Jump to content

Test av sommerdekk


Fordman

Recommended Posts

Test av sommerdekk (hentet fra www.motor.no):

 

http://www.motor.no/pdf/test_Mo02_LR.pdf

[12' Ford Focus 1.0 EcoBoost 125hk]
[06' Mitsubishi Outlander 2.0i 4WD, 136hk --> solgt mai 2016]
[05' Subaru Forester 2.0X AWD, 125hk --> solgt januar 2016]
[06' Suzuki Liana 1.6 Sport SUV 4x4, 107hk --> solgt april 2015]
[13' Ford Mondeo 1.6 SCTI EcoBoost 160hk Stasjonsvogn  --> solgt mai 2015]
[03' Ford Mondeo 2.0 Ghia 145hk Stasjonsvogn m/ny facelift --> solgt mai 2013]
[03' Ford Mondeo 2.0 TDCI 130hk Stasjonsvogn --> solgt mars 2009]
[98' Ford Mondeo 2.0 Ghia Zetec 130hk Coupe --> solgt oktober 2007]
[92' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> solgt januar 2006]
[93' Ford Sierra 2.0i CLX DOHC 120hk Sedan --> kondemnert i 2002 - savner denne bilen]

Link to comment
Share on other sites

Auto, motor og sport hadde også test. Tilfeldigvis var mine nyinnkjøpte fremdekk med, Falken ZE-512. De var dårligst på våt vei. Heldigvis fikk jeg dem for 250kr stk tilnærmet nye hos en høgger. Ikke kjøp disse for fullpris! Savner tester av høyhastighetsdekk, men med dekk får man som regel hva man betaler for.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Guest Ford Gnomen

Hva mener du med høyhastighetsdekk? Over 270km/t?

Liten vits med H-dekk som går til 210, men mindre du kjører 300km/t til og fra jobb hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen
Hva mener du med høyhastighetsdekk? Over 270km/t?

Liten vits med H-dekk som går til 210, men mindre du kjører 300km/t til og fra jobb hver dag.

Så du mener det er greit å kjøre fort med dekk som IKKE er beregnet for det av og til da??????

Link to comment
Share on other sites

Går bilen din i 210km/t SKAL du ha dekk som er godkjent for tilsvarende. Se i vognkortet ditt. Det jeg mener med test av "høyhastighetsdekk" er lavprofildekk av sportslig karakter. Altså toppmodellene og ikke de dekkene som har minst rullemotstand og lavest støynivå osv.

x - RS Turbo S2

Link to comment
Share on other sites

Savner tester av høyhastighetsdekk, men med dekk får man som regel hva man betaler for.

Her er en høyhastighetsdekktest i størrelse 225/40-18 fra tyske AUTO BILD feb. 2005

http://www.kumho-euro.com/news/MS_news050202.html

 

Jager dekk til bilen min, og kom over dette. Lurer på hva en norsk pris blir på V70A ECSTA ?

Link to comment
Share on other sites

Tenkt litt på 2 sett dekk.

Kjører rundt på 14"RSfelg nå, og synes det er ille nok på hompetitten Osloasfalt så vet ikke helt om jeg vil like å rulle rundt på 16"-18"hjul. Har cruiset byen på 225/75-15 det siste året, og det er ganske beroligende når du ser asfaltkvaliteten på ukjente veier B)

 

Kumho er forresten mest solgte SUVdekk i USA så det er jo kvalitet fra Korea dette i motsettning til mye annet derfra.

Link to comment
Share on other sites

Guest dj_maz

kjører med toyo proxes T1-S jeg. sinnsyle dreneringsmønter og perfekt for våt vegbane hindrer vannplaning og bra feste på tørr asfalt og lite dekkstøy veldig fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...