Jump to content

Motorbytte?


Sierrakaren

Recommended Posts

Hei, vurderer kanskje og bytte motor i sierraen så lurte nett på denne

 

http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?_cmd=prospect;AdItemId=1234913;Modified=1288794451

 

Står at maskina er ifrå ein is turbo, men han har pjåta på ein større turbo på denne. Noken som har gjort det samme? Sitter berre og tenker på kor mykje den toppen tåler før den smeller.

 

Har selfølgelig vurdert kvasskamm og porte toppen men turbo er mykje meir fristande, hehe.

 

 

Din meining..

 

Takker på forhånd

mvh

Sierrakaren

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet dit. Hva betyr pjåta?

Tror du kanskje at Sierra IS var levert orginalt med turbo? Det var de ikke.

Og det er heller ikke vanlig med havari på toppen om man ikke har vedlig kvass kam da. Slitasje er vanlig da.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke den motoren lever så veldig lenge, for det er orginalt innmat og ikke intercooler, stor sjangse for å brenne stemplene, egen erfaring :P hadde vert litt skeptisk også når han skriver att den går bra men må bytte vannpumpe, det betyr sikkert att han har overheta motoren en gang.

Enten du tror du får det til eller ikke, har du som regel rett.



- 1993 Ford sierra Cosworth sleeper

- 1976 Ford Taunus 2l automat

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet dit. Hva betyr pjåta?

 

Pjåta = Eks. Når du presser inn en sofa i en liten bil = Har pjåta sofaen inn i bilen :)

1994 Ford Sierra CLXi (ombygd til RS Cosworth)
1998 Audi A4 1.8T Quattro

2012 Volkswagen Caravelle 2.5 TDI 4Motion

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke den motoren lever så veldig lenge, for det er orginalt innmat og ikke intercooler, stor sjangse for å brenne stemplene, egen erfaring :P hadde vert litt skeptisk også når han skriver att den går bra men må bytte vannpumpe, det betyr sikkert att han har overheta motoren en gang.

 

 

 

Ååo, nei då styrer eg fint unna trudde at is kom med turbo eg. er iallefall mangen som har bygd turbo på dei.

 

Menne 17 hk ut av kvasskammen stemmer det? Tenkte på og porte toppen og men om det blir så mykje og hente ut av det at det ikkje svarer seg. satt og tenkte på at rundt ein 0.3-0.5 bar på orginale toppen skulle no gå fint. Og då snakker eg om skikkelig intercooler og bygge om til injection.

Nåverende biler:
91 Ford Sierra stv doch
90 Ford Sierra Cosworth 4x4

09 Ford mondeo duratec

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...