Jump to content

Varsellampe for motorfeil


Guest joebig

Recommended Posts

Hei, og takk for et fint forum.

 

Jeg har en Mondeo stv. 2004 1,8 bensin, som har kjørt helt feilfritt siden jeg kjøpte den i april.

Under kjøring i går, dukket det opp en skummel varsellampe (gul med bilde av en motor), og motoren begynte å riste. Jeg kan ikke høre noen ulyder fra motoren, men det kom en nokså stygg svilukt med det samme.

Instruksjonsboka sier jeg skal få bilen til forhandler ASAP hvis akkurat den lampa lyser eller blinker under kjøring.

 

Noen som vet hva som er galt? (Og evt. hvor mye det vil koste å reparere?)

 

 

JS

Link to comment
Share on other sites

Er umulig å si hva som er galt, uten å se på bilen evt på med data og lese feilkoder. Visst motoren rister, så kan det virke som en sylinder eller to, ikke er med. Lampa der varsler om alle mulige feil, som blir registrert av modul, så det er umulig å si hva det er eller koster

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Cossie77

Hei. Hvordan gikk det med denne varsellampen????

 

Denne lampen begynte å lyse til meg i dag også, men tror jeg vet hvorfor. Har en Mondeo 2002 2.0 bensin. Har hatt noe trøbbel med tomgang og gasspjeldet. Ser fra tidligere service at forrige eier har justert skruen på gasspjeldet, da gassen hengte seg opp. Denne skruen er med på å justere tomgangen på bilen. Har fortsatt noe trøbbel med tomgangen/turtallet, samt noe fusking. Mistenkte at det kunne ha noe med gasspjeldsensor/TPS å gjøre, så koblet ut denne i dag for å prøve å kjøre uten den. Tror det var da lampen begynte å lyse. Antar at bilen da har registrert en feilkode fordi jeg koblet ifra denne, eller hva? Koblet på TPS igjen, men lampen forsvinner ikke. Hvordan får jeg evt slettet denne feilkoden slik at lampen slukkes?

 

Dette har strengt tatt ikke med feilen din å gjøre, regner jeg med, men er samme varsellampen :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Dette skjedde hos meg også idag akkurat nå! her hatt denne feilen før! og da gikk den seg til etter at vi koblet til en slik data reset kode sak på hjernen til bilen! Jeg fylte besnin her om dagen da riktig nok 95! pleier og fylle 98! kanskje ha noe med det og gjøre? jeg fikk ingen svi lukt men den gikk dårlig i oppover bakke og jeg merket at den ikke hang med!!

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje, kan være, antar at, helt sikkert det, tro jeg vet hvorfor, mulig, mistenker at..........

 

Dere kan skrive til dere blir grønne, men den eneste muligheten til å finne ut hvorfor lampe lyser, er å reise til Ford, koble opp dataen og få ut feilkode med beskrivelse :)

Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler

Link to comment
Share on other sites

Kanskje, kan være, antar at, helt sikkert det, tro jeg vet hvorfor, mulig, mistenker at..........

 

Dere kan skrive til dere blir grønne, men den eneste muligheten til å finne ut hvorfor lampe lyser, er å reise til Ford, koble opp dataen og få ut feilkode med beskrivelse :)

 

Oki.. ;O)

Profesjonell rotekoppp ute på bedringens veg men får alltid motorstopp.

I got Adhd whats your excuse ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...