Jump to content

Sierra 1989 2.0


Knutte

Recommended Posts

Endelig har jeg fått kjøpt meg sierra igjen. Deilig! Henta den i Halden på lørdagen, og var ikke hjemme før halv 2 om natta. Den har ikke rulla mer enn 116000, og det er litt smårust her og der på den, men ikke store greiene. Litt sveising må til.

Fylte full tank, og kjørte 30 mil før jeg fylte igjen. Og da fylte jeg til det omtrent rant over. 17 liter. Det er da ikke dårlig for en gammal sierra 2.0l gasser? :P

 

Bilder:

5447147_520x0.jpg

5447148_520x0.jpg

5447149_520x0.jpg

5447150_520x0.jpg

5447151_520x0.jpg

 

 

Har ikke fått noe særlig tid til å begynne å fikse alle de "småproblemene" som å rydde litt opp i kabler, fikse førersetet (er noen fjærer under som ikke er på plass osv...), låsefast låsen på bakluka med låsesplint (denne har jeg ikke) osv...

 

Var på Biltema i dag og shoppa litt tennpluggkabler, olje, oljefilter, også kjøpte jeg noen tennplugger på torshov, men SELVFØLGELIG hadde jeg fått feil :(

 

Noen som veit hva slags NGK plugger som skal på gasseren?

 

Har også et lite problem, eller problem veit jeg ikke helt om jeg vil kalle det, men når jeg setter bilen i 1. gir og skal kjøre så har den en tildens til å "hoppe" av gårde og får en slik en hakkete kjøring. Må ruse motoren og slure litt på clutchen for at det ikke skal komme. Det samme gjelder revers. Der er det værst. Noen som vet hva dette kan komme av? Er det girkassa som synger på siste værs?

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Får ta en titt under snart tenker jeg. Noen som vet hvilke NGK plugger jeg skal bruke foresten?

 

Tankmåleren fungerer ikke. Er det noen spesielle typiske sierragrunner til at den ikke fungerer?

Edited by Knutte

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend (Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL (Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT (Solgt. Senere død...)

Jeg reparerer ikke bilen... Jeg forbedrer den!

Nå kjent som Mskrinde

Link to comment
Share on other sites

Ett problem med de målerene er att selve måleren brenner seg, spesielt når bensintanken har omtrent samme nivå. Men heldivis er det enkel sak å ta ned sierra tanken. Ingen problem ^_^

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har forska litt på det "hoppe" problemet på min bil, så etterhvert at diff-festet var dårlig. Fora opp midlertidig med et eksosoppheng og det hjalp en del i hvertfall.

 

 

Hvor får man kjøpt nytt feste, eller foring til feste? Hvordan sjekker man om dette er dårlig?

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

Hørte også noe med at det kunne være olje på clutchen som kunne gjøre utslag til en slik "hopping" for slurer jeg veldig mye er det ikke merkbart i det hele tatt, og kjører jeg fint på 1. gir bortover og slipper gassen for å fremprovosere slakk i drivverket kommer det ikke spesielt mye nykking. Så skjønner ikke helt hva det kan være :S

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

Vel... Virker som denne humpinga minsker med tiden og kjøringa og det er jo fint! :)

 

Det går litt fremover med fiksinga, har bla. tatt en service på bilen. Bytta olje, plugger, plugledninger oljefilter osv....

 

 

Men så kommer det en susing fra luftfiltert mitt. Det store pizzabrettet. Når jeg legger hånda på, og presser ned forsvinner den, og slipper så kommer den igjen. Har også tettet mellom luftfilterboksen og forgasseren så der er det ikke. Anyone?

 

 

Har drevet å lekt med tanken om å bygge om til cossietopp med gassere osv... Passer 4-2-1 grenrør fra vanlig sohc over på cossietoppen?

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

det er ikke pakningen mellom forgasser og innsug som suser da?

 

cossi topp med gassere hadde vært rått.

 

ohc eksos passer ikke rett på, men mener det er lik avstand på portene, så man kan kappe flenene av fra manifoilen, og sveise inn cossi flenser, eller kjøpe cossi suge grenrør ;) men sugetrimme en cossi er dyrt..

Link to comment
Share on other sites

Nei. For den suser ikke med luftfilteret av.... Hmm...

 

Ja. Vet. Er dyrt i alle kanter det, men det er jo alt annet bilrelatert i firmaet Norge AS også da :P

 

Okey... Hva med insugsiden da? Passer insuget fra ohc over på cossie?

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

Plugger? Type tennplugger?

 

Over til dette luftfilteret. Det finnes vel ikke sted der de har sportsluftfilter med adapter da? Var på biltema men der har de bare unversale adaptere.

Det må være en ganske lav bøy fordi forgasseren står jo opp. Og det er jo ikke SÅ god plass mellom forgasseren og panseret..

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har drevet å lett etter doble gassere nå.. og funnet ut at weber dcoe serien ikke er så dumt? 40 mm. Eller hvilken str burde jeg gå for?

 

også har jeg lett etter innsug. Det er pokkern meg ikke lett det heller, fant et på burtonpower, men det var til 35 mm.

 

 

Noen innspill?

- 2008 Ford Focus <-- Nåværende

- 2002 Skoda Fabia (Solgt)

- 2019 Ford Mondeo <-- Nåværende

- 2012 Ford Focus (Solgt)

- 2010 Citroën Berlingo (Solgt)

- 2004 Bmw 316i (Solgt)

- 1989 Ford Sierra 2.0 CL(Solgt)

- 2001 Ford Mondeo 1.8 Trend(Solgt)

- 1985 Volvo 240 GL(Solgt)

- 1990 Ford Sierra Dohc GT(Solgt. Senere død...)

Link to comment
Share on other sites

jeg ville tatt 45mm gassere da disse er bedre hvis du skal trimme litt i ettertid og er mye lettere og selge etterpå også hvis du finner ut av det skal du foreksempel ha grenrør og kvasskam mulig høvle topp eller blokk for mere komp er dette en bra kombinasjon da 40mm kan bli litt lite

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...