Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ska ha reg reim skifte på Sierra cosworth 4x4 no, lure litt på om de er veldig risk å ta de selv? Fort gjort å gjere nåke feil?

 

Ka må eg vere oppmersom på når den skal skiftes?

Posted

Du må vel av med reimhjulet på veiva for å få av den gamle og inn den nye. Ellers er det å sette kammene med merkene sine mot hverandre, fordeleren på merket sitt og reimhjulet på veiva på merket sitt. På 2wd er det merket på reimhjulet den tappen som stikker opp. vet ikke om det er samme på 4x4, men vil tro det.

Posted

E de vanskeli? De ekje eg som ska gjere de, ska ha med meg bil mekaniker...blir billigere å ta de utenom bilverksted men på bilverksted har mann garanti, veit ikkje kor ofte de skjer at reg reima hopper av eller sliter?

Posted

Har du med bilmekanikker er det iallefall ikke no problem. Feiler han på den har han en jæ... god sak for å kreve skolepenga tilbake.

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted

Er veldig greit, reimhjulet på veiva, kan sitte noe, bruk ters og ikke bend det av, da ryker fort taggene på hjulet. Vær ops på å bruke taggen nærmest fortennings merke, når du stiller inn. En del feiler ved å bruke fortennings merke. Anbef å skifte simmeringer på veiv, kammer og fordelerakslingen, når du først har det av.

Som Tore sier, er det enkelt, men finnes mangen motorer, som det er ennå lettere på også

Posted
Ska skifte simring i veiva og vannpumpe...simringen på kammer får vente til neste år ;)

 

Vannpumpa har ikke simmering, men papir pakning

Posted
Vannpumpa har ikke simmering, men papir pakning

 

 

Vakje de eg meinte, Eg ska skifte simring på veiva osso ska eg skifte vannpumpa ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...