Jump to content

Escort 94' får ikke bensin?


Montecristo

Recommended Posts

Hei,

 

Etter en del skruing er Escorten min klar for veien. Men nå vil den pluteslig ikke tenne.

 

Har sjekket strøm med tennpluggtester og skiftet plugger. Men høres ikke ut som om den får noe bensin og tenne.

 

Tanken er det bensin på og hører at bensinpumpa funker, hva kan være galt? hvordan sjekker jeg for luftlommer som sperrer for bensinen? Eneste jeg kommer på som kan være galt for øyeblikket.

Lekker heller ikke bensin. Noen som har noen andre idèer?

 

Bilen det dreier seg om er en 1994 modell Escort med 16v Dohc

motor.

 

Takk for all hjelp igjen!

Link to comment
Share on other sites

Takker for svar! skal teste ut de tipsene i morgen :) Er det sannsynlig at drivstoff filteret kan ha tatt kvelden sånn helt plutselig? Kan bensinpumpe være defekt selvom denne lager lyd? Bilen ble parkert og sto ute i ca. en uke for og så ikke starte opp.

 

Og finnes det en bensintrykksregulator på disse bilene?

Link to comment
Share on other sites

Du har sjekket nødbryteren som sitter under i fotbrønnen ut mot venstre side bak ett deksel på sjåfør side, en rød bryter som kan ha blitt utløst og da får du ikke fyra bilen.

Den bryteren stopper bensinpumpa. I følge første post lager pumpa lyd, da er ikke bryteren problemet.

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Heisann, har nå sjekket alt og ingenting og det virker som om bilen får bensin alikevell. Derimot begynner jeg og misstenke at motoren "tenner feil" altså tennpluggene tenner når stemplene står i feil posisjon. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette, men er det noen som vet sånn ca. fremgangsmåte for og løse dette problemet?

 

Har lest i Haynes boka og der står det at det finnes flere hakk eller merker opp igjennom systemet som viser om sylinderne står riktig i forhold til drivrema. Men blir jo ikke klokere av dette.

 

 

Noen som har en enkel trinn-for-trinn guide til og løse dette problemet?

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo begynne med å sjekke at pluggledningene står riktig. Det står nummer på coilpakka (må kanskje vaskes litt).

 

For å sjekke skikkelig må du av med toppdekselet. Det er spor i enden av kammene der du kan skyve inn et flatjern (8mm eller noe). Når kammene står i riktig posisjon skal 2 hakk i nedre reimhjul ligge på linje med en kant i bunnpanna.

 

0996b43f80208cbf.jpg

0996b43f80208cbe.jpg

Mk6 XR3i Cab. || Mk1 XR2 CVH || Escort mk3 Zetec || Fiesta mk1 Kent Mikuni || Og en Puma :unsure:
'11 BMW 525d || '13 Yamaha XJ6N
Originaldeler, remixed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...