Jump to content

oljefilter blåst


Cosworth_ftw

Recommended Posts

bare den får vann på seg? wtf...ka drit de lager for noe hehe,den får jo garantert vann på seg.

 

Hehe.. Tror ikke det stemmer helt. Da må den byttes ett par ganger i uken. Men den er følsom for olje og dritt, så kommer det mye av dette inni kontakten, bør du bytte/vaske den.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 54
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ble kansje litt feil forklart.

det eg mente var som cosworth racing sier her

for eg har aldrig kunnet hatt en motor vask uten att den har tullet.

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

ble kansje litt feil forklart.

det eg mente var som cosworth racing sier her

for eg har aldrig kunnet hatt en motor vask uten att den har tullet.

 

Da mangler du kanskje gummitetningen i kontakt stykke. Jeg har aldri hatt problem med det. Ved olje og dritt på selve føleren, så kan man få problemer ja

Link to comment
Share on other sites

 

på min cosworth 4x4 motor så har eg 80 psi på tomgang på kald motor og den detter ned til 30-35 psi på ca 80-85-90 grader på olja.

det er med høy trykks olje pumpe til 2wd.

 

då vil det si opp mot 5bar på kald?

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

Hvis det er tilfellet ,så har jeg ingenting å bekymre meg for :D bare jeg får start da,og konstatert et trykk.

Så på det igjen igår,og pluggene tenner slik: 1,1,3,4,2 - 1,1,3,4,2 - osv

Ellers fikk vi lest av 5 grader fortenning,men driten står jo på merket sitt.Og HAR lest av 16grader før fordeler var av forige helg...

 

Hehe.. Tror ikke det stemmer helt. Da må den byttes ett par ganger i uken. Men den er følsom for olje og dritt, så kommer det mye av dette inni kontakten, bør du bytte/vaske den.

 

ett par ganger i uken? :blink: Korti gikk det an å kjøre en cosworth ett par ganger i uken? :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

det her tar **** meg eplekaken.nesten null trykk med den nye pumpen jeg fikk hin dagen,driller pumpen ,og det pipler å bobler littegranne olje ut fra turbo.er nesten ingen trykk heller som sagt. trykket var ikke noe problem med gamlepumpen,og ihvertfall ikke med den første nye jeg hadde.Står her no med bunnpannen nede for endte gang og skjønner ingenting..kontaktflaten fra pumpe til blokk skal det jo ingen pakning på heller...

Link to comment
Share on other sites

tenker jo at det er der det må ligge, men ja der skal være tett.Skjærte meg til en ny pakning + pakningsstoff på begge sider igår, og kan ikke se noen sprekker i silen :glare:

 

Tok foresten pumpen(løst) med silen nedi en oljedunk og drillet den, kom olje ut hullet til topp,men ikke ut dysene, uten at det skal ha noe med det å gjøre...

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

hmm du får ikkje bygget opp nok trykk til att pumpa klarer og få olje rundt i motoren. ELLER det er noe son sitter og tetter en eller annen plass i en eller flere olje kanaler i motoren din sjekka du og båste gjennom alle kanaler før du monterete sammen motor???

 

eg har orgnal pumpe som virker veldig bra til deg viss du finner ut det er pumpa di som er problemet

Edited by xXx

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

skal ikke være nødvendig å blåse gjennom kanaler på en motor som er montert sammen av en velkjent motorbygger.Uansett så er det blitt prøvd 3 pumper no(2 av splitter nye),og er kun den gamle "slitte" som har funket optimalt!!!!Då nekter eg å tro at det ligger noe i kanalene.

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

jaggu gikk det min vei idag. Fikk kjørt inn motoren gjennomvarm til 80grader.Ca 5.5 bar trykk på tomgang,kald motor.Ca 2bar på Varm motor,jubel :smartass: Så problemet var HELDIGVIS pumpen. Så får vi se hva Cosworth sier etter de har testet den!!

Edited by Cosworth_ftw
Link to comment
Share on other sites

dette begynner å likne på min motor oxo. når motoren var nybygd hadde jeg mellom 5 å 6 bars oljetrykk på kald motor på tomgang, å så gikk den ned til 3 bar på varm motor, men etter hvert fikk jeg bare dårligere å dårligere trykk, så til vanlig kjør hadde jeg bare 2.2 bar ca,

 

mens nå får jeg knapt 3 bar på kald motor å ramler ned til 1,2 bar på varm på hvilket som helst turtall. har 2wd underspyling og høytryks pumpe.

skal nå sies at dette er snakk om en isturbo da,men fremdeles

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...