Jump to content

olje på bak aksel


sierraxr4i

Recommended Posts

hvor mye olje skal på 4x4 sierra? til det renner over? og hvordan er greieste måte å bytte på?

 

Tappeplugg finnes ikke da olja ikke behøver byttes. 7" diff. 0,9 l. 7,5" diff. 1,3 l. Ca, eller fyll opp til minimum 1 cm under peile/påfyllingshullet.

Må olja absolutt byttes kan jo f.eks en elektrisk oljesuger/skifter fra Biltema brukes.

Edited by grandisjohn

Det er ikke en ting jeg kan.

Link to comment
Share on other sites

Tappeplugg finnes ikke da olja ikke behøver byttes. 7" diff. 0,9 l. 7,5" diff. 1,3 l. Ca, eller fyll opp til minimum 1 cm under peile/påfyllingshullet.

Må olja absolutt byttes kan jo f.eks en elektrisk oljesuger/skifter fra Biltema brukes.

 

anbefaller og bytte ole absolutt, største grunden til att differ raser er dårlig smøring.

skru av diff lokket, og vask litt reint med bremserens eller noe skru på lokket og fyll helt opp til påfyllings hullet til det renner over :)

Link to comment
Share on other sites

hva olje skal på? duger biltema sin? isåfall, hvem av dem skal brukes?

Vanlig 80/90 olje :) i 2010 er ikkje levrandør så nøye.. Det er strenge krav som alle må følge :)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Hva er vitsen?er jo en lukket diff :glare:

Det lurar eg au på, huskar eg fekk beskjed om å kjøpe noe tileggs greier (addetive) til cosworth diffen

min eingong, bare tull! Einaste du skal smøre er lager å drev..

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...