Jump to content

Bilen min :)


Guest Jørgen Sellgren

Recommended Posts

Guest Jørgen Sellgren

Heisann!

 

Ny på forumet her, registrerte meg etter at jeg på onsdag fikk nye bilen:

 

Bilen er en 2002 Mod Ford Focus Black Edition som har rullet 31000km

Den er foreløpig altfor original, men litt småtteri som anlegg, nye front og baklykter skal på plass..

 

Planene er morette frontlykter (med xenon hvis dette er mulig) og helrøde baklykter.

 

Siden dette er en Black Edition er det en del utstyr som kom på bilen originalt, som fks:

  • Aircondition
  • Skinninteriør
  • Oppvarmet frontrute
  • Elektriske vinduer
  • Elektriske speil
  • Fjernstyrt sentrallås
  • Radiokontroll på rattet
  • Spoiler bak
  • Tåkelys

Bilen kom på 14" Stålfelger med kapsler på piggdekk :blink: noe som er ganske ubeleilig siden jeg bor rett utenfor Oslo, og må kjøre gjennom oslo for å komme meg til militærleieren. Så hvis noen har piggfrie dekk og vil bytte likt, sier jeg ikke nei takk :D

 

Fargen er magnum grey, noen lurer kanskje på da hvorfor den heter Focus Black, og dette er pga det sorte interiøret og en del sorte detaljer rundt omkring, bilen trenger definitivt en motorvask, ser ut som forrige eier kun har kjørt på støvete grusveier, er ikke mye sort igjen for å si det sånn :D

 

Forsikringen på bilen står i fatterns navn, noe som da utgjør en premie på 4500 i året, full kasko med 10000 i egenandel.

 

Motoren er en 1.6 Liter på 101 hk, men siden bilen kun veier 1092 kg, går det ikke som en dass heller. Er også en søt liten blank eksostupp som også kom originalt på bilen..

 

Nå har jeg ingen bilder av min egen bil siden jeg ikke finner laderen til digitalkameraet mitt, men her er et par som er klin like, siden det er en originalbil :)

 

 

4843982_324444_1_1_392l_4.jpg

 

4843982_319752_1_1_392l_5.jpg

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen Sellgren

Var hos en kompis i går og monterte åpent filter og tok et par bilder med kameraet hans:

 

IMG_4409.jpg

 

IMG_4411.jpg

 

Beholdt nederste delen av luftfilterboksen pga åndinga som har et lite filter i bunn der..

Filteret var UTROLIG køddent å sette på, siden gummiringen som satt på filteret var akkurat like stor som den enden som var i motoren, derfor ble det utrolig mye knoting i starten, før vi tok av slangeklemma og dro litt i den, da gikk den på uten problemer :)

Ble grom lyd synes jeg, godt fornøyd med tanke på at jeg gav 250 kr for filteret.. :)

Link to comment
Share on other sites

Guest RSabuser

Grattis med ny bil:) det trengs virkelig en skikkelig motorvask nedi der ja.

Kult med flere som har focus'er, liker planene dine.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen Sellgren

Takk :)

hehe, altså, det ser rent ut på bildet i forhold til hva det egentlig gjør, kompis lurte på om det har vært kjørt rally med den (spøk såklart) :P men det sier litt om hvor j*vlig det ser ut =)

Link to comment
Share on other sites

Bilen kom på 14" Stålfelger med kapsler på piggdekk :blink: noe som er ganske ubeleilig siden jeg bor rett utenfor Oslo, og må kjøre gjennom oslo for å komme meg til militærleieren. Så hvis noen har piggfrie dekk og vil bytte likt, sier jeg ikke nei takk :D

Er ikke noe å stresse med det om du ikke bruker kommunale P-plasser. ;) :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen Sellgren

Takk for at du nevnte det siden det der har jeg ikke skjønt.. Jeg brukte mobilen i dag når jeg bestillte oblat, men jeg kan ikke akkurat legge mobiltelefonen i vinduet med tekstmeldingen åpen hver gang jeg går ut av bilen på en offentlig parkeringsplass? :)

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen Sellgren

M3 speil står jeg over, har elektriske standardspeil og har ikke helt sansen for de speila..

Lyktene derimot, mye skal du ha for de?

Link to comment
Share on other sites

Hei , gratulerer med ny bil , den var tøff , noen flere planer da , styling , trim ? . Burde i alle fall skaffe deg ordentlig eksos ! :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Outbreak
M3 speil står jeg over, har elektriske standardspeil og har ikke helt sansen for de speila..

Lyktene derimot, mye skal du ha for de?

Planen var å ha de på bilen min men så kom det noen uventede regninger ned i posten. hmmmm... du har blink i lysa du... det er det ikke på de :( Men uansett er bilde her: http://www.club-focus.net/gallery/albums/m...5_001.sized.jpg og her: http://www.club-focus.net/gallery/marcuss-ride/Img0006 og her: http://www.club-focus.net/gallery/marcuss-...e_by_marcus_car

Link to comment
Share on other sites

Guest Jørgen Sellgren

Outbreak: Har blinklys inni hovedlykta ja.. :/

Vecon: Er ikke ute etter no skikkelig bråkebøtte ;) men litt eksos blir det vel etter hvert, blir også kvassere kammer, chip og grenrør når pengene tillater det :) Se hvor mye det har å si på en 1.6 liter.. hehe

Link to comment
Share on other sites

nyeste focus...stv?  B)

Riktig gjettet.

 

Focus 2 Stasjonsvogn 1.6 Trend.

 

Fikk den for en uke siden. Er egentlig konebilen men får lov til å låne den av og til.

 

Har ikke fått knipsa noen bilde i dagslys enda, men her er et bilde av samme, bare feil farge.

 

Min er Magnum Gray (Mørk grå).

 

Ny Focus II

-11 S-Max 1.6TDCI Titanium
-99 Focus 1.4 5 dørs

x75 Opel Kadett C Coupe 1.2S, x85 Sierra 2.0L,
x95 Renault Laguna, x92 Scorpio Stv, x05 Focus II Stv
x06 S-Max 1.8TDCI Titanium

Link to comment
Share on other sites

Her er bilde av den nye konebilen!

 

FocusII.jpg

 

Bilen er ganske bra utstyrt til bare å være en trend.

Aircondition

Oppvarmet frontrute

Elektriske vinduer

Elektriske speil

Fjernstyrt sentrallås

Radiokontroll på rattet

Tåkelys

Cruisecontrol

Innstegsbelysning (Lys i underkant av speilene - tøft og veldig praktisk når det er mørkt)

15" alufelger

Solskjerm i sidevinduer bak

Kjøleboks i hanskerom

+ mye mere

 

Og det beste - Den er enda ikke for salg i fordbutikkene. Den skal ikke lanseres før i slutten av denne måneden.

 

Vet om en som har fått før denne. Se her: Ny focus fra Bay Auto

-11 S-Max 1.6TDCI Titanium
-99 Focus 1.4 5 dørs

x75 Opel Kadett C Coupe 1.2S, x85 Sierra 2.0L,
x95 Renault Laguna, x92 Scorpio Stv, x05 Focus II Stv
x06 S-Max 1.8TDCI Titanium

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Her er bilde av den nye konebilen!

 

FocusII.jpg

 

Bilen er ganske bra utstyrt til bare å være en trend.

Aircondition

Oppvarmet frontrute

Elektriske vinduer

Elektriske speil

Fjernstyrt sentrallås

Radiokontroll på rattet

Tåkelys

Cruisecontrol

Innstegsbelysning (Lys i underkant av speilene - tøft og veldig praktisk når det er mørkt)

15" alufelger

Solskjerm i sidevinduer bak

Kjøleboks i hanskerom

+ mye mere

 

Og det beste - Den er enda ikke for salg i fordbutikkene. Den skal ikke lanseres før i slutten av denne måneden.

 

Vet om en som har fått før denne. Se her: Ny focus fra Bay Auto

jeg bestilte en i dag. 05 mod focus 2.0 sport 3 dørs :D .den skal produseres i april.så det blir en stund og vente :(

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...