Jump to content

Fjusk å fanterfi


Smistad

Recommended Posts

hei. har kjøpt meg en sierra 2wd cosworth.

den får for mye bensin, og lurer på årsaken. har byttet vanntemp sensor, og vurderer å bytte resten, har og kjøpt en level 8 hjerne, som skal prøves ut. har andre forslag for hva det kan være!? så gi en tilbake meld.

mvh Alexander

Busskort.

Link to comment
Share on other sites

tett alle lekasjer til og på innsug ha egen vakum slange til btr og egen til map og fordel resten til dump v og trykk måler,sjekk ledn nettet til motor.sjekk bensin trykk . co skruen på hjernen

Edited by insane

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Noe er galt når det må så lavt bensintrykk til for å få den til å gå skikkelig!!!

 

Kan ikke ta til takke med en slik løsning.

Når viser det seg vel at dette ofte er resultatet for dem som velger Siemens 599 dysene? 2,3 BAR grunntrykk reduserer kapasiteten fra 599 til 520 ccm.

I England brukes fremdeles de grønne, lyseblå og grå dysene og dette er ikke uten grunn. ;)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Det kommer jo veldig an på hvilken chip som blir brukt. Min gikk med helt fin afr på 3,5bar bensintrykk uten vakuum med samme dysene.

Skjønner ikke helt vitsen med å gå så lavt med grunntrykket? Hvilke positive resultat vil man kunne få av dette?

 

Jeg har vært fornøyd med både grå-dyser, grønne-dyser og nå til sist Siemens dysene.

Er meget fornøyd med bensinforbruk etc. med Siemens dysene. Kom ned på 0,9l/mil på langkjøring/ferietur-kjøring med den.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

min drukna fulstendig på 3-3,5 bar. kjørte på svartdyser og 580 chip tror jeg det var.

Skrudde ned til 2,8 ca med vakum.og da gikk den på i overkant av 3 uten vakum. gikk som et skødd da.

og bb målere viste det den skulle gjøre..

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

min drukna fulstendig på 3-3,5 bar. kjørte på svartdyser og 580 chip tror jeg det var.

Skrudde ned til 2,8 ca med vakum.og da gikk den på i overkant av 3 uten vakum. gikk som et skødd da.

og bb målere viste det den skulle gjøre..

 

580chip? Hva i all verden er det?? Hvem er det som har laget denne chipen?

 

Hva legger du i at bb-målere viser det de skal gjøre? Hvordan ligger afr på full pådrag med ladetrykk? Tomgang? Cruising?

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

580chip? Hva i all verden er det?? Hvem er det som har laget denne chipen?

 

Hva legger du i at bb-målere viser det de skal gjøre? Hvordan ligger afr på full pådrag med ladetrykk? Tomgang? Cruising?

 

mente det sto enten 580 eller 590cc på chippen.. den lå på ca 15 på tomgang. og 11.2 ca på full pådrag.

1987 ford sierra cosworth

Link to comment
Share on other sites

Tror du bør sjekke hva chip du har og eksakt hva den er laget for...

Så må du få BBL opp å fungere igjen, så du kan se hva som virkelig skjer når du har sett hvordan oppsettet ditt egentlig er!

 

mvh

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Link to comment
Share on other sites

Og det var det eneste som stod på chip'en? Hvem er det som har laget den?

Og viss du ikke vet, hvorfor har du ikke fått tak i en chip som er laget for ditt oppsett slik at du vet hva du har å jobbe med?

 

Tidligere var det en del begrep ute og gikk som angikk antatt hk chip var laget for. Som f.eks. 330chip for et 330hk oppsett etc.

Men desse begrepene har jo tatt helt av. Derfor jeg lurte når det begynner å komme opp i 580 etc.

 

Jeg mener man bør begynne i riktig ende å få en chip som er laget for oppsettet man har, som er laget for dysene man bruker, stiller inn bensintrykket etter hva chip er laget for etc. Å justere ned bensintrykket for å få riktig afr kan også han en betydning av at motoren ikke pumper nok luft til hva som er forventet. Noe å være obs på.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...