Jump to content

motor oppsett 4x4 l8


cossietbg

Recommended Posts

lurer på om noen har noen gode ideer te åssen opsett jeg burde slenge i bilen?

og hvor mye hester du kan dra ut "driftsikkert" :lol: ja veit det er en cosworth.

 

dette er i bilen nå:

rs500ic ombygd til skråflow

3 bars map

t34

3" Blueflame

alu rad

motorsport tennkabler (***** rått) he he

en eller annen ***** møkka chip som heller kunne blitt brukt til å stikke fast ark på en isoporplate

 

 

blir gjort før sommer:

porte topp

plenum spacer + muligens omsveisa innsug

grA pakninger + arp studs

muligens kammer og det som hører til der

2wd ex manifold

svarte siemens dyser ( litt usikker på flow) lurer på om det er 802 de heter??

 

 

bare kom med ideer til andre deler som er lure å hive inn i vogna?

kunne tenkt meg tett oppunder 400hk

 

 

og en ting til, noen som har en ide om hvorfor bilen bare gjør 180km/t?? mistanke til at det er gjort noe med kassa i den, aksellererer bra.

Edited by cossietbg

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

Burde være null problem å få rundt 380hk med det oppsettet der :)

 

Eneste du burde slenge på er ei 044 bensinpumpe og nytt ledningsnett til denne for å være helt sikker :)

Edited by Bjørn_H

88 Sierra Cosworth 2wd

Link to comment
Share on other sites

Har du målt bilen til kun 180km/t ? På orginal hjuldim ?

 

er på 215/40-17, kun målt på spedometer. men trur det stemmer. blei frakjørt av en 240 på toppfarta... ha ha ha

 

når du sier 2wd manifoil, er dette da på eksosen??

 

 

jepp, det stemmer det

Edited by cossietbg

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

Utvekslinga på bakdiff'n da?

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Utvekslinga på bakdiff'n da?

 

 

hmmm.. du det veit jeg ikke. trudde den var orginal jeg. :huh:

 

du har sikkert en god grunn til dette, men eg spør uansett :P

4wd manifoilen er bedre enn 2wd, gir raskere spoolup. så hvorfor skal du da ha 2wd?

 

 

seriøst?? alle sier jo at 2wd manifolden er den beste.. egentli bare derfor.

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

hmmm.. du det veit jeg ikke. trudde den var orginal jeg. :huh:

 

 

 

 

seriøst?? alle sier jo at 2wd manifolden er den beste.. egentli bare derfor.

 

4x4 har korte rette runnere, som gir godt dreimoment/spoolup men høyere baktrykk ved høyt turtall

2wd har lange runnere som gir god toppeffekt men litt dårligere spoolup

Link to comment
Share on other sites

4x4 har korte rette runnere, som gir godt dreimoment/spoolup men høyere baktrykk ved høyt turtall

2wd har lange runnere som gir god toppeffekt men litt dårligere spoolup

 

 

jamen da er det jo greit.

 

Ville no ikke prøvd verken toppfart eller noe annet når du kjører med ett ukjent møkka chip.

 

neida han har gått i 2-3 år med den chippen og funka fint. men den har kødda seg vakent til den siste tida før jeg satt vekk bilen i sommer. bare fuska å sto i. hørtes ut som slagverksavdelinga først i 17.mai toget. da var det like greit å gi seg mens leken var god.. :mellow: egentli derfor jeg bygger ny motor.

blei også svak rådebank i den. likegreit å fikse det med en gang

Edited by cossietbg

Sierra -91 cosworth 4x4

Nissan Patrol Y60 2,8td 37", 6"hev +++

Link to comment
Share on other sites

ser du fikk svar på det med manifoilene :)

alt har sine begrensninger, men til under 400hk, så er nok 4wd bedre enn 2wd ja.

 

kjører du med t34 escos turbo, og AR 48 bakhus, og lader med 1.6-1.8 og resten av motoren er bygget ordentlig, så skal eg love deg at bilen spenner GODT ifra.

 

eller hva sier du Janna? :D

Link to comment
Share on other sites

På grunnlag av det som nevnes her (som lett utveksling og T34 turbo) så vil jeg definitivt anbefale lavere komp. og 2wd eksosmanifold.

 

alle sier jo at 2wd manifolden er den beste.. egentli bare derfor.

Ordet beste passer svært godt fremfor mor og far og passer tilsvarende dårlig når man skal beskrive bil og motordeler.

4x4 og 2wd eksosmanifoldene har veldig forskjellige egenskaper og må velges ut fra hvilket resultat man ønsker og også i forhold til hvordan resten av motoroppsettet er.

Husk at 2wd manifolden ble utviklet tidlig på 80 tallet til 2wd biler som skulle gå med motorer med lav kompresjon.

4x4 manifolden ble utviklet til 4x4 biler som skulle hevde seg i rally og slike motorer gikk med høyere komp. da maksimal respons er viktig.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...