Jump to content

Escort cab mk3 cab, motor


Sonny

Recommended Posts

Heisann, jeg er ny på forumet og ny når det gjelder ford. Jeg har kjøpt meg inn en escort mk3 cab 84mod med 1.3 liters motor. hva kan eventuelt gjøres for å få litt mere HK? eller hva slags annen motor kan man få inn i den bilen? Også lurte jeg på hvordan og hva slags effektanlegg jeg kan skaffe til den? Hadde vært fint med styling også hvis noen vet om noen seriøse sider og slikt? Takker for svar!

Edited by Sonny
Link to comment
Share on other sites

Heisann, jeg er ny på forumet og ny når det gjelder ford. Jeg har kjøpt meg inn en escort mk3 cab 84mod med 1.3 liters motor. hva kan eventuelt gjøres for å få litt mere HK? eller hva slags annen motor kan man få inn i den bilen? Også lurte jeg på hvordan og hva slags effektanlegg jeg kan skaffe til den? Hadde vært fint med styling også hvis noen vet om noen seriøse sider og slikt? Takker for svar!

Trimme 1.3 er vel ganske meningsløst. 1.6 fra 81-90 Escort er en enkel og grei oppgradering, eller følg prosjekttråden min og gå for 2.0 Mondeomotor.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha dette godkjent så kan du "glemme" RST-motor. Ombygging til XR3i burde være greit. Det er en frisk motor og det burde være enkelt å få den odkjent. Ta kontakt med ditt biltilsyn før ombygging for å høre hva de mener de trenger av dokumentasjon. En XR3 motor med XR3i kam eller trimkam og litt større gasser er hakket vassere enn den orginale 1,3 motoren kan en jo si. Alt dette er jo "billige" deler men billigst er det nok om du finner en billig delebil med bra mekaniske deler. Da har du alt du trenger samt dokumentasjon på alle delene.

Link to comment
Share on other sites

Skal du ha dette godkjent så kan du "glemme" RST-motor. Ombygging til XR3i burde være greit. Det er en frisk motor og det burde være enkelt å få den odkjent. Ta kontakt med ditt biltilsyn før ombygging for å høre hva de mener de trenger av dokumentasjon. En XR3 motor med XR3i kam eller trimkam og litt større gasser er hakket vassere enn den orginale 1,3 motoren kan en jo si. Alt dette er jo "billige" deler men billigst er det nok om du finner en billig delebil med bra mekaniske deler. Da har du alt du trenger samt dokumentasjon på alle delene.

 

 

Jeg hadde en Escort Cab som var godkjent med RST motor, skrivd inn i vognkortet, dog en MK4(87mod) og dette var på slutten av 90 tallet

Bremser ,alt i forstilling,stab stag var vel det som var byttet/montert og selvfølgelig motoren da men det sa seg vel selv:-)

Er muligens værre og få godkjent i dag??

 

Savner den litt ja, Nylakkert mallard green ,også i motorom og dørkarmer ,bilen var strippet for lakkering, skamsenket, 16"hvite compomotive,rst panser og frontleppe, den som du legger oppå org fanger.nytt tak:-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...