Jump to content

Ford sierra OHC fusk


vmk91

Recommended Posts

I det siste har min Sierra 1990 2.0 OHC fusket litt, det kommer når jeg triller i fri eller når jeg holder inn clutchen, merker det også litt hvis jeg gir bittelitt gass på tomgang og når jeg gir full gass og slipper gassen kjapt.

Hadde mine mistanker om falskluft, men det er ikke tilfellet.

Prøvde også å kople av temperatursensoren, men det ga heller ingen utslag.

Så måtte bare høre litt innpå her om noen har opplevd det samme eller har noen gode tips :)

På forhånd takk :)

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

byttet plugger, kabler, rotor, fordelerlokk eller coil?

 

kjøp org ford plugger og kabler, dette koster faktisk mindre enn uorginale på bilxtra ;)

selv kjører eg med denne coilen, og den fungerer på mine biler, http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Hoyeffektcoil/

 

og siden du har 90 modell ohc motor, som er lavkomp og har kat + div drit, så kan du begynne med å fjerne hele eksosmanifoilen med tilhørende rør som går rundt motoren og inn i innsuget, sett på en manifoil fra eldre ohc motor :)

tar du steget lengre, så bytter du elnett og hjerne, da slipper man map sensoren som står på torpedo veggen og du slipper lambda sonden.

når lambda er gåen, bruker bilen mye bensin, min gamle brukte 1.4 på milen <_<

 

byttet elnett og hjerne, vipps nede i 0.9 :D

Link to comment
Share on other sites

Kan det være puls air systemet som gjør at det høres ut som at bilen fjusker? Vist sperreventilen der ikke fungerer vil du bla få putring i eksosen, og kanskje smelling innimellom.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

byttet plugger, kabler, rotor, fordelerlokk eller coil?

 

kjøp org ford plugger og kabler, dette koster faktisk mindre enn uorginale på bilxtra ;)

selv kjører eg med denne coilen, og den fungerer på mine biler, http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Tenningssystem-og-motorstyring/Hoyeffektcoil/

 

og siden du har 90 modell ohc motor, som er lavkomp og har kat + div drit, så kan du begynne med å fjerne hele eksosmanifoilen med tilhørende rør som går rundt motoren og inn i innsuget, sett på en manifoil fra eldre ohc motor :)

tar du steget lengre, så bytter du elnett og hjerne, da slipper man map sensoren som står på torpedo veggen og du slipper lambda sonden.

når lambda er gåen, bruker bilen mye bensin, min gamle brukte 1.4 på milen <_<

 

byttet elnett og hjerne, vipps nede i 0.9 :D

 

Heisann, takk for svar, er ikke lenge siden jeg byttet plugger, kabler, rotor og fordelerlokk.

Men mye nyttig info her, bare å begynne å skru i morgen med andre ord ;)

 

Kan det være puls air systemet som gjør at det høres ut som at bilen fjusker? Vist sperreventilen der ikke fungerer vil du bla få putring i eksosen, og kanskje smelling innimellom.

 

Takk for svar, men kjenner at det er for seint for meg akkurat nå, så henger ikke helt med, vært fint om du kunne forklart nærmere hva dette puls air systemet er fårnoe ;)

Ford Sierra 90' 2.0 OHC

Toyota Hilux 98' 2.4TD SR5

Toyota LandCruiser 86' 2.4TDI

Ford Granada 85' 2.3 V6

Link to comment
Share on other sites

Vist du har en ekte 90 mod ohc, så har du orginalt det Combatkit liker å kalle EGR. Puls air henter luft fra luftfilterboksen igjennom en slange og en ventil, som deretter går til eksosmanifold og 4 luftdyser. Dette systemet skal normalt være aktivt bare på kald motor, men vist ventilen svikter vil den være aktiv hele tiden, og det fører til smelling i eksosen når du slipper gasse, og kan komme når du gir gass. Prøv å blend luftslangen som går til eksosmanifold i første omgang, og se om den høres bedre ut. Vist enveisventilene som sitter ved eksosmaifold heller ikke fungerer orntlig kan du få eksos i luftfilterboksen, som kan gi unormal oppførsel.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Når alt fungerer som det skal heter det puls air, men vist alt av ventiler er slapp, slik at eksosen kommer i luftfiltret blir det EGR :P

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...