Jump to content

Isofix


Galaxis

Recommended Posts

Integrert barnesete/barnesetefeste (om jeg ikke tar feil) og dette er vel tilleggsutstyr. Avhengig av sete varriant. I min går det ikke å få, pga de oppvarmede baksetene, i følge instruksjonsboken

 

Hentet fra Wikipedia:

ISOFIX is the international standard for attachment points for child safety seats in passenger cars. The system is also known as LATCH ("Lower Anchors and Tethers for Children") in the United States and LUAS ("Lower Universal Anchorage System") or Canfix in Canada.[1] It has also been called the "Universal Child Safety Seat System" or UCSSS.

Edited by kimsa
Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Er det Isofix i en Mondeo 2004 modell (stasjonsvogn)

Eventuelt er det mulig å ettermontere det?

 

Galaxis.

[/q

 

 

mener og huske at dette ikke er og få i mondeo av den modelen. iso fix kom ikke før på den nye mondeoen.(07 og opp over)

finner det ikke på delefilmen som ekstrautstyr heller.

12 kuga 2.0

08 mondeo 2,0 (solgt)

07 focus 1.6 (solgt)

01 passat 1,8 T (solgt)

05 focus (solgt)

88 sierra xr4x4(solgt)

99 mondeo (solgt)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Noen sier at det er, men at man må kutte hull i seteryggen i nedre kant.

Var noen på ett svensk Ford forum som påsto at de hadde gjort dette.

Rart at ingen på Ford vet noe om dette?

 

Galaxis.

Ford Mondeo Titanium X 2010 2.0 TDCI 140hk MK4 (Panter Black)

Ford Mondeo Ghia 2004 2.0 TDCI 130hk MK3 (INK BLUE)Solgt!

Link to comment
Share on other sites

Tror dette var mulig å få som tilleggs utstyr så vidt jeg husker.

Det kostet ingenting heller men du måtte bestille det. Men var vell bare mk3 facelift som kunne få det

Mvh Ronny S


2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Link to comment
Share on other sites

jeg har isofix på min 04 tdci stasjonsvogn, og den er inni seteryggen. du kjenner den hvis du stikker fingrene inn mellom seteputa å ryggen. en kant som stikker ned i det området hvor isofix basen skal stå å festene skal stikkes inn.. tok tapetkniven i snittet opp og vips, klar isofix. 2 min jobb :)

 

mulig man får noe plasthylse greier for å tre på der sånn at det kommer mer frem, men det har jeg ikke orket å bry meg med. akkurat dette er bare noe jeg tror, vet ikke sikkert.

har bare sett det på andre biler.

 

håper dette kom til hjelp :)

 

mvh emil

Edited by rsemil

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

jeg har isofix på min 04 tdci stasjonsvogn, og den er inni seteryggen. du kjenner den hvis du stikker fingrene inn mellom seteputa å ryggen. en kant som stikker ned i det området hvor isofix basen skal stå å festene skal stikkes inn.. tok tapetkniven i snittet opp og vips, klar isofix. 2 min jobb :)

 

mulig man får noe plasthylse greier for å tre på der sånn at det kommer mer frem, men det har jeg ikke orket å bry meg med. akkurat dette er bare noe jeg tror, vet ikke sikkert.

har bare sett det på andre biler.

 

håper dette kom til hjelp :)

 

mvh emil

 

 

men har du varme i baksetene?

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

men har du varme i baksetene?

er riktig nok ghia med skinn, men ikke varme nei.. men du kjenner festene godt gjennom stoffet der nede, vis du har selvfølgelig..

 

jeg hadde en volvo v40 99 mod før mondeoen, som jeg fikk ettermont isofix fester fra volvo, da jeg kjøpte festene hos volvo så fikk jeg opplyst at de fleste biler fra 01 og oppover hadde isofix som standard. iallefall litt større merker. så syns egentlig det er litt rart at du ikke skulle ha det når jeg har, varme eller ikke :)

 

håper du har, er utrolig kjekt og lettvint. jeg har tvillinger å har to stoler så dette gjør ting myyye lettere :)

 

Har ikke svar på det du lurer på, men hva er isofix? (mulig det er et dumt spørsmål men jeg vet ikke)

det er barnesete feste standard som når er montert i bil gjør at du lett kan flytte barnesetet fra bil til bil. barnestolen står fast uten sikkerhetsbelte.

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

Titanium x med skinn og alcantara med varme men har ikke isofix :(

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

Titanium x med skinn og alcantara med varme men har ikke isofix :(

sjekk med ford om ettermontering, det må gå an..

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

ettermontering er ikke mulig. desverre. 2007 kom mondeo med isofiks! :P

jeg har isofix på min 2004 mod...

quote graham robson: "you know, we could put that engine in a sierra, with a turbo, and there`s no way anything would beat us on the track"

Link to comment
Share on other sites

jeg har isofix på min 2004 mod...

 

en kompis har på sin 03 men jeg har ikke på min 05 :P

Mondeo ST TDCI "machine silver"

zito miracle 19...bixenon og led overalt...

green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler.

pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene

87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

jeg har isofix på min 04 tdci stasjonsvogn, og den er inni seteryggen. du kjenner den hvis du stikker fingrene inn mellom seteputa å ryggen. en kant som stikker ned i det området hvor isofix basen skal stå å festene skal stikkes inn.. tok tapetkniven i snittet opp og vips, klar isofix. 2 min jobb :)

 

mulig man får noe plasthylse greier for å tre på der sånn at det kommer mer frem, men det har jeg ikke orket å bry meg med. akkurat dette er bare noe jeg tror, vet ikke sikkert.

har bare sett det på andre biler.

 

håper dette kom til hjelp :)

 

mvh emil

 

Jeg ble nysgjerrig på dette selv, og måtte ut i min '04 Mondeo Ambiente og se. Det står ikke isofix noe sted, men jeg syns jeg kunne kjenne noen sylinderformede festetapper nederst på seteryggen, liggende horisontalt med kanskje 35-30cm mellomrom. Kan dette være isofix tro?

 

Litt skummelt å ta fram tapetkniven syns jeg, men det er kanskje verdt et forsøk. Er det flere som har gjort dette, og evt kan bekrefte om dette er vanlig på disse bilene?

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg googlet mer, og fant dette bildet på et engelsk forum:

isofixmondeomk3.jpg

 

Måtte sjekke selv, og alt som trengtes var to små snitt med stanley-kniven i sømmen under seteryggen, så var festene framme. Dette blir ikke synlig i det hele tatt i setets vanlige posisjoner, så jeg føler ikke at det skjemmer noe. Bare ikke stoffet revner da, noe jeg tviler på at det gjør hvis man er litt forsiktig.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Etter det jeg har lest meg fram til, er det ihvertfall isofix på alle facelift mk3 Mondeoer med Ford-seter. De med Recaro har ikke.

 

Dette ifølge et eller annet engelsk forum.

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...