Jump to content

Hvor mye tåler 2l pinto stempler & råder?


Endrewj

Recommended Posts

er en her som kjører rundt 300hk i sin ist. dette med std is stempler og råder, men med ordentlig sprut og E85.

forgasserdeler sies å tåle en del mindre..

jeg har selv cossi innmat i min 205 blokk. std sierra veiv.

Link to comment
Share on other sites

er en her som kjører rundt 300hk i sin ist. dette med std is stempler og råder, men med ordentlig sprut og E85.

forgasserdeler sies å tåle en del mindre..

jeg har selv cossi innmat i min 205 blokk. std sierra veiv.

BM-RACING du mener? Du kan justere opp effekten med 98hk til!

Den bremset 398hk på helt standard motor forutenom forsterkede topplokksbolter der han byttet ut en og en bolt og dro dem til med samme gamle pakningen. kjører vel 1,8 i ladetrykk vel. Mulig det er en CL 105hk motor med lavere komp en IS han har? Ikke vet jeg. Han fant den på hugger'n allefall. Det mest utrolige med den motoren er at den går like godt enda etter snart ett år med gjentatt misshandling og daglig bruk!

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet hvor mye originale 2L Pinto stempler & råder tåler?, passer cosworth stempler og råder i 20. pinto blokka?.

 

Ei 20 blokk fra før 85 du har? De kan ha noe svakere råder enn IS og gasser motorer med 205 blokk.

Har også hørt noe snakk om at støpinga ikke er heilt den samme på 20 blokka som på 205, men vet ikke om det har noe å si på styrken. Cossie stempler og råder skal passe i 20 blokka, på samme måte som i 205 blokka. Men 20 blokka har ikke toleranser på orginale stempelringer og lager oppgitt på samme måte som for 205(for den sak skyld også 207). Toleransene er de samme på lagrene, bare at de er opgitt på en annen måte. Skal du bruke ei 20 blokk til turbo, så skal du vite at de ikke bruker å ha borret opp og gjenget det hullet mange bruke til oljeretur.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

er den eg mener ja. kan hende han har CL motoren som kom i 89, den har 8.5-1 i komp, kom på alle sierra med inj og cat + lambda.

 

Det sitter en 2,0 is motor ifra 1986 i bilen til bm-racing (det var den bilen vi skrudde den ut av B) )

og da med orginale 9,2:1 i komp

så den orginale is innmaten "holder" til 398hk og 486 nm på 1,8 bar, med datasprut og E85 :P

Edited by is turbo

Bondemekk racing raselag

88`Ford Sierra ist under konstruksjon (målet er 350-400 holdbare hk)

Min prosjekt tråd <a href="http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=48745" target="_blank">http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=48745</a>

86`Chevrolet stepside som bruks/trekkbil

Link to comment
Share on other sites

Men sant :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Vedder sokkene mine på at visst bilen til BM racing hadde blitt mappet på vanlig 98 så hadde den røket på 300 ærlige hester i motor :P

 

E85 er GULL !!!! gleder meg til det kommer litt flere pumper rundtom i norge ! da SKAL cossien min mappes på e85 :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...