Jump to content

Bensin pumpe


hanse-mann

Recommended Posts

den kan kobles feil vei, men ikke uten videre, og ville ikke vært trykk der i det hele tatt i det tilfellet.

fysisk sjekket at det kommer bensin ut av dysene?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er bensin på tanken. Har skrudd ut et dyse, setter pumpa på og løfter på det spjeldet som regulerer bensin mengden, da skal det vel sprute bra da? Gjør ikke det.. såvidt en dråpe..

Edited by hanse-mann
Link to comment
Share on other sites

K-jetronic ja.

der skal dysene konstant sprute en fin forstøving, snakket med flere da jeg feilsøkte på 2.8i motoren jeg hadde tidligere og dysene skal lage en tute lyd, som er et tegn på at de er i orden.

går bensinpumpa når du løfter på spjeldet da?

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

Har kikket litt mer på det, og det viser seg at det er mer enn nok bensin trykk. Jeg har en orginal xr4x4 som eksempel og på den så skrur pumpa seg av når trykket er høyt nok, men jeg lagde en egen løsning på denne bilen som ikke får bensin, ved at pumpa går hele tiden, for jeg trodde at bensinen gikk i returen når trykket ble høyt nok, men sånn er det tydligvis ikke.. Men hvorfor kommer det ingen ting ut av dysene forde? Hva slags bensin trykk skal det være?

Link to comment
Share on other sites

Har kikket litt mer på det, og det viser seg at det er mer enn nok bensin trykk. Jeg har en orginal xr4x4 som eksempel og på den så skrur pumpa seg av når trykket er høyt nok, men jeg lagde en egen løsning på denne bilen som ikke får bensin, ved at pumpa går hele tiden, for jeg trodde at bensinen gikk i returen når trykket ble høyt nok, men sånn er det tydligvis ikke.. Men hvorfor kommer det ingen ting ut av dysene forde? Hva slags bensin trykk skal det være?

 

 

Hei. Hovedtrykk i mengdemåleren skal være 5bar. pumpa skal klare 7bar. på tomgang vil mest bensin gå i retur ut fra mengdemåleren. ved full gass mindre.

 

pumpa går ikke konstant . det er en aktuator som sitter ved pumpa som gjør at trykket skal holde seg oppe i systemet. når eks man stopper motoren. så skal det bli lettere å

 

starte opp igjen på varm motor. på kald. så starter pumpa på tenniga på hakk 2. så stopper pumpa når trykket er oppe.

 

begynn feilsøking ved banjo kobbling inn til mengdemåleren. der skal det være bra trykk . om ikke må du kansje sjekke bensinfilteret. det byttes sjeldent. og lønner seg å bytte.

 

ved 3.0bar og man løfter mengde tallerken så skal dysa jobbe.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Selv om man er 100 % sikker på at det er nok bensin på tanken, så bør man fyllen helst full, så man hvertfall kan utelukke det.. har jeg erfart..

 

vi er flere som har bomma litt der gitt. :) gjort det samme på en sierra doch

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har kikket litt mer på det, og det viser seg at det er mer enn nok bensin trykk. Jeg har en orginal xr4x4 som eksempel og på den så skrur pumpa seg av når trykket er høyt nok, men jeg lagde en egen løsning på denne bilen som ikke får bensin, ved at pumpa går hele tiden, for jeg trodde at bensinen gikk i returen når trykket ble høyt nok, men sånn er det tydligvis ikke.. Men hvorfor kommer det ingen ting ut av dysene forde? Hva slags bensin trykk skal det være?

Selv om problemet er løst, så:

 

Hvor og hvordan har du målt bensintrykket? Ikke på kaldstartventilen vel?

Hvor lett er det å løfte "luft"platen inne i luftmengdemåleren?

Det skal være noe motstand når du løfter denne. hvis det ikke er motstand, da er det ikke bensintrykk inne i bensinmengdefordeleren.

Hvis disse tingen er ok, da foreslår jeg at du kobler slangene fra dysene og putter disse opp i hver sin beholder/ flaske.

Løft platen i luftmengdemåleren og se om det kommer bensin ut av disse slangene.

 

Når alt er korrekt så går det alltid bensin i retur til tanken når bensinpumpen går.

 

Dysene har ett åpningstrykk på. ca. 3,7 BAR, så disse åpner når bensintrykket overstiger dette.

Edited by RS1000
MTXL_FuelTypeWeb.jpg
Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått starta den, men den bobler og ryker svart røyk når jeg gir på, kan det være fordi bensin trykket er for lavt?

Har ikke fått målt trykket..

Styretrykket kan være for lavt ja. Får styretrykkregulatoren strøm?

Det kan også være kaldstartdysen som "henger" eller rett og slett feiljustert CO.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...