Jump to content

88 mod cosworth selges


wilford1

Recommended Posts

Hei..

 

Eg ser meg nødt til å selge min 88 sierra cosworth, dette er en orginal bil som er førstegangs regga i norge i 2001.

Km stand 170000.

Farge: Blå/lilla.

 

Motor.

Ska vera overhalt i følge forrige eier.

Da ble veiv slipt og justert, og blokk trykktesta (205Blokk) og alle tettninger tatt.

Orginal topp.

Blokka er bora 0,5 me Mahle lavkompstempler.

Har ikke sjekka om det står andre kammer i den, så vi får gå uti fra at det er orginale.

Står en Turbonetics E46 med AR63 eksoshus på som er i god Stand.

Orginal manifold.

Orginalt innsug.

Orginal bensinpumpe.

3102 Simens Dyser

"500" kjøler

50mm aluradiator med slimvifter og seperat elannlegg, med et rele pr vifte.

Manuell boost justering montert.

Div blå samco.

Nytt pipercross filter.

Ny dynamo.

Bailey catchtank kitt, med innsveist nippel i toppdeksel.

Bailey Kjølevæsketank.

Bailey dump (Kan og brukes som res.vent.)

Pukkelrygg chip L6 hjerne.

 

Innvendig.

Orginalt intriør.

Pent Intriør, men et hull i førerstol(sigg merke) Ikke av meg!!

 

 

Instrumenter.

 

Manometer for besintrykk.

Autometer turteller.

Turbotrykk.

Oljetrykk.

Innovate LC-1 BB lambda.

Vanntemp.

Spennings måler.

 

Girkasse.Diff

 

NYoverhalt T5 kasse av Eirik Fonnes.

Det Store overhalingskittet fra Bearingkitt.uk.

Ny inngående aksling.

Ny speedowire.

 

Nymontert diff. gått ca 70000 ifølge selger (M.Ådlandsvik)

 

Utvendig.

Hvit lakkerte Escos hjul, med to nye dekk. og to slitte.

Gule foringer i forstilling.

Nytt Mongoose annlegg.

Orginale bremser.

Minimalt Med Rust, Faktisk meget bra eksemplar.

 

Skilta ble levert inn når eg henta bilen for ca 3år siden tror eg. så den må på EU, men det tror eg ikke blir noe problem.

Bilen har stått tørt og varmt i garasjen di siste 3 åra og aldri sett verken regn eller snø i min tid som eiger.

Eg har kjørt bilen 1000km, tigth å presis å kjøre Ladet 1,1 bar.

Men nå har bilen startet å fjuske, får altfor mye bensin. Ligger på 10 på BB på tomgang.

Har Kjøpt komplett sensor sett, men har ikke fått tid å sjekka dette enda.

Tiden strekker ikke til med 2 unger og Reisejobb og kone som vil ha båt.

 

Sikkert noe info eg har glemt

 

Visst dette er av Interesse så kontakt meg på 91338828. eller på PM eller Mail klausspjeld@yahoo.no da eg jobber offshore og kan da være vanklig å få taki.

 

Bilen Befinner seg 40 min nord for bergen.

 

Pris. BUD (ikke skambud, er da verd noe) Godt mulig at feilen blir utbedra hvis eg får tid til det.

 

Mvh Klaus

Cos003.jpg

 

88modcosworth005.jpg

 

88modcosworth002.jpg

 

88modcosworth006.jpg

 

88modcosworth012.jpg

 

88modcosworth016.jpg

 

88modcosworth010.jpg

 

Cos008.jpg

 

Cos009.jpg

Edited by wilford1
Link to comment
Share on other sites

Den så da ut som en av de bedre må jeg si.. Feilen er nok kjølevæskesensoren så er en fillesak.. Må være vanskelig å selge nå som det ligger en del bra sedaner ute?

Takk for det :) bilen er bra den. Ja, blir vel sikkert vansklig å selge. Men ringte ein kar 1 minutt etter eg lå ut annonsen, som kommer å ser på den neste helg. Den er kun annonsert her inne forløpig, i håp om at den forblir i klubben :)

Link to comment
Share on other sites

Den så absolutt ikke dum ut den der nei. Selv om det er mange sedaner ute, så er det de bra som går først, og som det er mulig å få en del for også.

Har du en formening om pris eller? Har blitt solgt flere forholdsvis strøkene orginale i det siste for 130-170 lapper. Og en ombygd en gikk for 145 for litt siden vet jeg.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Den så absolutt ikke dum ut den der nei. Selv om det er mange sedaner ute, så er det de bra som går først, og som det er mulig å få en del for også.

Har du en formening om pris eller? Har blitt solgt flere forholdsvis strøkene orginale i det siste for 130-170 lapper. Og en ombygd en gikk for 145 for litt siden vet jeg.

 

Tja, si det :) Rundt 100 håper eg den er verdt... :)

Link to comment
Share on other sites

hadde du fjerna sotinga på rutene, fått på lister og no penere felger så hadde denne fort blitt mer attraktiv trur jeg

Du sier noe der.. ;) jaja... hvis ingen vil ha den, så får den bare bli i garasjen. hadde ikke vert feil det heller... :whistling:

 

Har 1 kar som på død og liv vil bytte i en S2, men eg er mest intr i reint salg.. ^_^

Edited by wilford1
Link to comment
Share on other sites

Du sier noe der.. ;) jaja... hvis ingen vil ha den, så får den bare bli i garasjen. hadde ikke vert feil det heller... :whistling:

 

Har 1 kar som på død og liv vil bytte i en S2, men eg er mest intr i reint salg.. ^_^

 

Ikke nylakka S2 med Porsche felger vel?

COS it`s WORTH it!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...