Jump to content

Lufttrykk 225/40-18 på 08 Focus Stv.


Burley

Recommended Posts

Hei!

 

Je har en 2008 mod ford Foucus 1.6 tdci stasjonsvogn med 225/40-18 dekk på. Hvilke lufttrykk skal je ha da? Ser det står 2.3 bar på tabellen ved førerdøren på bilen, men je syns dette virker veldig lite.

Måtte opp i 2,9 bar på min forrige bil med 215/45-17 for å få den til og slite jevnt.

 

 

Bilder av aktuelle bil kan sees her: http://www.facebook.com/album.php?aid=2058428&id=1322783794&l=8a7a7a45b5

 

Mvh

Kristian Bjørke

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Takk for svar :-) Har nå kjørt på 2.3 en liten stund, det ser ut til og være for lite. Kantene på dekkene fliser seg litt opp. Fikk tips om 2.8 fra et lokalt dekkverksted, så får prøve det og se hvordan det går.

 

 

Mvh

Kristian

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

 

vist du er i tvil om korekt dekktrykk i forhold til slitasje, så er det lurt å kjøpe en IR tempmåler fra feks biltema,

etter en liten kjøretur så mål temperaturen på sliteflaten til dekket ved ytterkantene og midten av dekket (3 punkt)

Vist tempen er lavere i midten har du for lavt trykk, vist tempen er lavere i ytterkant har du for mye trykk.

 

dette kan brukes får å avdekke skeivslitasje på grunn av camber eller spissing, ganske grei metode siden slitasje kommer av friksjon og friksjon skaper varme...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

kjører 3,0 i mine 225/40R18...funker fjell:)

- 05 Ford Mondeo 2.2TDCi Titanium X -"ST TDCI" Machine Silver

- 08 Citroën C5 Dynamique Tourer 2.0Hdi -solgt

- 06 Ford Focus 1.6 TDCi combi - MS design -sea grey. 09'RS LED baklykter;) -solgt

- 96 Opel Vectra 2.0 CD combi -full rieger -solgt
 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har 2,3bar lufttrykk som oppgitt fra Ford på mine 225/40-18 hjul. Merker nada niks til feilslitasje. Syns også det var litt i minste laget, men regner jo med at Ford har litt peiling, og ikke bare tar en verdi ut fra løse luften.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...