Jump to content

Bytte Dieselfilter før vinteren?


borninsin

Recommended Posts

Heisann. Svigermor snakket noe om at hun hadde hørt på tv at diesel biler bør bytte filter før vinteren? Selv har jeg null peiling på bil og er det noe jeg må gjøre nå som vinteren er her?

 

Også en annen ting. Jeg kjøpte denne bilen for noen måneder siden ettersom jeg var lovet ny jobb iløpet av noen måneder med godt betalt, men ble dessverre holdt for narr av sjefen der ettersom de gikk konkurs noen uker etter jeg kjøpte bilen(my luck) så nå jobber jeg ræva av meg to steder for å få råd til lån og forsikring(135% tilsammen og 16k i uka). Kan ikke fortsette slik ettersom jeg begynner å bli temmelig lei all den jobbinga og har null fritid å ikke så mye å bruke på meg selv når regninger er betalt. Så jeg lurte på hva jeg kan gjøre? Tenkte på å selge bilen, men hvordan fungerer det når jeg har lån på den? Noen som kan forklare hvordan jeg burde gå frem?

 

Mvh

Jan

Edited by borninsin
Link to comment
Share on other sites

Hvis du har 16k i uka burde du kumne betale en bil :lol:

 

jeg forsto det sånn at det var 16 k i utgifter pr mnd...

 

når det kommer til diesel filter..så er det ikke egentlig noen grunn for å skifte ut dette til vinteren.

det som er viktig..det er viss filteret har tapp plugg i bunn..så er det viktig å få tappa dette slik at det ikke ligger vann i filteret.

men å bytte filteret pga det er vinter er ikke helt nødvendig.men i hovedsak så er dette noe som henger igjen fra gammelt av når det ofte var tappeplugg på dieselfilteret

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Svigermor snakket noe om at hun hadde hørt på tv at diesel biler bør bytte filter før vinteren? Selv har jeg null peiling på bil og er det noe jeg må gjøre nå som vinteren er her?

 

Også en annen ting. Jeg kjøpte denne bilen for noen måneder siden ettersom jeg var lovet ny jobb iløpet av noen måneder med godt betalt, men ble dessverre holdt for narr av sjefen der ettersom de gikk konkurs noen uker etter jeg kjøpte bilen(my luck) så nå jobber jeg ræva av meg to steder for å få råd til lån og forsikring(135% tilsammen og 16k i uka). Kan ikke fortsette slik ettersom jeg begynner å bli temmelig lei all den jobbinga og har null fritid å ikke så mye å bruke på meg selv når regninger er betalt. Så jeg lurte på hva jeg kan gjøre? Tenkte på å selge bilen, men hvordan fungerer det når jeg har lån på den? Noen som kan forklare hvordan jeg burde gå frem?

 

Mvh

Jan

Går utifra att du mener du jobber 135% stilling og har utbetalt 16.000,- i måneden etter skatt. I såtilfelle så har du ikke noen speiellt god lønn der du jobber. Desverre er det du opplever den harde realiteten som fler og flere i dagens samfunn opplever.

 

Det enkleste er selvfølgelig å selge bilen. Om det er lån på den eller ei har ikke så mye å si. Har du fullfinanisert den så løser det seg og har du betalt deler selv så blir det bare to innbetalinger. Det enkleste er å gå i baken den du har lånet, så infrir kjøper lånet for deg,samt att han overfører resterende beløp til deg.

 

Desverre kan du forvente ett betydelig tap på salget, sikkert minimum 20.000,- for en så ny bil, men det er allikevell bedre å ta tapet enn å slite livet av seg for å beholde bilen. I din situasjon er det ikke smart å prioritere bil forann eksistens.

 

 

Jeg kan forsåt din situasjon. Solgte selv drømmebilen min i april med tap da jeg fant ut jeg måtte frigjøre kapital for å ha råd til bolig. Jeg har heldigvis ikke problemer med jobben nå, men var permitert for 1,5 år siden og hadde derfor omtrent økonomi som du har nå.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...