Jump to content

hvor lenge må eg vente før eg kan polere?


Recommended Posts

kan fint polere sig og støv rett etter lakkering, men med stor fare for varmgang og for du skal smøre lakken din i filler burde du vente 2 til 3 uker før du begynner med noen hard behandling.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Og etter polering bør du bruke naturlig voks som 'puster' så lakken får gasse ut, ikke lakkforsegler som er tett. Uhm, om du forstår....

Link to comment
Share on other sites

Får håpe det. Granada`n fortjener vel det? Legg gjerne ut bilder av bilen din Rene, etter lakk og polering med swisswax. Lurer på å køpe meg en burk med carnauba voks selv, men en litt rimeligere variant enn concorso voksen.

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Finner jo mye bra voks til rundt tusenlappen som SV Saphir, Migliore Primo og andre, til rundt 500-750 har du P21s 100%, CG 50/50, SV Onyx og flere, til under 500 har du bla. CG Pete's 53, div. Meguiars som #16 som sikkert kommer på under 200 ferdig levert fra England, Poorboys, Victoria og mye mere. Alle gode.

 

SV Cleaner fluid er god lakkrens/polering uten slipemidler som gir bra heft til voksen, så helt trygg på nylakkert bil. Husk å legg tyyyynt på med voksen, når du ser at overflaten blir såvidt 'våt' er det akkurat passe.

Link to comment
Share on other sites

det er granada`en ja,liker godt swiswax sin voks,har brukt den på noen av bilene som eg har hatt,blir veldig bra og holdbar glans.

ser frem til å få lakkert og montert bilen ;)

1982 Ford granada 2,8 Ghia

1979 Ford granada 2,3Gl

2000 Audi A8 2,8 30v quattro

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...