Jump to content

Bytte spiller i en 2009 Mondeo Titanium S


Guest Streken

Recommended Posts

Guest Streken

Har en 2009 Mondeo Titanium S som jeg vil montere ett større anlegg i, og da er spørsmålet om noen kjenner til mulighetene til å bytte ut spilleren uten å miste absolutt alle funksjoner som denne er knyttet til.

 

Det gjelder f.eks stemmestyring, subdisplay (Converse+) Ryggesensor, parksensor, blåtann osv.

 

Blåtann skal jeg alltids overleve, men det andre hadde jo vært greit at var i orden.

 

Spilleren som står i er den standard Sony cd/mp3 spiller med 6cd-veksler.

 

 

noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor vil du bytte ut spilleren da?

Er fullt mulig å montere en god forsterker til den spilleren du har.

Er ikke i spilleren problemet ligger, får du montert en god forsterker og bytte ut evt. høytalere så er mye gjort.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Guest Streken

Den spilleren som står der duger dårlig til aktiv deling og tidskompensering, og de dsp'ene man kan koble til orginalspiller suger så langt, og har ikke hørt om noe nytt på den biten enda.

Link to comment
Share on other sites

De spillerene funkerer helt gull til vanlige mann i gata som vil ha bedre lyd, og ikke bygger for konkuranse og lignende..

Er ingen problem å montere en konverter fra de org høytalerkablene som går ut ifra spilleren og til phonokabler.

Jeg gjorde dette med min mondeo, og man kunne ikke høre noe forskjell på den spilleren og en dyr pioneer spiller..

Link to comment
Share on other sites

Guest Streken

De spillerene funkerer helt gull til vanlige mann i gata som vil ha bedre lyd, og ikke bygger for konkuranse og lignende..

Er ingen problem å montere en konverter fra de org høytalerkablene som går ut ifra spilleren og til phonokabler.

Jeg gjorde dette med min mondeo, og man kunne ikke høre noe forskjell på den spilleren og en dyr pioneer spiller..

Hvis man går på den nettbutikken som er billigst i Norge i dag på det aktuelle utstyret jeg hadde i min forrige bil så koster det ca 60 000,-

 

Bestående av en spiller, dsp, 2 forsterkere, 2 subber og 1 komp.sett.

 

Så jeg er som du/dere kanskje skjønner over middels interessert i god lyd. Høynivåadapter er ikke en fullgod løsning for min del, mangler ca en haug med utganger da.

 

Jeg bruker jo 2 utganger til diskanter, 2 utganger til mellomtone/midbass og 2 utganger til subwoofer.

 

Dette må jeg sjekke opp litt mer, veldig interessant egentlig, selv om det ikke nødvendigvis er en slik spiller jeg er ute etter.

 

Men siden den finnes er det kanskje noe mer lurt på markedet :)

 

Takker :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis man går på den nettbutikken som er billigst i Norge i dag på det aktuelle utstyret jeg hadde i min forrige bil så koster det ca 60 000,-

 

Bestående av en spiller, dsp, 2 forsterkere, 2 subber og 1 komp.sett.

 

Så jeg er som du/dere kanskje skjønner over middels interessert i god lyd. Høynivåadapter er ikke en fullgod løsning for min del, mangler ca en haug med utganger da.

 

Jeg bruker jo 2 utganger til diskanter, 2 utganger til mellomtone/midbass og 2 utganger til subwoofer.

 

 

Dette må jeg sjekke opp litt mer, veldig interessant egentlig, selv om det ikke nødvendigvis er en slik spiller jeg er ute etter.

 

Men siden den finnes er det kanskje noe mer lurt på markedet :)

 

Takker :)

Er du ute etter noe så seriøst som du gir uttrykk for så ville jeg kontaktet Ketil Skjei på Audio Art ;)

 

www.audio-art.no

Link to comment
Share on other sites

Guest Streken

Kjenner Ketil ja, så får kanskje ringe han og spørre om han har noen triks der.

 

Skal også sjekke litt mer ang. utgangene på den pioneerspilleren.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kjøpt deg den spilleren enda eller?

 

Må jo være perfekt for deg, og om du har hatt anlegg i prisklassen 60k i den forige bilen er vel neppe prisen på 13.000,- for denne spilleren noe unormalt.

 

Løp og kjøp, også gir du oss en skikkelig tilbakemelding på hvordan den passet osv senere.

Link to comment
Share on other sites

Ford har panel for vanlig dobbel Din til nye mondeoer også.

FO 1683839 er ramme "island"

FO 1513354 er Canbus adapter

 

Dette er panel som er designet for "island" design altså oval utvendig ramme men firkant inne i hvor spilleren sitter.

 

Tar du ut orginal radioen mister du bluetooth men dette har jo de aller fleste nye radioer alikevel, du mister og Voice kontroll.

Du mister ikke rygge/park sensorer, gjorde ihvertfall ikke det på den mondeon vi satte en F9220BT i på jobben.

 

 

Har en C-Max hvor jeg har satt inn F10BT oppgradert til F20BT fra pioneer med CAN adapter til ratt kontroll.

Edited by JonV

S-Max AWD 2016


 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dette har jeg lurt på en stund nå, om man mister voicecontrol med å bytte spiller, det må da finnes en som har samarbeid med ford som ikke er så primitiv som de orginale cd spillerne mange mondeoer er levert med. Jwg vil jo ikke fjerne funksjoner fra den allerede sparsommelige bilen. Får lete videre da, drømmen er en som tar bluray og har cd veksler, ikke for å få oppløsninga t bluray, men for å kunne spille av alt jeg kjøper.

2008 Mondeo mk4 stv Titanium 2.0Tdci 96kw Tonic Blue - uten noe spennende egentlig

2001 Fiesta mk4 4dørs zetec s 1.25 75PSI

Daddy by night

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hei har i dag hentet min mondeo fra bil stero bygging kostet ikke flesk da har jeg lydisolert dørene med dyna matte og oppgradert høtaler i dørene med pioner e serie og 10" sub med ekstern forsterker og da har jeg beholt den orginale spileren det er den stor til mondeo med navi og blåtan plus plus... og du skal ha et feit anlegg skal du ut konkurere meg og det låtet helt rått.... skal de sies at suben ble det ikke spart på men uten den så kom det på 10 laken... da hentet dem signal fra de eksisterende høytale kablene og lagde det over til phono til forterkeren gikk fint som f....

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...