Jump to content

coilpack


beckone_5

Recommended Posts

En styring på hver side. Sannsynligvis konstant 12v på midten.

 

Funnet noe koblingsskjema. ser riktig ut det der =) skal prøve og se om det hender noe ;)

 

Funnet noe koblingsskjema. ser riktig ut det der =) skal prøve og se om det hender noe ;)

 

Så styringene har jording gjennom hjernen? så coilen trenger ikke en ekstern jording?

Link to comment
Share on other sites

Funnet noe koblingsskjema. ser riktig ut det der =) skal prøve og se om det hender noe ;)

 

 

 

Så styringene har jording gjennom hjernen? så coilen trenger ikke en ekstern jording?

 

Korrekt. 12v i midten. styring til sylinder 1 og fire på den ene og 2 og 3 på den andre.

Link to comment
Share on other sites

Husk å sjekk om du kan kople sprutet rett til coilpakken, eller om du må benytte sluttrinn imellom. Vet om flere som har svidd ECUer med feilkopling.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Han som hadde dette før meg kjørte en vk coilpack rett inn på. så koblet jeg opp fra ford, å da skjedde det ting :P

 

Lysene på sprutet bare slukket etter ca 1 min, skulle da koble meg til med laptop og se om det var som det skulle før jeg så etter gnist.

lukter ikke brent av den, ser heller ikke svidd ut inoen som helst kretser inne i sprutet. så lurer da på om jeg har tatt kvellen på ecu'en da gitt. =( sure saker

Link to comment
Share on other sites

Kan hende den har en form for protection mode.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

aha, for var dirkete koblet til en vw coilpack.

 

mulig jeg må skaffe meg en sånn da? hehe. eller har jeg tatt noen utganger på den kanskje.

 

Fikk hvertfall vite att att jeg ikke kunne koble en coil hvis den ikke hadde in-built ignitior, ford sin har det så må være noe annet tull som har skjedd :\

Link to comment
Share on other sites

Vist det er edis coilpakke du har så har den ikke innebygd sluttrinn. Har du kopla den rett til coilene og prøvd på startforsøk er det nok stor fare for ødelagte drivere :( har du ikke gjort startforsøk er det håp, avhengig av hvilke instillinger som er brukt på tenningsutgangen.

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Vist det er edis coilpakke du har så har den ikke innebygd sluttrinn. Har du kopla den rett til coilene og prøvd på startforsøk er det nok stor fare for ødelagte drivere :( har du ikke gjort startforsøk er det håp, avhengig av hvilke instillinger som er brukt på tenningsutgangen.

 

Var og sjekket hjernern, ingen utganger som har gått. men det er noe i kretskortet som gjør att den blir varm. noe som tar strømmen inni der hehe.

 

Men har da fått meg ny sprut så jeg kan koble coilpacken rett inn, innebygd map sensor osv. så slipper en masse ledninger =)

Link to comment
Share on other sites

Enkelte komponenter skal bli varme da. Spenningsregulator f.eks blir varm bare du har tenninga på, og dysedrivere blir varm under bruk.

Type sprut har du innvestert i nå da? :D

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Enkelte komponenter skal bli varme da. Spenningsregulator f.eks blir varm bare du har tenninga på, og dysedrivere blir varm under bruk.

Type sprut har du innvestert i nå da? :D

 

 

Ja det vet jeg ;) men det begynnte og smelte det limet som var der og begynnte å ryke etterhvert hehe. prossesoren fikk ikke strøm.

 

Nå har jeg invistert i megasquirt. så får se hvorda ndet her blir hehe

Link to comment
Share on other sites

MS2, MS3? MS3 fungerer utmerket for tiden på cosworthen min, og har gjort det siden vi fikk bukt med problemet som førte til orginale triggere ikke fungerte tidlig i beta fasen. Beta fasen er også over, og 1.0.0 koden skal være fri for bugs. Jeg skal teste denne på min i helga, om jeg får tid i morgen eller søndag.

Om du trenger noen tips, så har jeg begynt å lære litt om sprut på cosworth også :)

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

MS2, MS3? MS3 fungerer utmerket for tiden på cosworthen min, og har gjort det siden vi fikk bukt med problemet som førte til orginale triggere ikke fungerte tidlig i beta fasen. Beta fasen er også over, og 1.0.0 koden skal være fri for bugs. Jeg skal teste denne på min i helga, om jeg får tid i morgen eller søndag.

Om du trenger noen tips, så har jeg begynt å lære litt om sprut på cosworth også :)

 

Så bra =) det er ms 1, en på flisa som lager selv. han har laget til 3-4 cossier og di fungerer veldig bra.

 

så må slipe litt og lage nye tenner på triggerhjule for att det skal bli bra. snart ferdigkoblet så er bare det igjen =)

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med MS2 og MS3 er at de støtter IAW Weber triggermønstret direkte uten å modifisere verken fordeler eller reimhjul. Da får man mer nøyaktig tenning enn om man lager missing tooth wheel av det orginale reimhjulet, + at man har muligheta til full sekvensiell bensin og tenning.

Jeg betalte ca 4500 nok for min MS3X pcb v3.57 ferdiglodda fra DIYautotune i fjor høst. Har gjort noen modifikasjoner selv da. Til sammenligning er det ikke ulik pris fra det mange nordiske uoffisielle forhandlere tar for en MS1, og faktisk mindre enn jeg betalte for EGT boksen med 4 temp sonder.

Jeg har laga mye av ledningsnettet selv, da dette enda ikke var i salg når jeg kjøpte, så det kommer selvsagt i tillegg.

Jeg vil anbefale deg å sjekke fordelene med MS2 og MS3 før du ødelegger reimhjulet :)

Kan bla nevne at MS3 har en rekke funksjoner som er laga for å gi bedre resultat når man har kombinasjoner som veldig kvasse kammer kombinert med ladetrykk, og store dyser som kan være vanskelig å kontrollere på en bra måte. Også sikkerhetsfunksjoner som kan berge motoren fra et potensielt ras. Og en rekke andre nyttig eller unyttige ekstra funksjoner. Dokumentasjon er enda ikke helt ferdig, selv om alle de viktigste delene er der, og det blir jo selvsagt mer å holde styr på.

Ferdigtuna kan du kontra MS1 ha fordeler som bedre respons opp fra lavt turtall, bedre tomgangskvalitet, og bensinforbruk som de mest merkbare fordelene :)

 

Edit:

http://www.msextra.com/doc/index.html

http://www.msextra.com/forums/viewforum.php?f=124

Orginalt triggermønster:

IAWWeber-Marellitriggerpattern.png

Selve boksen

DSC01248.jpg

Litt underveis med ledningsnett

DSC01268.jpg

Tabell for boostcontroll

openloopboostcontrollMS3.png

 

ms313.jpg

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

Fordelen med MS2 og MS3 er at de støtter IAW Weber triggermønstret direkte uten å modifisere verken fordeler eller reimhjul. Da får man mer nøyaktig tenning enn om man lager missing tooth wheel av det orginale reimhjulet, + at man har muligheta til full sekvensiell bensin og tenning.

Jeg betalte ca 4500 nok for min MS3X pcb v3.57 ferdiglodda fra DIYautotune i fjor høst. Har gjort noen modifikasjoner selv da. Til sammenligning er det ikke ulik pris fra det mange nordiske uoffisielle forhandlere tar for en MS1, og faktisk mindre enn jeg betalte for EGT boksen med 4 temp sonder.

Jeg har laga mye av ledningsnettet selv, da dette enda ikke var i salg når jeg kjøpte, så det kommer selvsagt i tillegg.

Jeg vil anbefale deg å sjekke fordelene med MS2 og MS3 før du ødelegger reimhjulet :)

Kan bla nevne at MS3 har en rekke funksjoner som er laga for å gi bedre resultat når man har kombinasjoner som veldig kvasse kammer kombinert med ladetrykk, og store dyser som kan være vanskelig å kontrollere på en bra måte. Også sikkerhetsfunksjoner som kan berge motoren fra et potensielt ras. Og en rekke andre nyttig eller unyttige ekstra funksjoner. Dokumentasjon er enda ikke helt ferdig, selv om alle de viktigste delene er der, og det blir jo selvsagt mer å holde styr på.

Ferdigtuna kan du kontra MS1 ha fordeler som bedre respons opp fra lavt turtall, bedre tomgangskvalitet, og bensinforbruk som de mest merkbare fordelene :)

 

Edit:

http://www.msextra.com/doc/index.html

http://www.msextra.com/forums/viewforum.php?f=124

Orginalt triggermønster:

IAWWeber-Marellitriggerpattern.png

Selve boksen

DSC01248.jpg

Litt underveis med ledningsnett

DSC01268.jpg

Tabell for boostcontroll

openloopboostcontrollMS3.png

 

ms313.jpg

 

Se der ja =) har endelig fått strøm på min nå, mangler bare tps. Har du noen aning om hva slags pinner som er +, jord og signal?

Mangler også litt modifisering på triggerhjulet så er det fyrings =)

Link to comment
Share on other sites

Se der ja =) har endelig fått strøm på min nå, mangler bare tps. Har du noen aning om hva slags pinner som er +, jord og signal?

Mangler også litt modifisering på triggerhjulet så er det fyrings =)

http://www.bigturbo.co.uk/

Står der :)

2wd skal være PF01 :)

Edited by Truckdriver

- 98 Pajero 2800 GLS, bruksbil/trekkbil.- 97 V70, x-bruksbil/traktor.- 84 Mod. Sierra GL, X-bruksbil, isbanebil nå, med bakstillinga opphengt i alu foringer og snart NA trimma motor :D

-200 Tahoe 5.3 LT, LPG drift.
- Diverse Megasquirt prosjekter.
- 87 Sierra sedan Cosworth 4x4, T34 kulelagra hybrid. Har veket til fordel for 98 Mustang SVT Cobra.
- Cossie4x4 LE delebil, og annet til salgs.

Youtubekanal

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest ImportTech.no

Tenningsutgangen på Adaptronic klarer kun 200ma. Man bruke tenningsforterker eller tenningsmodul. Brukes ikke dette vil man svi tenningsutgangen.

Dette står ganske tydelig på koblingsskjema. Store bokstaver nederst på arket under tenningsutgangen.

 

Vi reparerer Adaptronic sprut for norske kunder. Send oss en mail og avtal å sende inn sprutet så blir det reparert innen 1-2uker.

 

Mvh Kristian Flaem

www.importtech.no

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...