Jump to content

el vinduene og lukking via fjernkontroll?


Ulven_

Recommended Posts

Hei, jeg testet å holde inne knappen for å låse opp bilen og da gikk alle 4 vinduene ned, men når jeg holdt inne låseknappen gikk vinduene foran helt igjen men de bak ble stående 10-15cm åpne.. hvorfor lukket dem seg ikke helt?

ingenting som skulle sperre for dem og ikke frost ute..

 

noen ide?

 

de virker fint på bryteren innvendig både ved førerposisjonen og bak

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

hmm, akkurat ute en tur å testet, de bak går ikke oppover i det hele tatt via fjernkontrollen på nøkkelen.

de foran går opp og ned, mens bak står dem stille..

ikke står barnesikringen på heller og jeg forsøkte å trykke 2 ganger og holde inne knappen, fortsatt ikke noe bevegelse bak.. får vel svippe innom ford en dag å høre der kanskje?

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

prøv prøv å initier rutene på nytt, bruker å hjelpe d

dvs kjøre rutene ned på brytern, når ruta er nede så trykker du den helt ned. så hører du en liten svak klikke lyd fra vindus motoren. så kjører du ruta opp slipper knappen å så trykker du den helt ned igjen,da ska du få samme svake klikke lyden, da skal ruta går opp å ned automatisk når du trykker på knappen en gang helt ned.

 

prøv det på alle rutene å så prøver du med nøkkeln å se hva som skjer

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

prøv prøv å initier rutene på nytt, bruker å hjelpe d

dvs kjøre rutene ned på brytern, når ruta er nede så trykker du den helt ned. så hører du en liten svak klikke lyd fra vindus motoren. så kjører du ruta opp slipper knappen å så trykker du den helt ned igjen,da ska du få samme svake klikke lyden, da skal ruta går opp å ned automatisk når du trykker på knappen en gang helt ned.

 

prøv det på alle rutene å så prøver du med nøkkeln å se hva som skjer

 

altså.. jeg kjører vinduene helt ned til de stopper, så bruker jeg handa å legger oppå vinduskanten og trykker det nedover til det sier klikk, da kjører jeg vinduet helt opp eller bare litt opp?

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

dessverre fungerte ikke noen av tipsene, bak vinduene går fortsatt ikke oppover ved hjelp av fjernkontrollen, men skal forbi ford på onsdag kan høre med de da

Edited by Ulven_

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

ut i fra det som står i auto datan til meg, så er det ikke alle modellene som har denne funkjsonen?

rart når front runtene går opp..

 

Fjernstyrt alarm/sentrallås

Systemets virkemåte

 

* Alarm-/sentrallåsfunksjonene kan endres ved hjelp av diagnoseutstyr.

* Når man trykker to ganger på låseknappen innen 2 sekunder, aktiveres dobbeltlåssystemet.

* Noen modeller:

+ Når man holder nøkkelens låseknapp inne, lukkes vinduer og soltak.

+ Når man trykker én gang på nøkkelens åpneknapp, deaktiveres systemet og kun førerdøren låses opp.

+ Når man trykker to ganger på nøkkelens åpneknapp innen 3 sekunder, deaktiveres systemet og alle dører låses

opp.

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å kuppe tråden. Men:

Når jeg låser bilen går sentrallåsen(hører det klikker). Når jeg trykker igjen, så blinker lysene og man hører ett klikk til. Hva er forskjellen ?

Når jeg låser opp, trykker en gang på fjernkontrollen, så åpner alle dørene seg.

Virker som om det er mange forskjellige innstillinger her

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å kuppe tråden. Men:

Når jeg låser bilen går sentrallåsen(hører det klikker). Når jeg trykker igjen, så blinker lysene og man hører ett klikk til. Hva er forskjellen ?

Når jeg låser opp, trykker en gang på fjernkontrollen, så åpner alle dørene seg.

Virker som om det er mange forskjellige innstillinger her

 

Dobbellåsing. Ved 2trykk på låseknappen aktiveres dobbelåsing, som betyr at innvendige dørhåndtak ikke virker.

Slik at selv ved knusing av rute, kan ikke dørene åpnes.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

hei, var innom ford i dag, fikk hjelp der, og han fikk bak vinduene til å virke, men nå sluttet vinduet på passasjer siden å gå helt.. reagerer ikke på bryter eller noe, og han viste ikke hva som hadde skjedd, men han kunne sette opp en time så de kunne sjekke det, men jeg får få noen til å ta opp håndtaket i bilen å sjekke om det er løs kontakt eller noe sånn...

mvh Freddy

2003 modell Ford Mondeo 2.0 TDCI GHIA (konebil)

2009 modell Ford Mondeo Titanium X 140hk

2001 modell Solifer S9 campingvogn

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...