Jump to content

Hvordan få bort kondens i bensintanken?


balltusen

Recommended Posts

Hei på dere. På biler etter 1998 har jeg lest at man ikke skal bruke kondensfjerner. Hvordan skal man da få bort kondensen?? :whistling:

Er det noe "hurlumkurlum" man skal ha på tanken?? og hva heter dette stoffet? :unsure:

 

det beste man kan ha på tanken er jo tross alt bensin.fyll opp tanken du:)aldri la tanken stå halvtom eller mindre over lengre tid..da blir det kondens.viktig å ha mye bensin på om bilen ikke blir brukt noe spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Den sikreste måten å få kondens er å fylle kondensfjerner..... Jeg har aldri fylt kondensfjerner, bilen kjøres helt tom, den står av og til inne i varmt verksted, neste natt ute i 25 blå. Har aldri hatt problemet.

Har dieselbil nå, men har hatt mange med bensin og.

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

takk for svar. Mulig jeg har hatt litt kondens da jeg har hatt litt merkelig gange på tenninga mi av og til. Nykkingen er nå heeeelt borte,og det etter jeg fylte full tank. Skal følge opp dette da jeg nå snart er på halv tank. Dersom dette kommer i gjen kan det kanskje være sugerøret i tanken min? Skulle gjerne vist om dette røret er to-delt med tanken på falsk luft. Jeg har en mondeo trend 2001 mod. Har kjørt den litt hardt nå,så kanskje eksos-slam og sjitt er "blowen away".Aldri hatt så fin motor som nå git :rolleyes:

hva mener dere ? kan det ha vært kondens?

takk for fint forum i gjen!! :smartass:

 

Sant som ford RS sier. Jeg har hatt ofte lite bensin på bilen di 3 siste måndene. Det skal ikke skje i gjen!! :smartass:

Link to comment
Share on other sites

takk for svar. Mulig jeg har hatt litt kondens da jeg har hatt litt merkelig gange på tenninga mi av og til. Nykkingen er nå heeeelt borte,og det etter jeg fylte full tank. Skal følge opp dette da jeg nå snart er på halv tank. Dersom dette kommer i gjen kan det kanskje være sugerøret i tanken min? Skulle gjerne vist om dette røret er to-delt med tanken på falsk luft. Jeg har en mondeo trend 2001 mod. Har kjørt den litt hardt nå,så kanskje eksos-slam og sjitt er "blowen away".Aldri hatt så fin motor som nå git :rolleyes:

hva mener dere ? kan det ha vært kondens?

takk for fint forum i gjen!! :smartass:

 

Sant som ford RS sier. Jeg har hatt ofte lite bensin på bilen di 3 siste måndene. Det skal ikke skje i gjen!! :smartass:

 

det er en mulighet for at det kan ha vert kondens ja,men kan jo seff være andre grunner også.men i den tia av året..der det er mye kaldt og fuktig vær om hverandre..og viss da bilene går med lite drivstoff så kan det skape problemer.sier ikke at det alltid gjør det..men det hender.ett godt eksempel er min cosworth som jeg holder på å restaurere.den har jeg kjørt inn og ut av verkstedet..med veeeeeeeeeeeeldig lite bensin på tanken,og den har ikke akkurat nykka så mye..men den har rykt endel hvitt,og det er nå etter å ha fylltbensin borte.

 

men det hjelper av og til å kjøre bilene litt hardt av og til for å blåse litt reint:)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...