Jump to content

Knekt antenne...


JChE

Recommended Posts

Klarte å knekke antenna her om dagen, vaskeautomat...

 

Det sitter igjen en stubb i gjengene, som jeg regner med kan bli vanskelig å få ut? Har prøvd med div tenger, men det er ikke så lett å få godt nok grep. Har forstått det som at disse ofte irrer fast?

 

Men så leste jeg i en annen tråd her inne at det var enkelt å bytte foten også ved å ta av kupelyset. Da lurer jeg på, henger kabelen fast i antennefoten slik at denne også må byttes, eller er det bare å bytte selve foten?

 

Evt andre tips til å få ut resten av den gamle, og hvor det er best å kjøpe ny? Uten navigasjon forresten, kun FM

Edited by JChE

-13 Ford Transit Custom 

x 04 Ford Mondeo Ambiente

Link to comment
Share on other sites

skrur av antenna , kabelen blir ikke bytta, finner dette ved å tippe ned interiørlyset ja.

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Klarte å knekke antenna her om dagen, vaskeautomat...

 

Det sitter igjen en stubb i gjengene, som jeg regner med kan bli vanskelig å få ut? Har prøvd med div tenger, men det er ikke så lett å få godt nok grep. Har forstått det som at disse ofte irrer fast?

 

Men så leste jeg i en annen tråd her inne at det var enkelt å bytte foten også ved å ta av kupelyset. Da lurer jeg på, henger kabelen fast i antennefoten slik at denne også må byttes, eller er det bare å bytte selve foten?

 

Evt andre tips til å få ut resten av den gamle, og hvor det er best å kjøpe ny? Uten navigasjon forresten, kun FM

tror ikke di der koster all verden hos ford, ellers blir det en universal sak da, eller hoss huggern :smartass:

ja er lett å demontere, kanskje lettere å få ut tappen om du tar av foten spray med crc eller no å la den ligge litt :whistling:

Mondeo Ghia X tdci

Sierra 2,9i (donor)

(sierra)P100 (skal bruke deler fra donor)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...