Jump to content

vanskelig og få i gir


Sierrarune

Recommended Posts

Heisann. Skal kjøpe meg en Sierra 2.0is delebil nå, og den er ganske dritt og få i gir når den står og går. Er det girkassa som er dårlig eller kan det være at der er lite olje eller noe slikt?

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Skal kjøpe meg en Sierra 2.0is delebil nå, og den er ganske dritt og få i gir når den står og går. Er det girkassa som er dårlig eller kan det være at der er lite olje eller noe slikt?

kunne jo høres ut som om kansje slitt cluch men hvordan vansklig er det slik at den er hard og putte i gir eller at det høres ut som om du bomgirer

Link to comment
Share on other sites

den er hard og putte i gir.. høres ikke ut som man bomgirer men er hard og få i gir. Slitt clutch? clutchen funker ihvertfall :P

Ford Sierra 2.0i DOHC 1993 (vinterbil/bruksbil)-

Opel Omega 2.0i LS 1990 (prosjekt)

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har noe av det samme problemet med min.... Får den i gir, men den krangler litt. Lurer på om det ratt er clutch som ikke er helt villig..

 

Siden jeg ikke har peil på bil, hva er den sjølstramminga du prater på?

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg har noe av det samme problemet med min.... Får den i gir, men den krangler litt. Lurer på om det ratt er clutch som ikke er helt villig..

 

Siden jeg ikke har peil på bil, hva er den sjølstramminga du prater på?

på cluch pedalen er det et halvt tann hjul som skal stramme seg etter hvert som cluchen blir slitt denne har en tedens til og ikke fungere men er i grunnen lett og justere selv

Link to comment
Share on other sites

Hvordan er den å gire med når motor er avslått?

Fungerer det bedre da?

Viss du kun har problemer med å gire når motor går, kan det tyde på at clutchen ikke klarer å frie skikkelig.

Da kan det enten være selve clutchen som er slitt, bøyd krans i senter av trykkplata. Eller evt. selvstamminga som nevnt ovenfor her.

At den ikke har klart å stramme opp wire etterhvert som clutchen har blitt mer slitt.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det du kan prøve på Ørjan GS er å trampe clutchpedalen helt i bånn, la foten skli av pedalen slik at pedalen skyter helt ut. Det pleier jeg å gjøre når jeg har vært av med kassa f.eks. funker fint hos meg :)

logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Hadde samme problem etter clutch bytte, og måtte lure selvstramminga til å stramme mer enn den ville selv, og lage en spærre som gjorde at den ikke "resatte" seg hele tida så fungerte det fint.

 

Som sagt over her så er det nok at clutchen ikke frier helt ut.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det du kan prøve på Ørjan GS er å trampe clutchpedalen helt i bånn, la foten skli av pedalen slik at pedalen skyter helt ut. Det pleier jeg å gjøre når jeg har vært av med kassa f.eks. funker fint hos meg :)

 

Skal ut å prøve litt diverse, takker for svar og hjelp :)

Link to comment
Share on other sites

Det du kan prøve på Ørjan GS er å trampe clutchpedalen helt i bånn, la foten skli av pedalen slik at pedalen skyter helt ut. Det pleier jeg å gjøre når jeg har vært av med kassa f.eks. funker fint hos meg :)

 

takk-takk, gjorde det der på min ista, funka knail. Når glir den så lett igir så :)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...