Jump to content

ombygging


86cosworth

Recommended Posts

Hvor mye av understellet kan brukes fra en 2wd sedan på 3 dørs mk1 ?

 

Jeg vet stabstaget foran er anderledes, noe mer da foran?

 

Noen forskjell bak?? Og hva bruker folk? Er jo ikke så veldi lett og få tak i orginale 3 dørs deler....

 

Hva trengs for og montere 7" diff i stede for 7,5" ? Hvorfor ? -fordi den er både billigere og mange fler av

 

 

Håper noen har litt info og kunnskap og komme meg :)

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

stabstag, spindler og bærearmer foran er forskjellige.

 

bak er det annet stabstag som har andre innfestninger på bærebruene.

 

ellers skal alt være likt.

 

med 7" diff i 7.5" bakstilling må du shimse litt ja, husk at du også må ha stikkaksler og medbringere ute i nava.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

stabstag, spindler og bærearmer foran er forskjellige.

 

bak er det annet stabstag som har andre innfestninger på bærebruene.

 

ellers skal alt være likt.

 

med 7" diff i 7.5" bakstilling må du shimse litt ja, husk at du også må ha stikkaksler og medbringere ute i nava.

 

Takk for info :) Vet ikke om xr4x4 har like bærebroer som vingebilen vel ?

 

Hentet meg en bakstilling fra en xr4x4, der passet alt rett på :D

 

Det er jo med skivebrems stabstag og 7"diffbrems.

Om du ønsker 7.5" diff så er dette også mulig å montere.

 

 

Er denne lik vingebil? Har du bygget om selv? I såfall, hva gjorde du foran da ??

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Gjorde en veldig god jobb på bilen igår.

Ska opp å ta noe bilder av bilen idag, så kan du se.

 

Har bygget om selv ja. Har du ei sedan cosworth framstilling? Isåfall så passer denne.

 

jeg hadde sedan stab.stag på vingebilen min en stund, men da ble jo casteren helt feil. Men nå hadde jo jeg kun stab.staget da fra senda, resten vingbil....

 

Har ikke bilder av bilen fra siden vel? heslt av forhjulet så jeg får se hvordan casteren din er???

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

komplett forstilling 2wd sedan cossie(med stabbstagget) passer rett over på 3 dørs,blir helt likt som vingebilforstilling.men du kan ikke bruke stabbstagget fra vingebil over på sedan 2wd understellet foran ,da blir hjulvinkelen feil.Bak sveiser du bare 2 fester slik at du kan bruke 2wd eller 4wd sedan stabbstagg ;)

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

komplett forstilling 2wd sedan cossie(med stabbstagget) passer rett over på 3 dørs,blir helt likt som vingebilforstilling.men du kan ikke bruke stabbstagget fra vingebil over på sedan 2wd understellet foran ,da blir hjulvinkelen feil.Bak sveiser du bare 2 fester slik at du kan bruke 2wd eller 4wd sedan stabbstagg ;)

 

Takk, der kom den infoen jeg ville ha :)

 

Er Ford Norge blitt vansklige på å gi ut papirer for godkjenning? Eller er dette bare rykter ?

 

Jeg skal jo kjøpe nytt understell til cossien, jaffal bak siden det er 7" diff jeg har der nå, så er det mulig og gå på BT og få merka desse delene før jeg setter dem på den nye 3 dørsen for å slippe noen papirer fra Ford?

 

På karroseri bytte plomberer dem jo motor elle noe sånt, og da slipper mann vel dette papri tullet ?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

På motor,gir,for og bakstilling må du ha papirer dvs Skilt,importpapier eller chassie nr fra hvilken bil delene kommer fra(du trenger ikke papirer fra ford)De ser fort om det er deler fra cosworth på godkjenninga på biltilsynet.Så ringer du eller stikker innom(MYE enklere) å bestiller time på ombygningsgruppa(Biltilsynet på risløkka) i Oslo hvis det er der du skal godkjenne den der da..Så ser de over bilen og forhåpentligvis så er de fornøyd med det du har gjort og så blir alt godkjent i vognkortet ditt :rolleyes:

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

komplett forstilling 2wd sedan cossie(med stabbstagget) passer rett over på 3 dørs,blir helt likt som vingebilforstilling.men du kan ikke bruke stabbstagget fra vingebil over på sedan 2wd understellet foran ,da blir hjulvinkelen feil.Bak sveiser du bare 2 fester slik at du kan bruke 2wd eller 4wd sedan stabbstagg ;)

 

 

det passer over ja, men det er ikke likt som på vingebilforstilling.

 

vingebilen har andre spindler og bærearmer i tillegg til stabstaget.

 

vingen har bærearmer med kon innfestning på bærekula, IKKE festet med skrue og mutter som på sedan.

Cosworth!

Link to comment
Share on other sites

det passer over ja, men det er ikke likt som på vingebilforstilling.

 

vingebilen har andre spindler og bærearmer i tillegg til stabstaget.

 

vingen har bærearmer med kon innfestning på bærekula, IKKE festet med skrue og mutter som på sedan.

 

 

 

Har aldri sagt det er likt har jeg vel??veit veldig godt forskjell på de to.Det BLIR helt likt,altså plassering av hjulet i hjulhuset.....

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Har ein MK1 sierra xr4*4 med abs, å den har samme bærearmer og stabbstag (bak) som på vingebilen :)

ikkje for å stjele tråden men er det noen som veit om demperene framme er like på vingebil å 2wd?

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Har ein MK1 sierra xr4*4 med abs, å den har samme bærearmer og stabbstag (bak) som på vingebilen :)

ikkje for å stjele tråden men er det noen som veit om demperene framme er like på vingebil å 2wd?

 

Har 4x4 dempere æ litt større der de går ner i navet. Navet er også litt annerledes.

Link to comment
Share on other sites

På motor,gir,for og bakstilling må du ha papirer dvs Skilt,importpapier eller chassie nr fra hvilken bil delene kommer fra(du trenger ikke papirer fra ford)De ser fort om det er deler fra cosworth på godkjenninga på biltilsynet.Så ringer du eller stikker innom(MYE enklere) å bestiller time på ombygningsgruppa(Biltilsynet på risløkka) i Oslo hvis det er der du skal godkjenne den der da..Så ser de over bilen og forhåpentligvis så er de fornøyd med det du har gjort og så blir alt godkjent i vognkortet ditt :rolleyes:

 

Skumle greier sånn godkjenning, glad jeg er ferdig med min.

Husk å ha motornummeret skrevet ned da det er vanskelig å se når motor er montert i bilen.

Gutta på Risløkka vet hva de driver med. Anbefales.

2wd sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Har aldri sagt det er likt har jeg vel??veit veldig godt forskjell på de to.Det BLIR helt likt,altså plassering av hjulet i hjulhuset.....

 

kan ikke si meg enig i den...

Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto,

så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto.....

 

The more I learn about women, the more I like cars!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor det?

 

for med en sedan forstilling så kommer hjulet lengere fram i hjulhuset, det har jeg har prøvd og sett forsjellen...

Har jeg bestemt meg for å vinne i lotto,

så har jeg bestemt meg for å vinne i lotto.....

 

The more I learn about women, the more I like cars!

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke likt dersom man bruker hele forstillingen da?

Men feil dersom man bruker f.eks. stab.stag fra sedan 4x4 på en vingebil?

Det var vel dette du opplevde på vingebilen din 86Cosworth?

Men viss man bytter ut hele forstillingen fra sedan så blir det bra?

For det er jo flere som har f.eks. 4x4 på vingebil med hjulet riktig plassert i hjulbuen?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke likt dersom man bruker hele forstillingen da?

Men feil dersom man bruker f.eks. stab.stag fra sedan 4x4 på en vingebil?

Det var vel dette du opplevde på vingebilen din 86Cosworth?

Men viss man bytter ut hele forstillingen fra sedan så blir det bra?

For det er jo flere som har f.eks. 4x4 på vingebil med hjulet riktig plassert i hjulbuen?

 

Tull, har 4x4 framstilling . tatt bort stikkakslingane. Eineste at an er blitt litt høy.

Link to comment
Share on other sites

for med en sedan forstilling så kommer hjulet lengere fram i hjulhuset, det har jeg har prøvd og sett forsjellen...

 

 

Det er bare tull,har selv bygd 3 dørs med 2wd sedan forstilling å sjekket med vingebil og det er ingen forskjell <_<

 

Og jeg veit om et par til som har gjort det,til og med 4x4 forstilling og det er ikke forskjell!

Edited by Bdt

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

Blir det ikke likt dersom man bruker hele forstillingen da?

Men feil dersom man bruker f.eks. stab.stag fra sedan 4x4 på en vingebil?

Det var vel dette du opplevde på vingebilen din 86Cosworth?

Men viss man bytter ut hele forstillingen fra sedan så blir det bra?

For det er jo flere som har f.eks. 4x4 på vingebil med hjulet riktig plassert i hjulbuen?

 

jeg hadde 2wd stab-stag, resten org. vingebil, og da ble casteren feil, altså, hjulet kom mye lengre frem.

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

Tull, har 4x4 framstilling . tatt bort stikkakslingane. Eineste at an er blitt litt høy.

 

Les nå hva jeg skriver da mann..

 

 

 

jeg hadde 2wd stab-stag, resten org. vingebil, og da ble casteren feil, altså, hjulet kom mye lengre frem.

 

Ja, slik jeg også trodde det var. At viss man mikser deler så blir det feil, men med komplett forstilling fra en av bilene blir det riktige hjulvinkler?

Jaja, ikke vet jeg :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...