Jump to content

Escort Cosworth


Escort_Cossi

Recommended Posts

Hei.

 

Som sakt, det er noe rart med motoren. den drar ikkje sjikkelig.

Har hatt av toppen for overhaling, har satt den i sammen igjenn og fikk da dette problemet.

 

Har sjekka registerreima att den er på alle merka, og det er den. Sjekka med tenningslampe og det ser ut til og vere perfekt. har gnist på alle plugger.

 

Har sjekka mapsensor, fordelerlokk er nytt samt rotor.

 

Bilen er chippa, men er ikkje gjort noe med dette. og den var ikkje slik da eg parkerte den.

 

Har søkt litt på forumet etter tips, men kan ikkje sjå noen som har hatt akuratt dette problemet før.

 

Noen som skjønner noe av dette? noe mere som bør skrives for att dere skal skjønne mere.? :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Mål kompresjon, for å sjekke at allt er på stell inni motoren

 

Kan det vere skeive ventiler?

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

er toppen satt sammen igjen med orginale biter eller er kanskje kam osv byttet?

sjekket COen på den ettterpå dersom gjerne ventiler er byttet så kan den ha blitt forandret og kan føre til dårlig gange

sjekket at motoren ikke suger falsk luft på noen måte? en utett pakning kan gjøre underverk

og hvilke toppakning er montert. Regner med denne er tett ellers ville du nok hørt det, og dette kommer uansett frem ved en kompresjonstrykksmåling. på helt std motor tror jeg trykket skal ligge på ca 9bar eller 10bar. dette er fort gjort å sjekke ut.

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Link to comment
Share on other sites

er toppen satt sammen igjen med orginale biter eller er kanskje kam osv byttet?

sjekket COen på den ettterpå dersom gjerne ventiler er byttet så kan den ha blitt forandret og kan føre til dårlig gange

sjekket at motoren ikke suger falsk luft på noen måte? en utett pakning kan gjøre underverk

og hvilke toppakning er montert. Regner med denne er tett ellers ville du nok hørt det, og dette kommer uansett frem ved en kompresjonstrykksmåling. på helt std motor tror jeg trykket skal ligge på ca 9bar eller 10bar. dette er fort gjort å sjekke ut.

 

Orginalkammer, er kun motert dobble ventilfjærer av EBB.. grp.A toppakning. men skal sjekke om den får for mye bensin... men det er akuratt som den går bedre ved høyere turtall.

 

Sjekk at du har fått riktig dysekontakt på riktig dyse også. Vært borti at det har vært stokka om der en gang.Typisk fillefeil.

 

Ja har vert inne på tanken.. :) skal sjekke ut alt det der.. :)

Signatur.

Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.

Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt.

Link to comment
Share on other sites

Skift Plugger.det gjør nok susen

"Understeer" is when you hit the fence with the front of the car.

"Oversteer" is when you hit the fence with the rear of the car.

"Horsepower" is how fast you hit the fence.

"Torque" is how far you take the fence with you.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...