

byttet sikringen og dyttet igang vifta så fungerte det igjen helt til motstanden sa stopp :P

 

det er heilt dødt.. vifta fungere ikkje i heile tatt :(... den går lett rundt

 

det er ikkje strøm fram til vifta fant eg ut no.. kor trur dere probleme ligge?

Link to comment
Share on other sites

Sjekk om hovedstømreleet fungerer. Sitter i sikringsboksen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Sjekk om hovedstømreleet fungerer. Sitter i sikringsboksen.

 

ka for eit i er det?...såg i boka eg fekk med bilen.. såg på kartet til sikringsboksen, ingen som var for hovedstrømmen til varmevifta :s

Link to comment
Share on other sites

hovedstrømsrelet? er det noe sånt på sierra da? Da ville vel isåfall mye annet slutte å fungere, lys i dash osv?

 

jeg ville kjøpt , om du ikke allerede har kjøpt et multimeter. Tatt ut bryteren og sjekka jord og strøm med tenning på\av osv. Så måler du på kontakta som sitter i selve vifta.

har du strøm\jord til bryteren (og bryteren fungerer) men ikke strøm til vifta så har du et brudd en plass. Røsk bort den gamle + ledninga og legg nytt fram.

Link to comment
Share on other sites

hovedstrømsrelet? er det noe sånt på sierra da? Da ville vel isåfall mye annet slutte å fungere, lys i dash osv?

 

jeg ville kjøpt , om du ikke allerede har kjøpt et multimeter. Tatt ut bryteren og sjekka jord og strøm med tenning på\av osv. Så måler du på kontakta som sitter i selve vifta.

har du strøm\jord til bryteren (og bryteren fungerer) men ikke strøm til vifta så har du et brudd en plass. Røsk bort den gamle + ledninga og legg nytt fram.

 

har mulimeter. har målt bryteren. der er det strøm. men om eg måler på kontaktene på motstanden så er det berre strøm på dei 2 ledningene som er svarte og røde. begge er svarte og røde. det er vel ikkje berre dei det skal være strøm på?

Link to comment
Share on other sites

Er hovedstrømsrele på Sierra ja. Hjelper til med strømforsyningen på hakk 2 på tenningslåsen. Er ett 70 Amp. rele. Kan forresten stemme at hovedlysene er koplet over samme rele, så er nok ikke der feilen er nei.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Bra det var en enkel feil da ;)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Er hovedstrømsrele på Sierra ja. Hjelper til med strømforsyningen på hakk 2 på tenningslåsen. Er ett 70 Amp. rele. Kan forresten stemme at hovedlysene er koplet over samme rele, så er nok ikke der feilen er nei.

Det stemmer, også (om du har) el-vinduer og viskermotor..

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...