Jump to content

Clutch som slurer


Guest Synclair

Recommended Posts

Guest Synclair

Hei

 

Jeg har et problem med at bilen slurer på clutchen når jeg gir gass.

Det er veldig vanskelig å akselerere da rpm måleren går til tops mens bilen krabber sakte fremover.

Jeg må gi minimalt med gass for å få fart, og da slurer den ikke.

 

Jeg fikk beskjed av forige eier at clutchen var ny, samt at den er ombyggd til skivebremser bak, men at det ikke var luftet.

Han snakket om en slevstrammer dings som måtte justeres i tillegg til at bremser og clutchen må luftes.

 

Noen tips om hvordan jeg gjør dette, og om vil det funke? Eller er denne clutchen utslitt?

 

Håper det er noen som har vert borte i noe av det samme og som kan hjelpe med noen tips :)

Edited by Synclair
Link to comment
Share on other sites

Akkurat sånn som clutchen min var det der. Da var den slitt ned til naglene på trykkplatesida.

 

Var noe slakk på waieren med original clutchen.

 

Nå har jeg AP Racing Clutch som er kjøpt hos Burtonpower. Hardere pedal, og waieren har ikke noe slakk. har stramma den sånn at waieren akkurat er stram når jeg slipper opp pedalen.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Lovecossie

 

Trykkplate: CP2511-1

Lamell: CP5352-5

 

Ligger under SOHC (Pinto). Finner ikke noe annet enn standard under DOHC selvom det passer om hverandre.

 

Clutchpedalen er noe hardere enn originalt, men er god å kjøre med.

 

Valgte organisk lamell da det er det beste til vanlig kjøring ettersom hva jeg har skjønt. Den tar pent igang uten noe form for lugging.

91' Ford Sierra Sedan 4x4 2.0i DOHC | R.I.P.......93' Ford Sierra Stv 4x4 2,9 cosworth | TIL SALGS...... 92' Ford Sierra Stv 2wd DOHC | TIL SALGS

00' Landrover Defender TD5 | Bruksbil.......97' Peugeot 106 II | Slalombil

Link to comment
Share on other sites

Guest Synclair

Da har jeg skiftet hele pedalsettet og clutchen er ny, det er litt slakk i vaieren, men kanskje ikke nokk ? Hvordan bruker man den røde plast strammeren? Den er helt på max av hva jeg kan få til i slakk tror jeg, men ser ingen instillings muligheter på den?

 

Noen som vet hva som kan være galt? og hvorfor jeg fortsatt får sluring så det er vanskelig å akseleere?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Da har jeg skiftet hele pedalsettet og clutchen er ny, det er litt slakk i vaieren, men kanskje ikke nokk ? Hvordan bruker man den røde plast strammeren? Den er helt på max av hva jeg kan få til i slakk tror jeg, men ser ingen instillings muligheter på den?

 

Noen som vet hva som kan være galt? og hvorfor jeg fortsatt får sluring så det er vanskelig å akseleere?

 

Hvis det ikkje hjelper å slakke wiren litt til så tipper eg at du er blitt lurt ;)

Eller at clutchen er montert feil eller noe sånt.

Edited by torstein
Link to comment
Share on other sites

Kan også hende at svinghjulet er utslitt og uplant. Da får ikke lamellen nok anleggsflate mot svinghjulet. Eller lamellen montert feil, slik at navet på lamellen tar i svinghjulsboltene.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...