Jump to content

Motor problemer


beckone_5

Recommended Posts

Hei, jeg har nå fått meg en sierra cosworth. Har montert alt som skal rundt motoren. Startet motoren så kommer den en rar klonke lyd =( denne motoren skal være nyoverhalt og i bra stand.

 

Den går også ujevnt og dårlig. har 420 kit fra turbonetics og en 4wd hjerne med steg 3 chip. Har målt alle kontakter så di skal være i bra stand.

Tomgangen går den på rundt 5 - 600 omdr, og sliter seg opp på turtall, virker som om det er noe som holder den igjen, går også på 3 - 4 syl som den vil.

 

Håper på noen gode tips : )

 

 

Kenneth

Link to comment
Share on other sites

sikker på at reg reim sitter riktig?

 

 

Jada har sjekket alt. setter tenningen på der den skal være, da tenner den på 1 cyl etterhvert og smeller bra nok. når jeg stokker om tennkablene litt her og litt der så har jeg fått den til og gå. syntes det er litt merkelig : p

 

Jeg er ikke veldig kjent med disse bilene, prøver og lære meg litt om dem =)

Link to comment
Share on other sites

når jeg stokker om tennkablene litt her og litt der så har jeg fått den til og gå. syntes det er litt merkelig : p

 

Jeg er ikke veldig kjent med disse bilene, prøver og lære meg litt om dem =)

 

Tenningsrekefølgen er 1-3-4-2, når merkene er lina skal rotor peke på 1, du har også et merke nede i fordeler`n,

en liten strek. Denne skal stå på 1. Kontakten på fordeler`n skal peke mot de 2 skruehulla på høyre sia av blokka

når du står foran bilen. Om noe av dette ikke stemmer, løsne den 13mm bak på fordeler`n, løft den opp å sett den

ned riktig.

 

En anna viktig ting er at det merke nede på blokka ikke skal peke på merke på veivhjulet, men i bak-kant på knasten

bak merke. Altså knasten til venstre for merke når du står foran bilen.

 

Kan også være veiv sensor`n din som er på tryne, sjekk den for skader, bruker å bli sprø den ledninga.

koster ikke mange kronene ny:

 

http://cgi.ebay.co.uk/RS-Cosworth-Crank-Sensor-YB-Genuine-Magneti-Marelli-/150465199755?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item23086cbe8b

 

Sensoren i fordeler`n kan du også sjekke for skader, denne koster ikke skjorta den heller:

http://cgi.ebay.co.uk/RS-Cosworth-Phase-Sensor-YB-Genuine-Magneti-Marelli-/170510822348?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27b33cabcc

 

Er ikke sikkert noe av dette er det som feiler bilen din, men håper du ble litt klokere.

Om du lurer på noe så fyr løs, er mye kompetanse på dette forumet.

 

:)

Caution, any attempt to overtake will result in a race!
Link to comment
Share on other sites

var litt mye krøll med motornettet,mye skjøter her og der som resulterte dårlig kontakter.

byttet til nytt nett og ny halvgiver i fordeler.

byttet også rotor fordelerlokk og andre plugg kabler da det var overslag i de som satttt der.

 

men nå går bilen,så håper eier ble fornøyd:)

 

Fornøyd jeg vettu ;)

 

Må bare få chip som passer nå. Den gikk helt til igår og da fikk den plutselig altfor mye bensin, rensket motoren for bensin og satte inn nye plugger men drukner dem med en gang. syntes det er merkelig att den gikk og plutselig så drukner den med en gang. har det noe med feil chip å gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fått ny chip og montert denne, fikk start etter en liten stund. da gikk den på 3 og fikk for mye bensin igjen. hva skal skal jeg gjøre? noen som har noe bra inspill på det her? bensin trykket står på 3,5 som pukkelrygg sa jeg skulle ha.

 

Håper på kjapt svar =)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg bestillt en god del til motoren, Sensor kit, wossner stempler, GR a pakninger og stål til topp, prosport bredbånds lambda, R-power luftfilter. autobahn 88 boost controller cabin kit, ny 3 bar map sensor.

 

Satser på at den blir bra nå ;)

Link to comment
Share on other sites

Prøvd litt til nå, legger ut en video av hvordan den oppfører seg nå. Det kommer også en del olje ut av veivhusventilasjonen, håper på att noen kan fortelle meg hva det her problemet er før jeg skal overhale den =)

 

Håper på kjapt svar =)

 

gikk dårlig med den videoen =\

Link to comment
Share on other sites

viss det kommer olje ut veivhus ventilasjonen når bilen står på tomgang da har du kraftig gjennom slag i motoren din.

enten det eller fyldt på ufattelig mye olje hehe ;-)

vill anbefale deg nye lagre og slikt når du først skal overhale motoren din ;-)

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Er passe med olje på den, skal ta den ut i morgen, så får se på lagrene da ;) forige eieren sa den var overhalt men virker som det er skikkelig amatør messig. lurer på hvorfor den fortsatt får altfor mye bensin. skal bytte alle følere og sensorer så får håpe på at den motoren blir bra =) nye stempler å =)

Link to comment
Share on other sites

den ble hona under overhaling rett før jeg fikk den, den skal heller ikke være borret opp. er ett verksted i hamar som har gjort dette. så får da håpe på at det stemmer når jeg åpner den idag ;)

 

Dersom det er blitt gjort skikkelig på et verksted i Hamar er det bare å ta med kvitteringer på arbiedet og klage til du blir blå. Er jo dette som er kan være fella ved kjøp av nyoverhalt bil. Man vet ikke om overhalingen er en suksess før etter minst 5000-10000km.

Link to comment
Share on other sites

Skal ta en prat med gamle eieren og høre hva han har å si. har bestilt det meste nytt så jeg kan overhale den selv. da vet jeg det blir ordentlig gjort.

 

Skal også bytte map sensor og alle følerne på motoren. kan ta bilder og legge ut så dere kan få en liten oversikt =) så kom gjerne med inspill under veis =)

 

Begynner idag ;)

Link to comment
Share on other sites

den ble hona under overhaling rett før jeg fikk den, den skal heller ikke være borret opp. er ett verksted i hamar som har gjort dette. så får da håpe på at det stemmer når jeg åpner den idag ;)

 

Vel, når jeg nettopp honet/borret min ville de ikke gjøre det før de nye stemplene var kjøpt slikt at de kunne måle at alt ble 100%.

 

Stemplene er vel ikke 100% lik. . .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...