Jump to content

2wd vs 4wd


rsemil

Recommended Posts

det oppsettet jeg har tenkt og starte med når toppen er reparert er T3, 3 bar map, mørkegrønne dyser(803??????) 4wd innsug, 2wd eksos med eget anlegg videre i 3" den chippen må jeg jo selvsagt få laget. men hva mere trenger jeg?? hører snakk om en AMALVENTIL, 31 ACTUATOR.... hva er det??

skal selvfølgelig kjøpe nye plugger og kabler, hva anbefales der?? :huh:

Edited by rsemil

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Actuator er klokka som står på turboen, og åpner wastegate ventilen. En 31 actuator, holder bedre på trykket enn den org. Amalventil trenger du nødvendigvis ikke, det er den elektriske ventilen, som står oppå intercooleren, og actuato\wastegaten fra modul. Mangen bruker ikke den i det hele, ikke jeg heller.

Magnecor pluggkabler og Fiesta Rs turbo plugger funker bra

Link to comment
Share on other sites

Actuator er klokka som står på turboen, og åpner wastegate ventilen. En 31 actuator, holder bedre på trykket enn den org. Amalventil trenger du nødvendigvis ikke, det er den elektriske ventilen, som står oppå intercooleren, og actuato\wastegaten fra modul. Mangen bruker ikke den i det hele, ikke jeg heller.

Magnecor pluggkabler og Fiesta Rs turbo plugger funker bra

 

okey, jamen da snører det seg sammen da:) hvordan kan jeg lese/se om det er org eller ikke actuator??

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

hva er storyen med vanninnsprøytning??

er det mange som bruker det?? B)

 

 

så lurer jeg på, er disse rådene bra kvalitet??https://www.burtonpower.com/product_main.aspx?home.aspx

kan jeg bruke dem i min 200 motor??

Edited by rsemil

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

løsna på ett rammelager på 200 motorn min idag for å sjekke forholdene. trur jaggu lagrene har vært bytta for dem så veldig fine ut..

 

så da lurer jeg på, hva er orginal dim på cosworth veiva?? både på råde lager og rammelager??

 

skal ta noen bilder imårra å legge ut her:)

 

setter pris på om noen har noe svar til posten over også :D

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Guest kenneth birkeland

Blir bra dette. Carbon her inne har ein rs500 ic han ska selge billig (2000kr) om du trenge.

Eg vil anbefala å få tak i ein Escort T35 turbo. Funker greit dei.

Link to comment
Share on other sites

løsna på ett rammelager på 200 motorn min idag for å sjekke forholdene. trur jaggu lagrene har vært bytta for dem så veldig fine ut..

 

så da lurer jeg på, hva er orginal dim på cosworth veiva?? både på råde lager og rammelager??

 

skal ta noen bilder imårra å legge ut her:)

 

setter pris på om noen har noe svar til posten over også :D

 

veiv:51,993til 51,977 råde uten lager:55,00 til 55,02 råde med lager:52,006 til 52,044.

Link to comment
Share on other sites

Blir bra dette. Carbon her inne har ein rs500 ic han ska selge billig (2000kr) om du trenge.

Eg vil anbefala å få tak i ein Escort T35 turbo. Funker greit dei.

 

ja håper det blir bra, skal legge ut endel bilder når det skal monteres sammen:) rs500 kjøler kommer etterhvert, tenker på å kline til med en skikkelig radiator samtidig slik at jeg er sikker på god kjøling. mangler mye forskjellig småtteri pluss at toppen er ikke reparert enda.. hvem anbefaler dere for rep av cosworth topper??

vil gjerne få den bearbeidet litt samtidig også, må ha nye ventiler og styringer så da er det like greit å kjøre på med litt større først som sist :D

 

takker for svar og positive tilbakemeldinger, setter pris på synspunkter og hjelpende tips ^_^

 

mvh emil

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Guest kenneth birkeland

EBB her på forumet har eit veldig godt ord på seg til å gjøre ein god jobb når det gjelder overhaling og modifisering...

Skal du kjøre litt turbotrykk er ein rs500 ic godt å ha.

Link to comment
Share on other sites

går å lurer litt på turbo å bensin å sånn. hvor langt rekker grønndyser ihh til hk, altså mørkegrønne??

 

tenker å starte med t3 turbo, men er redd den blir fort for liten. hvis jeg da går for en t34, holder dysene lenge da??

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...