Jump to content

trimming av cosworth motor


Guest ols1racing

Recommended Posts

Guest ols1racing

noen som har forslag om hvor jeg burde sende bilen min til trimming?snakk om en orginal cosworth motor (204hk) har sendt mail til jenspeed og vsmotor alt men er vell sikkert fler som trimmer også:)

Link to comment
Share on other sites

Guest ols1racing
hvor mye effekt er du ute etter?

 

er ute etter 350-400hk omtrent

 

Når du sier trimming,snakker vi bygge skikkelig motor eller hvor mye effekt osv er du ute etter? visst du skal ha et 330oppsett så klarer du jo og fikse det selv :)

mye hk får jeg av 330 oppsett da?

 

Jens bygger ikke motor mer..

har han akkurat sluttet da eller?

 

volden

volden no intenett side jeg kan skjekke eller?

Link to comment
Share on other sites

et 330oppsett vil vell si at du kan nå 330hk med det oppsettet, spørs jo hvor bra stand motor og alt er da så klart men tenker du får ut en rundt 280+ kanskje,visst du er heldig :) hehe. er ganske mange ting som spiller inn for hvordan ting virker.slitent driverk så taper du jo effekt og dårlige motorfester,dårlig chip, sliten turbo. så ting skal vell være i ganske bra stand for at du skal oppnå den effekten,og du vet aldri hva du har i bilen før du har benka den!! :D

Sierra 87(mk1) 3dørs

Sierra 82(cosworth)

Link to comment
Share on other sites

hehe :P leste ikke helt, jo tåler 400 de oxo. men toppen er litt trang til det, og pleniumet.

så toppen en liten tur til ebb og omsveisa plenium eller fra 4x4.

jeg vill mene att cosw er veldig lett trimmelig, når med ganske enkle greier dobler effekten.

Link to comment
Share on other sites

veldig lite trimvennlige de cosworth motora..lite poeng i å trimme, med mindre du er millionær så kan kaste bort litt penger^^

 

hæ?

 

vil si at 100-150hk ekstra med enkle inngrep er trimmevenlig jeg da. kjøp deg et 4x4 innsug. å så litt enkel porting. send en mail til krb. de er flinke =)

Link to comment
Share on other sites

Guest ols1racing

skal ihvertfall trimme!! 204 hk er for lite..hadde en ombygd vinge bil med rundt 400hk og det funka som f*** det helt til jeg kjørte av veien:D ringte til voldenracing og han har jo trimmet cosworthen til øversveen som jeg kjenner til og den funker jo greit den, var ikke så ille pris han kom med heller så viss jeg skal trimme så sender jeg nok bilen til han:) 909motorsport trimmer vist og men får ringe til dem og høre pris osv:)

Link to comment
Share on other sites

Svakheten på 2wd motoren er 205 blokka..men tåler en del den og.. Ellers holder stempler/råder/veiv til over 500 hester.. Klarer over 400 på standard topp og.. Sats på et responsivt oppsett så blir du fornøyd. 350 hester med t34.48 er gode ting for veibruk.

Edited by Tore_TJ
Link to comment
Share on other sites

noen som vet åssen turbo jeg burde ha,noe og anbefalle? garret er vell kanskje kjent turbo merke?

 

tror veldig mange går for t34 turboen,så må jo være noe i det.

Har selv KRX fra NTS :D..muligehetene er store ;)

 

kjent,eller ikke kjent er ikke det viktigste ;)

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

Hehe, jeg som trodde du var enig der

 

Hehe.. Vil nå si at motorene er trimmevennlige. Kan dra ut greit med effekt uten mye problemer, og det koster ikke så mye heller. Er når du kommer opp i 400++ det begynner å bli dyrt. Men da får du jo gjerne bremser, differ og girkasse i tillegg også.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...