Guest hvolsdal Posted April 1, 2005 Posted April 1, 2005 Hva er forskjellen på Motorene på en 2.0i sedan EFI motor ogen sierra 2.0IS EFI? Synest motorene ser 100% lik ut, men IS`en er mye sprekere enn min. Noen som kan forklare meg hvorfor? Mye styr for meg å skifte til en IS motor i tilfelle? Kjører en Sierra sedan 2.0I CLX
Guest ErikW Posted April 2, 2005 Posted April 2, 2005 Hei du Kan godt være din er kjørt ihel eller daukjørt...for min 2.0i GL (samme maskin som IS) gikk ***** bra...Så tror ikke det er store forskjellen på motorene...hvis det er noen da.... Mvh Erik W ( som anbefaler 1,5mm høvlng av is topp og polering av porter og generell overhaling)
Guest hvolsdal Posted April 2, 2005 Posted April 2, 2005 Mulig den er daukjørt, pga en 70åring så hadde biln før,hva må jeg gjøre for og få den til og gå bedre da?
Leo Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 Mvh Erik W ( som anbefaler 1,5mm høvlng av is topp og polering av porter og generell overhaling) Nei, porter skal IKKE være glatte. Ta gjerne støpe og maskineringskanter, men overflata skal være ru for lavest mulig turbulens/best mulig flow. Høvling er koselig, men jeg tror jeg ville nøyd meg med 1mm for å ha litt å gå på. Ellers er en finjustering av motoren lurt. Still tenningen så tidlig som mulig uten at du har tenningsbank. Kjør da 98 octan. Et lambdameter forteller deg om blandingen er riktig i fart. Bilmekaniker / tekniker01' Honda VTR SP-195' Frosk stv. 2,0 DOHCA BE (før 19.01.2013) C D Women don't really wanna hear men's opinion, they just wanna hear their opinion in a deeper voice
RHeskja Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 sedanen er vel noe tyngre og så taper litt der også...
Guest Holmen Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 Hei du Kan godt være din er kjørt ihel eller daukjørt...for min 2.0i GL (samme maskin som IS) gikk ***** bra...Så tror ikke det er store forskjellen på motorene...hvis det er noen da.... Mvh Erik W ( som anbefaler 1,5mm høvlng av is topp og polering av porter og generell overhaling) At den gikk ****** bra det tviler jeg sterkt på
to-vid Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 Det er nok forskjellig utveksling på bakakselen også. Dette gjør nok at IS'en føles noe sprekere. Eller er bilen din så ny at det er katalysator, da er det vel bare 105hk mot 115hk. -11 S-Max 1.6TDCI Titanium-99 Focus 1.4 5 dørsx75 Opel Kadett C Coupe 1.2S, x85 Sierra 2.0L,x95 Renault Laguna, x92 Scorpio Stv, x05 Focus II Stvx06 S-Max 1.8TDCI Titanium
Guest H.M.Kongen Posted April 3, 2005 Posted April 3, 2005 en is har vel 1600 utveksling hvis jeg ikke husker feil så han tar deg nok i starten men i det lange løp vil nok du ta han..
to-vid Posted April 4, 2005 Posted April 4, 2005 en is har vell aldri hatt 1600 bakstilling men Nei, men utvekslinga er densamme på 1600 og IS. Men har selv hatt en 89 mod IS med DOCH motor, Den hadde vanlig 2liter utveksling/bakstilling uten stab. stag. som var på IS. Men det var en IS, stod til og med i vognkortet. -11 S-Max 1.6TDCI Titanium-99 Focus 1.4 5 dørsx75 Opel Kadett C Coupe 1.2S, x85 Sierra 2.0L,x95 Renault Laguna, x92 Scorpio Stv, x05 Focus II Stvx06 S-Max 1.8TDCI Titanium
Recommended Posts