Jump to content

Film Rallycross Jubileumsløp på Lyngås 2010


Escossie

Recommended Posts

Virkelig morsomt å se Rs200'n til morten i aksjon :)

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Eneste oppgraderinger som er gjort med bilen er 4 hjulskontroll, ny motorstyring (pectel t6),nye dyser pumper og slanger.Eksos og katalysator for å holde støykrav. Samme støtdempere siden den ble brukt i 1992. Synd at 2 giret ga opp i første sving i c finalen. Var videre til b finale,men var ikke noen vits i å starte i b finalen uten 2 gir. Kommer sterkere tilbake senere :cool2:

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Eneste oppgraderinger som er gjort med bilen er 4 hjulskontroll, ny motorstyring (pectel t6),nye dyser pumper og slanger.Eksos og katalysator for å holde støykrav. Samme støtdempere siden den ble brukt i 1992. Synd at 2 giret ga opp i første sving i c finalen. Var videre til b finale,men var ikke noen vits i å starte i b finalen uten 2 gir. Kommer sterkere tilbake senere :cool2:

 

Ja du ligger ikke akkurat på latsiden du Morten!

aktiv dyslektiker

 

 

for oss som liker escort før 1980

Link to comment
Share on other sites

Eneste oppgraderinger som er gjort med bilen er 4 hjulskontroll, ny motorstyring (pectel t6),nye dyser pumper og slanger.Eksos og katalysator for å holde støykrav. Samme støtdempere siden den ble brukt i 1992. Synd at 2 giret ga opp i første sving i c finalen. Var videre til b finale,men var ikke noen vits i å starte i b finalen uten 2 gir. Kommer sterkere tilbake senere :cool2:

 

aha, da er det jo ganske imponerende hvor godt den hang med ja! :) mye er denna bremsa til? hvis den er bremsa da.

'93 Escort Cosworth

X - '93 ///M3
- '92 Ford Sierra CLX
X - '89 Sierra Cosworth
Mine bilder:www.facebook.com/hmfotografi - Lik gjerne siden :)

Link to comment
Share on other sites

Bremsa 728hk 870nm! Hadde 2 giret holdt så skulle Hafsengen få frie tøyler med bilen for å komme videre til en a finale. Ikke så galt 18 år etter siste løp den gikk i. Har nok noe med sjåføren og gjøre, for å si det sånn!

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Bremsa 728hk 870nm! Hadde 2 giret holdt så skulle Hafsengen få frie tøyler med bilen for å komme videre til en a finale. Ikke så galt 18 år etter siste løp den gikk i. Har nok noe med sjåføren og gjøre, for å si det sånn!

 

Gromt!!! Er det den kassa man kan velge 2 typer fordelt 4x4 og bakhjulstrekk? Hva oppgraderer du til da?

Link to comment
Share on other sites

Gromt!!! Er det den kassa man kan velge 2 typer fordelt 4x4 og bakhjulstrekk? Hva oppgraderer du til da?

Det er fast 4wd x-track kasse. Bare orginale kassene som ble levert med muligheter for å veksle mellom 2 og 4wd. Blir bare å åpne girkassa og håpe at det bare er en dogring som er ødelagt,og overhale girkassa. Må bare se hvordan det ligger ann med kroner etter verkstedet er klart,hva jeg får gjort med den :blink:

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som det er godt på gli med verkstedet, fikk ferske bilder igår :smartass:

Skal jeg legge di ut morten?

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Det er fast 4wd x-track kasse. Bare orginale kassene som ble levert med muligheter for å veksle mellom 2 og 4wd. Blir bare å åpne girkassa og håpe at det bare er en dogring som er ødelagt,og overhale girkassa. Må bare se hvordan det ligger ann med kroner etter verkstedet er klart,hva jeg får gjort med den :blink:

 

Skal ikke se bort ifra at jeg trenger mer deler fra deg så kanskje du drar inn noen kroner der hehe.. ;)

Skulle hatt høyre sideskjørt til escort cosworthen ihvertfall..

 

Hvordan er rs200 og skru på egentli? Lettskrudd?

Link to comment
Share on other sites

Knalltøft at du drifter bilen såpass bra, og at dere tar den i bruk på sånne tilstelninger ! :D

Helrått å se en gammel Ford prestere så bra i forhold til nye biler som er i konkurranser i 2010 :D

 

Stå på Morten , håper å se mer kjøring med RS200'en til neste år :)

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Det ser ut som det er godt på gli med verkstedet, fikk ferske bilder igår :smartass:

Skal jeg legge di ut morten?

Begynner å hjelpe.Bare jeg får penger fra banken snart,så jeg får handlet inn resten. Legg de ut du :smartass: Som sagt under bygging :whistling:

 

Skal ikke se bort ifra at jeg trenger mer deler fra deg så kanskje du drar inn noen kroner der hehe.. ;)

Skulle hatt høyre sideskjørt til escort cosworthen ihvertfall..

 

Hvordan er rs200 og skru på egentli? Lettskrudd?

Har desverre ikke sideskjørt. Har diverse annet småtteri. Er faktisk ikke så gal å skru på. Girkassa er ute på ca.10 min.Litt trangt i motorrommet til tider. Fort gjort å få av front og bakpart. Men morro er det å skru da. :D

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Da legger jeg di under verksted tråden her jeg ;)

http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61939-hvordan-ser-garasjen-din-ut/#entry590136

Edited by Fakeworth

-93 Sierra Cosworth STV 4x4
X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd
-91 Scorpio Cosworth

Link to comment
Share on other sites

Knalltøft at du drifter bilen såpass bra, og at dere tar den i bruk på sånne tilstelninger ! :D

Helrått å se en gammel Ford prestere så bra i forhold til nye biler som er i konkurranser i 2010 :D

 

Stå på Morten , håper å se mer kjøring med RS200'en til neste år :)

Takker. Startene ble den hengende etter på grunn av at carbonclutchen har blitt byttet ut med annen sinter. Sinter låser med en gang du slipper clutchen og spinner løs hjulene med en gang. Mens carbon slurer og så låser den, dermed ikke hjulspinn før bilen har kommet i gang. De andre har også responssystem som hjelper i starten. Moro var det allikevell. Ga veldig mersmak.Håper å få den med på flere tilstelninger og bakkeløp etterhvert. :rolleyes: Er ikke lett å få til et budsjett til alt desverre :(

 

Okay :rolleyes:

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Skamfett, At du tørs å bruke bilen slik er jo bare helt enormt kult!

Har ikke kjøpt bilen for at den skal stå til pynt. Var veldig morro å se bilen i sitt rette element igjen. Bilr ikke siste gangen den blir brukt til sånt. Hadde vært kult å fått til et oppvisningsløp en gang med de andre gruppe B bilene som er i norge også.

Gi alt du kan inn i svingen og håp på det beste i utgangen.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kjøpt bilen for at den skal stå til pynt. Var veldig morro å se bilen i sitt rette element igjen. Bilr ikke siste gangen den blir brukt til sånt. Hadde vært kult å fått til et oppvisningsløp en gang med de andre gruppe B bilene som er i norge også.

 

Det hadde vært helt rått, du har glomma papp 200en, viko har Metro(glomma papp) + ex kalle grundell RS200, Bjørklund (far og sønn)har sport quattro og Metro, Valter Jensen har Lancia 037, og S1 er det flere replicaer av.

 

Børre.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...