Jump to content

Performance parts 2.9


RaymondP

Recommended Posts

Tom er kongekar. har hatt over 15timer i mob til han siste åra. mye deler som er blitt diskutert og Jeg har sendt mye info og bilder av deler og info jeg selv sitter på-

 

Har til og med blitt invitert å besøke han i Toronto.

 

Har muligens tenkt å handle div etter hvert. til 4.0l min som topper+div småtterier.

 

Det er sønnen hans som styrer nettsiden. å sende dem mail kan ofte være en prøvelse. Tom styrer kun i tlf. men er helt i 100 å fortelle om v6-. :)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Ja det var det. Legg spesielt merke til forskjellen på forbrenningskammeret før og etter modifisering, samt "high performance piston rings". ;)

 

 

Tom er kongekar. har hatt over 15timer i mob til han siste åra. mye deler som er blitt diskutert og Jeg har sendt mye info og bilder av deler og info jeg selv sitter på-

 

Har til og med blitt invitert å besøke han i Toronto.

 

Har muligens tenkt å handle div etter hvert. til 4.0l min som topper+div småtterier.

 

Det er sønnen hans som styrer nettsiden. å sende dem mail kan ofte være en prøvelse. Tom styrer kun i tlf. men er helt i 100 å fortelle om v6-. :)

Vet du om de har større utvalg enn det som er på denne siden. Tenker på forbedrede high performance deler som f.eks oppgadert vippetøy og sterkere svinghjul.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg kan huske. så var det meste mulig på custom ordre. men han gjorde det klart at han tok seg betalt for custom deler.og at han druknet i kunder så han hadde dyrbar tid. som han brukte effektift.

 

Jeg spurte om justerbart kamdrev til 4.0l min. og den kom og til å koste rimlig mye. og det slo jeg fra meg. topper steg 3. var og dyre. Mannen er flink. ikke tvil om annet.

 

men enkle custom lagde deler ble minst prioritert. da måtte jeg bestille minium ordre på flere om gangen. Da får evt offset kiler til kammen fra Burton/annen levr duge om det trengs.

 

han har jo rullevippere til 3.8l v6. og der har han mest utvalg. fikk ikke inntrykk at det var noe lagervare til 2.9 og 4.0l men det er 1år sia jeg prata sist med han.

 

så mulig han har laget til noe. jeg sente en rask mail fra hjemmesia hans. men vet jeg må ringe om jeg skal få svar :)

 

ang sving hjul. vet ikke.

 

Jeg modder evt cosworth svinghjul som har 9 bolter. enten presser i propper i hulla. sveiser. og borrer v6 bolt sirkel.

 

v6 har liten sirkel til bolta. så det kan såsi borres rett på et org cosworth svinghjul. men klart best å få tetta de 9 andre.

 

fidanza leverer jo allu svinghjul til cosworth. så der har man noe som kan moddes. sammtidig kan man evt få modda andre typer til eks 7.25" 2-3skivig.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg til:

 

SPECIAL order only-

3.5 Stroker kit

 

A Stroker Kit is forged replacement engine components (forged piston, forged connecting rods, performance piston rings, bearings, and Stroker crankshaft), which is much stronger than stock internals, and a good solid foundation, for those who intend on using boost e.g. Nos, turbo charging or supercharging, or N/A

 

This Stroker Kit will take you from 2.9-3.5 and 50 H.P. gains!!!

 

$2,500. US

 

+ avstivningsplate bunndel å stage 3 toppene

 

Fått dette levert med 8.5:1 i komp så hadde det nok sparket bra for min del med twinturbo

Mye tror du det er mulig å hente i (holdbart)effekt på dette med turbo RS1000?

Vært fint med 500hk 6-700nm stabilt under huven

Utrolig fine priser dette!

 

Flere som kunne tenkt seg til å handle så kunne vi vel fått litt rabatt :lol: ?

Edited by RaymondP
Link to comment
Share on other sites

Kunne tenkt meg til:

 

SPECIAL order only-

3.5 Stroker kit

 

A Stroker Kit is forged replacement engine components (forged piston, forged connecting rods, performance piston rings, bearings, and Stroker crankshaft), which is much stronger than stock internals, and a good solid foundation, for those who intend on using boost e.g. Nos, turbo charging or supercharging, or N/A

 

This Stroker Kit will take you from 2.9-3.5 and 50 H.P. gains!!!

 

$2,500. US

 

+ avstivningsplate bunndel å stage 3 toppene

 

Fått dette levert med 8.5:1 i komp så hadde det nok sparket bra for min del med twinturbo

Mye tror du det er mulig å hente i (holdbart)effekt på dette med turbo RS1000?

Vært fint med 500hk 6-700nm stabilt under huven

Utrolig fine priser dette!

 

Flere som kunne tenkt seg til å handle så kunne vi vel fått litt rabatt :lol: ?

Jeg har til gode å høre ett eneste negativt ord om stokerkit til Ford V6. Pga arven fra 60 tallet har disse motorene betydelig høyere stakeforhold enn gjennomsnittet noe som ikke bare gir fordeler på en gatemotor.

Når det strokes blir det hele mer "korrekt" :rolleyes: og til og med bensinforbruket reduseres ved normal kjøring, påstås det.

Den helt optimale turbomotor har 6 sylindre og to turboer og korrekt oppsatt blir resultatet deretter! Med 3,5 eller større motorvolum man kan velge større turbinhus enn vanlig og resultatet blir gjerne hinsides moment og effekt.

Sjefen i dette firma: http://www.turbotechnics.com/docs/index.htm har/hadde en bakkeløp Sierra XR 4x4 2,9 med Scorpio Cosworth motor med twin turbo oppsett. Denne gav så vidt jeg husker 530 hk ved 1,0 BAR og 600 hk med litt høyere trykk. I beste motorsport "Never seen a broken engine win a race" stil, + at denne bilen var reklame for eget firma og egen kompetanse, så antar jeg at pålitelighet og holdbarhet var tilfredstillende ved disse effektuttakene, selv med ekstra store påkjenningen ett 4x4 drivverk + motorsportslicks gir under konkurranse. :)

 

Etter det jeg kan huske. så var det meste mulig på custom ordre. men han gjorde det klart at han tok seg betalt for custom deler.og at han druknet i kunder så han hadde dyrbar tid. som han brukte effektift.

 

Jeg spurte om justerbart kamdrev til 4.0l min. og den kom og til å koste rimlig mye. og det slo jeg fra meg. topper steg 3. var og dyre. Mannen er flink. ikke tvil om annet.

 

men enkle custom lagde deler ble minst prioritert. da måtte jeg bestille minium ordre på flere om gangen. Da får evt offset kiler til kammen fra Burton/annen levr duge om det trengs.

 

han har jo rullevippere til 3.8l v6. og der har han mest utvalg. fikk ikke inntrykk at det var noe lagervare til 2.9 og 4.0l men det er 1år sia jeg prata sist med han.

 

så mulig han har laget til noe. jeg sente en rask mail fra hjemmesia hans. men vet jeg må ringe om jeg skal få svar :)

 

ang sving hjul. vet ikke.

 

Jeg modder evt cosworth svinghjul som har 9 bolter. enten presser i propper i hulla. sveiser. og borrer v6 bolt sirkel.

 

v6 har liten sirkel til bolta. så det kan såsi borres rett på et org cosworth svinghjul. men klart best å få tetta de 9 andre.

 

fidanza leverer jo allu svinghjul til cosworth. så der har man noe som kan moddes. sammtidig kan man evt få modda andre typer til eks 7.25" 2-3skivig.

Tenkte meg det. Før kunne man finne uvanlig interessante kammer + vippearmer med 1,6:1 utveksling og litt annet via linker på therangerstation, men det var dangang da.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det at det faktisk ikke er det store problemet å lage seg et 3.5l kit selv for lite penger heller.

 

basic trengs en 4.0l veiv. brukt eller overhalt fra Ebay. lett å få tak i.

 

man bruker greit de Mahle 94mm stempla fra ebay fra VW luftkjølte big bore kitta. der er 2 typer. pin høyde 34.9mm og 38.9mm

 

man supplerer dette med noen maskinerte v8 råder med matchende lengder.

 

men med total kostnad og alt sammen hjem. så kan man spare mye.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
oppdatering på sidene dems..

avstivningsplate bunndel 2.9 for 200dollar

 

 

hmm...må nesten få handlet litt derfra, mye snaks til en grei penge ;)

Edited by 2.8 injection

1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo

1979 Ford Escort mk2 1600GL

 

Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hello Ray,

 

When you asked about the 2.9 products, the other day...I didn't have the prices handy-please check below for the prices of our 2.9 performance products-

 

ported heads $1,600.

 

larger stock replacement valves 230.

 

heavy duty valves/springs/retainers 320.

 

ARP head studs 340.

 

Diamond forged pistons 750.

 

high performance piston rings 150.

 

Eagle forged H-beam connecting rods 850.

 

ARP main studs 230.

 

MORANA main cap stud girdle 200.

$4,670.

 

 

 

If you have any other questions, feel free to email or call us back.

 

Tom Morana,

Morana Racing Engines

(416)412-2815

TOLL FREE 1(877)412-2815

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

skal du bestille noe derfra Raymond? noe var vel greie priser. men ser jeg skal klare å komme under noe av det.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

skal du bestille noe derfra Raymond? noe var vel greie priser. men ser jeg skal klare å komme under noe av det.

 

 

hei

tenkte å bestille alt på listen bortsett fra toppene. for dyre syns jeg.

blir ikke før i januar februar. snart vinter å har en snøscooter som må kostes litt på.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...